Gå til innhold

Dell.no - Vansklige på reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en laptop fra Dell her som er 2år gammel. Denne har ikke blitt flyttet mye og har ikke blitt brukt mye.

 

Nå i det siste har den startet og slå seg av når man trykker litt på venste side av touch padden så skrur den seg av. Mener at dette er dårlig konstruksjon.

 

Ringte dell support fikk beskjed om og skru opp og se om den funker da. Løfter jeg dekselet så fungere laptopen perfekt, legger du ned dekselet så skrur den seg av.

 

Har nå sendt mail til DELL og fikk da tilbake denne;

 

"""

Hei Marius,

 

Det kan da virke som om det er hovedkortet som er problemet.

Jeg booker et kostnadsforslag til deg på det, så får du avgjøre om du synes det er verdt det.

 

Send meg fullstendig adresse, tlf etc. så skal jeg sende deg det.

"""

 

Trenger jeg et kostnadsforslag? Tenker og ta dette på reklamasjonen, noen som har noen formening og dell ordner opp?

 

 

EDIT; Vil også legge til at denne datamaskinen ALDRI har gått i gulvet, og tilnød tasmed ut av huset.

Endret av WiSLE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men trur du/dere her på hardware, at jeg har en reklamasjonsak her?

6301871[/snapback]

Så lenge det ikke er du som ved feilaktig bruk har forårsaket skaden, så ja, klart du må reklamere. Ting som ikke vil dekkes av reklamasjon er f.eks. støtskader, fallskader, væskeskader, o.l.

 

At Dell ikke nevner noe om reklamasjon og prøver seg med et kostnadsoverslag, er sikkert fordi du ikke nevnte noe om reklamasjon i din første henvendelse (antar jeg).

Lenke til kommentar
Hei Marius,

 

 

Har da booket en service på det. Du vil bli kontaktet for opphenting av maskinen. Ta et lite forbehold om at du kanskje "bare" får en returlapp i posten. Da må du i så tilfelle pakke maskinen i en eske og levere den på Posten.

 

Nevnte reklamasjon, og skrev en relativt stor mail med et par paragrafer inneimailen sånn at det ikke ble tvil om at det var 5år's reklamasjonstid.

Lenke til kommentar
Hei Marius,

Har da booket en service på det. Du vil bli kontaktet for opphenting av maskinen. Ta et lite forbehold om at du kanskje "bare" får en returlapp i posten. Da må du i så tilfelle pakke maskinen i en eske og levere den på Posten.

Nevnte reklamasjon, og skrev en relativt stor mail med et par paragrafer inneimailen sånn at det ikke ble tvil om at det var 5år's reklamasjonstid.

6307596[/snapback]

 

Nais! :thumbup:

Lenke til kommentar
UPDATE;

 

Ble ringt opp av InfoCare ASA (?!) som sa dem sendte en budbil for og hente laptopen i morgen fredag mellom 17.00 - 20.00

6311850[/snapback]

 

Jepp. Å kjøpe en PC som har avtale med InfoCare er ikke dumt. Har hørt mye positivt om det. Henter og bringer gratis. Reparerer raskt, og nøler ikke med å bytte ut komponenter.

Lenke til kommentar

Var i en liknende situasjon nå nettopp. Lyd/mic inngangen på min Dell XPS Gen 2 begynte å gå i stykker. Så jeg ringte til dell og han jeg snakket med sendte meg et kostnadsforslag på ca 5000-6000 for bytte av hovedkort. Men ringte og sa i fra og nevnte garanti, forbrukerrådet osv... Til slutt skulle dell sende en reperatør for å se på om det var bruksfeil eller ikke. Det ente med at de bytta ut hele hovedkortet mitt gratis selv om DELL GARANTIEN hadde gått ut.

Lenke til kommentar

UPDATE; Infocare ASA ringte meg i dag tidlig.

 

Fikk beskjed om at dem hadde byttet hovedkort. Grunnen til at dem ringte var at dem hadde som policy og ringe hvis dem måtte bytte ut harddisk.

 

Harddisken jeg hadde var defekt(?! fungerte da jeg sendte) og at dem måtte ringe for og spørre om det var greit grunnet viktige data jeg kunne ha.

 

ER fornøyd med Infocare ASA hittil =)

Lenke til kommentar
Litt offtopic, men jeg trodde laptop hadde 2 års reklamasjonsrett?

6361647[/snapback]

 

Quote av mailen JEG sendte til Dell.

 

Utdrag fra Forbrukerkjøpsloven.

 

§ 27. Reklamasjon

 

       Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

 

       Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

 

Iogmed at datamaskinen er ment for for og brukes mer vesentlig lenger enn 2år er det derfor 5års reklamasjon på produktet.

 

Vil da referere til dagenspc'er som kan selges med en 4års full garanti som derfor tillsier at produktet skal vare vesentlig lenger enn 2år.

 

ref;

4 Year CompleteCare MultiCover : 4y Accident Cover + 4y Theft Cover [legg til 761.25 kr eller 29,-/måned1]

 

 

Kortforklart; Dagens NYE laptop produkter selges med 4års garanti og er derfor ment til og vare vesentlig lenger en 2år

Endret av WiSLE
Lenke til kommentar
InfoCare er en av de mange reperatørene i Norge, personlig er jeg noe skuffet med behandlingen jeg fikk.

Anovo er jeg derimot fornøyd med, men regner med at Infocare egentlig er like greie.

Ellers så skal det være en grei sak du har.

6311952[/snapback]

 

Huff ja, nå ripper du opp i gammle minner som jeg har fortrengt. Infocare klarte i sin tid å bruke en måned på å finne delenummeret på hovedkortet mitt. Eller jeg bør kanskje si at de brukte en måned på å PRØVE å finne delenummeret. I løpet av denne måneden purret jeg sikkert 5 ganger på de til og med. Endte med at jeg fikk de til å sende Laptopen til Komplett.no (der jeg kjøpte laptop og serviceavtalen) som fikset den for meg.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...