Gå til innhold

Bilder av Felix the Chihuahua :)


Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide at jeg begynte å prøve meg frem her i forumet nå.

Starter rolig med 2 bilder av hunden min Felix. Som sagt i selvportrett tråden har jeg ikke hatt kameraet mittt i mere en ca en måned og jeg kan ikke komponerings regler eller noen vferdens ting om å ta bilder.

Går allikevel til verks med mange gode ideer og med stor interesse :D

 

Om bildene:

Vet at trampolinen i bakgrunnen kan forstyrre for mange,men synes ikke det gjør noe ettersom Felk trekker synet til seg umiddelbart allikevel :D

Det andre var nok det beste i en knipse-serie jeg tok veldig nære (og jeg skal love dere at det er ikke lett å ta bilder så nære denne krabaten :) )

 

felix2.jpg

 

felix1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fine bilder, fin hund og fine omgivelser.

 

hva med å prøve å få med mer av ansiktet til hunden og dermed få mer personlighet ut av han (edit: kanskje ikke så lett å få en liten hund til å se opp i denne sterke solen men det er vel verdt et forsøk? jeg har ihvertfall troen på det kan bli bra)

 

en annen ting som hadde vært fint hadde vært det øverste bildet, med bilde av hunden framfra (ikke så mye av ryggen) i det gylne snitt som den nesten står i der.

 

 

legger med et bilde av det gylne snitt i tilfelle du ikke vet hva det er

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Takker for kritikken :D

Har MASSE og lære om fotografering asså

og setter pris på gode råd.

Skjønte ikke helt det med gylne snitt,men det kommer vel :)

Her er et annet jeg fant...har det som bakgunn nå :D

 

si om dette er bedre enn de andre...litt annerledes er det uansett da...

 

felix3.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, jeg sier det igjen og jeg kommer til å fortsette å si det til folk har forstått det. Det gylne snitt er _IKKE_ der de strekene møtes.

 

Edit: Fine bilder, om enn litt standard. Har flere bilder som ser helt like ut :p Nummer to var dog litt mer spesielt.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Jeg har sagt det før, jeg sier det igjen og jeg kommer til å fortsette å si det til folk har forstått det. Det gylne snitt er _IKKE_ der de strekene møtes.

6296550[/snapback]

 

Det gylne snitt er i ett av hjørnene til den midterste ruta om du deler bildet/utsnittet i 9 like ruter, som vist i eksempel.

(og om du mener noe annet, hva med å komme med en forklaring...?)

Lenke til kommentar
Det gylne snitt er i ett av hjørnene til den midterste ruta om du deler bildet/utsnittet i 9 like ruter, som vist i eksempel.

(og om du mener noe annet, hva med å komme med en forklaring...?)

6296901[/snapback]

 

Det du refererer til er "The rule of Thirds" eller tredelingsregelen som er en forenkling av det gyldne snitt, men som fungerer godt på egen hånd.

 

http://www.camerahobby.com/Ebook-RuleThirds_Chapter15.htm

http://www.camerahobby.com/Ebook-GoldenRatio_Chapter16.htm

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Ikke bruk tråden til den diskusjonen, vær så snill.

 

Jeg liker i utgangspunktet det siste bildet best, men det trekker ned at ørene er kuttet. Ellers hadde det vært en klar vinner for min del. De to første er også fine, han ser ut til å være veldig opptatt av et eller annet på bakken. Bra fanget situasjon. Litt forstyrrende bakgrunn ja, men ikke noe å skrike over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...