Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!


Anbefalte innlegg

scarface er tidens oppskrytte film -.-

Unnskyld? Scarface, as in Kokain, Hawaiiskjorter og stormannsgalskap?

 

Isåfall er den er nok litt oppskrytt, men gud bedre, en ung Paccino med sin tolkning av en etterhvert splitter pine gæærn Tony Montana er etter min mening noe av det heftigste som er prestert innen spillefilm. Og på toppen av det hele, i et lekkert 80-talls Miami, med grelle farger og bikinitruser med høy skjæring.

 

Men nostalgien gjør meg muligens litt innhabil her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Isåfall er den er nok litt oppskrytt, men gud bedre, en ung Paccino med sin tolkning av en etterhvert splitter pine gæærn Tony Montana er etter min mening noe av det heftigste som er prestert innen spillefilm. Og på toppen av det hele, i et lekkert 80-talls Miami, med grelle farger og bikinitruser med høy skjæring.

 

Ung var vel å ta i litt Pacino var vel en SVÆRT etablert skuespiller i 1983, og han hadde da godt over 40. Han hadde to Gudfaren filmer på sin merittliste i tillegg til de annerkjente Sidney Lumet filmen Serpico og Dog Day Afternoon. Da han spilte Gudfaren ti år tidligere og etablerte seg som en av de viktigste skuespillerne i Hollywood nesten ut av det blå kan vi snakke om en stor prestasjon av en ung og ukjent skuespiller. Vi snakker da ikke om Bradd Pitt som en ung skuespiller i dag, han er faktisk bare 2 år eldre enn Pacino var i 1983.

Lenke til kommentar
Alexander

Scarface

Street Kings

Assault on Precinct 13

Down With Love

Deep Blue Sea

 

Huff....

 

Enig i Deep Blue Sea, men Street Kings mener jeg virkelig er en av de mest underholdende actionfilmene fra 2008, etter Taken.

 

Det at så mange har med Scarface på siner lister skjønner jeg også lite av ;P

Lenke til kommentar
Vi så The Ten Commandments på i 8 klasse :nei: Sikkert en god film, men det er grenser for hvor god tålmodighet man kan ha med en film som varer i over 3 timer og har samme bakgrunnsbilde hele tiden. Tror faktisk jeg så en steinløve i 5 ulike scener :p

Å vise The Ten Commandments til 8.klassinger er bare høl i huet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...