Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for et ekstremt fyldig og informerende svar! INGEN av mine spørsmål ble svart. Takk.

6320292[/snapback]

 

Så, så... XML og Python (eller hvilket som helst annet programmeringsspråk) er to ganske forskjellie ting. Enkelt sagt er XML en måte å lagre/transportere og beskrive data. Python er en måte å behandle data på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva er mulighetene med python og XML? Har sett f.eks. at diverse gDesklets-greier bruker python og XML. Hvor kraftig er de sammen?

 

Hva kan man gjøre med XML og ikke i Python? Og omvendt.

6299702[/snapback]

 

Svar på dine spørsmål i rekkefølge:

 

* Mulighetene er store.

* De er relativt kraftige sammen.

* Med XML kan man skrive <ohyea/> og få det validert. Det kan man ikke i Python.

 

Det siste er ikke et korrekt spørsmål, så ingen svar vil bli gitt.

 

-C-

Lenke til kommentar
Hva er mulighetene med python og XML? Har sett f.eks. at diverse gDesklets-greier bruker python og XML. Hvor kraftig er de sammen?

 

Hva kan man gjøre med XML og ikke i Python? Og omvendt.

6299702[/snapback]

 

Svar på dine spørsmål i rekkefølge:

 

* Mulighetene er store.

* De er relativt kraftige sammen.

* Med XML kan man skrive <ohyea/> og få det validert. Det kan man ikke i Python.

 

Det siste er ikke et korrekt spørsmål, så ingen svar vil bli gitt.

 

-C-

6410641[/snapback]

 

:!: Haha bra svart. Men du har svart feil på første spørsmål, man kan ikke svare at mulighetene er store på et hva-spørsmål. I såfall ville jeg har spurt spesifikt hvor stor er mulighetene, noe som jeg ikke gjorde.

 

Hva kan man gjøre i Python og ikke med XML? (Det siste spørsmålet.)

Lenke til kommentar
Du lurer på hva en kan gjøre med python uten å bruke xml? Sorry, men du spør så vagt, svaret mitt blir: ALT. Du trenger ikke bruke xml i det heletatt

6412173[/snapback]

Takker! :D Første informative innlegget til nå. Så Python og XML er det samme som smør på flesk? Blir ikke bedre? Da sier jeg fornøyd og dropper denne tråden!

Lenke til kommentar
Så Python og XML er det samme som smør på flesk? Blir ikke bedre? Da sier jeg fornøyd og dropper denne tråden!

 

Hvordan klarer du å trekke den konklusjonen?

 

Hvis du vil bruke Python til å jobbe med XML, er det er stort antall biblioteker å velge mellom. ElementTree (eøøer cElementTree) er mest i vinden nå om dagen.

Lenke til kommentar
Ja, python men ikke XML. Det er jo derfor jeg spør! Kan jeg få ekstra utnyttelse av mine pythonskript ved hjelp av XML? Mer konkret spørsmål kan du ikke få.

6412219[/snapback]

 

Jo, det kan jeg nok... Som jeg har sagt tidligere: XML er en måte å oppbevare og beskrive data på. Slik sett gjør det samme nytten som en database eller en tekstfil. Du får neppe noe ekstra YTELSE via XML. XML handler om strukturering av data, ikke prosessering.

 

Men skal du jobbe med XML, er Python et godt språkvalg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...