Gå til innhold

hd kabler til 360? hvilke?


axis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke 100% sikker på dette men jeg mener å ha lest at komponent gir deg 1280x720 mens vga-kabelen gir deg 1360x768. Jeg bruker selv komponent på min 40" LCD som har 1360x768 oppløsning og jeg kan tydelig se at bildet skaleres opp. Jeg kommer derfor til å bytte til vga-kabel når jeg får ny hjemmekinoforsterker med vga inngang (vga-inngangen på TVen brukes til HTPC).

 

At fargene skal være forskjellig mellom komponent og vga kommer vel mer an på hvilket TV/monitor man kobler til, så det kan vel godt hende at ditt TV gir deg fyldigere farger gjennom vga...?

Endret av arhngrim
Lenke til kommentar
Utifra det eg har lest på forumet blir bildet meire fyldig med bedre farger ved bruk av Component til HD-skjermer.

Tar eg feil her eller?

6297594[/snapback]

 

Jeg husker å ha lest det samme, men mener også å huske at dash-updaten med 125 forandringer gjorde noe med fargemetningen på VGA-signalet.

Har ikke fått testet forskjellen selv enda da min Xbox360 er på spa-opphold i Tyskland etter en hard vinterøkt. :)

Lenke til kommentar

Nei, om det er bedre vet jeg ikke. Bare sammenfattet mine erindringer med dine om at det har vært skrevet om dårligere fargemetning på VGA i forhold til komponent. Mener å ha lest et sted at de har gjort noe med fargemetningen via VGA på spring update, men tror ikke det kan stemme etter å ha lest gjennom MS sin liste over forbedringer.

 

Likevel, siden vi snakker om hd-kabler til 360, så kan jeg ta med at Liksang.com har en produktside for offisiell HDMi-kabel fra MS. Den er dog ikke tilgjengelig, og jeg vet ikke om dette er en kabel liksang.com spekulerer i, eller om de har fått info fra MS om at en HDMi-kabel vil komme.

http://www.lik-sang.com/info.php?category=...oducts_id=8540&

Lenke til kommentar

Jeg mener bestemt at MS har bekreftet at det ikke kommer HDMI eller DVI kabel til 360. I så fall må det lages en ny utgang ettersom den som finnes i dag er analog. HDMI og DVI er som kjent digitale.

 

Ellers er jeg ikke kjent med VGA-kabelen til 360, men har lest at man kan velge mellom flere oppløsninger. Med komponent som jeg har, har jeg kun valget mellom 720p og 1080i. Ettersom 720p gir en oppløsing på 1280 x 720 er det ikke sikkert at dette tilsvarer oppløsningen på din plasma eller LCD. I så fall kan det være en fordel å bruke VGA som gjerne kan stilles til å gi samme oppløsningen som din plasma eller LCD har. Fordelen med dette er at skjermen slipper å skalere bildet på nytt noe som i teorien burde gi det beste bildet. På den annen side spiller også kvaliteten på selve kabelen inn (tykkelse, skjerming mv) så i praksis er det vanskelig å si hva som gir best bilde uten å ha testet kablene opp mot hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...