Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!


Anbefalte innlegg

Joda, gjør det, både du og Dorian. Syntes bare det var et merkelig begrep, lurte egentlig bare på hva du hadde å si om den, hehe.

 

Veldig enig med dem, og jeg tror vi skal si at disse seriøse Oscar filmen i høyeste grad er mainstream og blockbusters. Selv om de kanskje i større grad apelerer til 40 åringer og ikke 17 åringer, så er det jo film som er laget for å selge mye og apelere til de store massene, og som i de aller fleste tilfeller følger de tradisjonelle konvensjonene for Hollywood filmer til punkt og prikke, kanskje i enda større grad enn tenåringsblocbusterne (som feks er svake på historiene).

 

Kunstfilm på sin side er jo ofte langt mer leken, og sånn sett kan jo en kunstfilm ofte være lettere enn et seriøst og tungt hollywood drama. Altså feks Breathless vs. Titanic... Breathless vil jo her faktisk være den letteste filmen slik jeg ser det, da det er en enkel detektiv film med mye leken klipping underveis, (og selvsagt noen filosofiske betraktninger)....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samtidig åpner kunstfilm for langt mer tolkning, og for den gjengse filmseer kan jeg tenke meg at enkelte scener og den uortodokse stilen blir litt i det meste laget. Derfor er Milk en ypperlig start for den som ikke tør å ta et dypdykk inn i indiefilm, kunstfilm - meg inkludert - da den nettopp kombinerer de to typene film.

 

(jeg er god til å starte diskusjon, men å svare på den er noe jeg ikke takler :cool:)

Lenke til kommentar
Samtidig åpner kunstfilm for langt mer tolkning, og for den gjengse filmseer kan jeg tenke meg at enkelte scener og den uortodokse stilen blir litt i det meste laget. Derfor er Milk en ypperlig start for den som ikke tør å ta et dypdykk inn i indiefilm, kunstfilm - meg inkludert - da den nettopp kombinerer de to typene film.

 

Jeg ville ikke stresset så mye med tolkningen alltid, noen kunstfilmer er jo såpass ambivalent at den ikke sier mer enn det den sier for akkurat deg. Så lenge du sitter igjen med spørsmål og tanker har filmen hatt sin funksjon slik jeg ser det. I motsetning til Hollywood filmen er ikke kunstfilmen et ferdig koded budskap som skal tolkes og dekodes etter en oppskrift i motsatt enda. Selv har jeg aldri vært opptatt av å forstå ting bare man kan betrakte er det nok for meg.

Lenke til kommentar
Vel man skal vel ikke ha sett så mange av filmene hans for å skjønne akkurat det, gjennomgangstemaer er jo ting som nære forhold mellom menn osv. For ikke å snakke om den siste filmen hans MILK.

 

Så vidt jeg vet, er dette den første og eneste filmen jeg har sett av Gus Van Sant.

Jeg har vist litt interesse vedrørende MILK, og har en anelse om at jeg kommer til å se den.

Den høres ut som en fin film, men det kan vi diskutere hvis jeg faktisk ser den.

 

Og jeg syntes det er feil av deg å komme med påstander at jeg er både

homofob og indie-hater, på grunnlag av en avatar.

Om du vil vite mine politiske evt. religiøse eller kulturelle syn, syntes jeg nesten du

burde spørre først, og skyte etterpå ;)

 

 

Det er jo det som er det sterkeste med filmen.

Da er vi to personer med to forskjellige syn ;):thumbup:

Lenke til kommentar
Og jeg syntes det er feil av deg å komme med påstander at jeg er både

homofob og indie-hater, på grunnlag av en avatar.

Om du vil vite mine politiske evt. religiøse eller kulturelle syn, syntes jeg nesten du

burde spørre først, og skyte etterpå ;)

 

Då bør du kanskje velja deg ein mindre politisk markert avatar.

Lenke til kommentar
Men du er vel ganske klar over hva det representerer i mange sammenhenger?

"Amerikas konfødererte stater var en utbryterstat fra Amerikas forente stater som eksisterte under Den amerikanske borgerkrigen fra 1861 til 1865."

- Som sagt, et område.

 

 

Syn eller ei, Paranoid Park har god filming, det er ren fakta.

Rettelse: Ren påstand :thumbup:

Endret av TheIdanator
Lenke til kommentar
Men du er vel ganske klar over hva det representerer i mange sammenhenger?

"Amerikas konfødererte stater var en utbryterstat fra Amerikas forente stater som eksisterte under Den amerikanske borgerkrigen fra 1861 til 1865."

- Som sagt, et område.

 

Som sagt din kverrulant; Du er vel ganske klar over hva det flagget representerer i de fleste sammenhenger?

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg har lest gjennom alt av hva som har blitt skrevet her i de siste innleggene, men sørstatsflagget blir her til lands, 9 av 10 ganger brukt i en rasistisk sammenheng.

Ergo, overhodet ikke rart at noen setter spm.tegn ved ditt syn på saker og ting.

 

Å nok en gang henvise til det rent tekniske sørsatsflagget representerer blir også noe unnvikende :whistle:

 

Men, hvis folkens faktisk skal analysere filmer og regissører så finnes det sikkert en tråd om dette allerede der dere kan boltre dere fritt. Hvis ikke kan dere starte en selv.

Lenke til kommentar
Som sagt din kverrulant; Du er vel ganske klar over hva det flagget representerer i de fleste sammenhenger?

Kverulant? Den er ny. :!:

Hva flagget faktisk står for, kommer ann på hvem du spør.

Det blir ofte brukt i rasistiske sammenhenger, ja, men det er ikke et "offisielt" rasistisk flagg.

 

 

Greit at du ikke liker stilen, men å si at det er dårlig er feil, fordi det er den ikke. Rettere sagt en av de bedre.

Det er ikke noe fakta svar på denne påstanden.

At jeg ikke syntes filmingen/klippingen er bra, er min mening,

og omvendt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ikke det at jeg har lest gjennom alt av hva som har blitt skrevet her i de siste innleggene, men sørstatsflagget blir her til lands, 9 av 10 ganger brukt i en rasistisk sammenheng.

Ergo, overhodet ikke rart at noen setter spm.tegn ved ditt syn på saker og ting.

Hvis dine kilder er pålitlige, så ja, 9/10 ganger blir det brukt i en

rasistisk sammenheng. ;)

 

Kanskje jeg er den ene av de 10 som har et annet syn?

Vet ikke før du spør vettu :thumbup:

Endret av TheIdanator
Lenke til kommentar
Vet ikke hva? Heretter kan du forresten også innse at muligheten for at du antageligvis kan inneha noen "kverulantiske" trekk ikke kan utelukkes. Ikke nødvendigvis negativt det ;)

 

Uansett, dette er nok ikke rett plass for å diskutere verken rasisme eller foreta filmanalyser.

At jeg har noen "kverulantiske trekk" er nok godt sant.

Og at dette ikke er plassen for å diskutere mine politiske & kulturelle meninger er nok

også ganske rett. :p

 

Så der sier jeg meg ganske enig i dine utsagn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...