Gå til innhold

Pc kræsjer i loadscreen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg installerte nylig windows x64 på den nye Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA2 disken min. Jeg kommer inn i windows, men når jeg først har installert noen drivere stopper pcn i loadscreenen.

Så jeg prøvde å installere windows x64 på en av de andre diskene, men uten hell. pcn stopper på samme sted som før.

Jeg er ikke så veldig dyktig på data, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette nærmere.

Hvis det er noen som vet hva som kan være galt er det bare å fyre løs ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Hvis du ikke har så peiling på data, hvorfor i allverden prøver du med 64 bits utgaven av Window$ ?

Halvparten av driverne til window$ kræsjer systemet - Du må vite eksakt hvilke drivere du skal kjøre og sjekke at hver enkelt av dem kan kjøre med det os'et...

Skrevet
Hvis du ikke har så peiling på data, hvorfor i allverden prøver du med 64 bits utgaven av Window$ ?

Halvparten av driverne til window$ kræsjer systemet - Du må vite eksakt hvilke drivere du skal kjøre og sjekke at hver enkelt av dem kan kjøre med det os'et...

6289549[/snapback]

vet jo såpass at jeg kan installere x64 og jeg har installert de riktige driverne, men pcn fortsetter å kræsje i loadscreenen.

pcn kræsjer også i x86 versjonen.

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Nå har jeg lest postene dine litt nøyere og jeg har ingen anelse om hva du driver med.....

Hva mener du med 'Windows x64'?

Det er ingenting som heter 'Windows x86' ?

Når kommer denne 'loadscreen'?

Fryser pc'en eller gir den noe melding?

Skrevet (endret)

windows x86 aka 32-bit windows som sagt ;)

loadscreen kommer når windows loader, før du kommer inn i selve windows.

får ingen melding når pcn fryser..

Endret av psytoniC
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet
Tiltman har du peil? Windows x86 aka 32-bit er en windows jo..

6289746[/snapback]

eh...

:blush:

Er dette et offisielt navn?

I såfall rimelig idiotisk siden både 32 og 64 bits versjonene av Window$ kjører x86... (x86 er 'navnet' på en prosessor-kommando-protokoll).

Både AMD Athlon (32 bit) og AMD Athlon 64 (64 bit) er x86 ...

loadscreen kommer når windows loader, før du kommer inn i selve windows

Ok. (det var det jeg trodde i starten) Last en og en driver (re-boot immellom) til du finner ut hvilken det er. Sørg for at du har de nyeste utgavene av driverne.

Når du finner ut hvilken driver, ikke bruk den! Prøv eldre eller nyere versjoner.

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet
men det skjer det sammen med hver driver.

har også kjørt diagnostic test på disken, men fant ingen feil der. Vet ikke helt om det hadde hjulpet noe?

6290126[/snapback]

Hvordan får du egentlig kjørt diagnostic når maskinen ikke starter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...