Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at jeg måtte ligge på rundt 1.4 Volt på 2600MHz for å få den Primestabil på begge kjerner. Standard er 1.35 Volt for denne CPU-en. For å kjøre Prime stabilt på 2700MHz så måtte jeg ha ca. 1.53 Volt. Og her i går var det så varmt i været at den ikke greide å holde seg stabil i Prime på denne spenningen/hastigheten.

 

Men jeg tror jeg holder meg på 2600MHz. Fin temp der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da fikk jeg montert min 3800+ X2 i kveld. Ser ut til at den kjører helt stabilt på 2650MHz og 1,4v. Feilet etter 30min med prime på 2700MHz og 1.4v.

 

Skulle ha testet hvor mye jeg må øke spenningen for å få 2700MHz stabilt, men nå må jeg ta natt :)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Hiver meg inn her siden det ser ut som du har litt erfaring...

 

Nå som priskuttet har kommet har jeg bestemt meg for å kjøpe enten X2 3800+ eller X2 4200+. Det er kun 300 kr i forskjell, men uansett så syntes jeg det er dyrt med 1700 kr for en cpu! Det er bare meg...

 

Når du setter divider på ram, minker 3dmark scoren da? Jeg vet du ikke får fullt så mye båndbredde. Min ram klarer bare rundt 232 mhz, og det ville være kjipt med bare 2320 mhz med 3800+!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hiver meg inn her siden det ser ut som du har litt erfaring...

 

Nå som priskuttet har kommet har jeg bestemt meg for å kjøpe enten X2 3800+ eller X2 4200+. Det er kun 300 kr i forskjell, men uansett så syntes jeg det er dyrt med 1700 kr for en cpu! Det er bare meg...

 

Når du setter divider på ram, minker 3dmark scoren da? Jeg vet du ikke får fullt så mye båndbredde. Min ram klarer bare rundt 232 mhz, og det ville være kjipt med bare 2320 mhz med 3800+!

6544456[/snapback]

Minnebåndbredde har ikke så mye å si på Athlon64 plattformen. Mulig du får litt dårligere ytelse i 3DMark05 når du kjører divider istedet for synkront. Generelt, slik jeg har forstått det så er det best å få klokket CPU lengst mulig opp og bare kjøre divider på RAM. Pga. av arkitekturen til Athlon64. Jeg vil tro at i 3DMark06 så vil forskjellen bli lite til ingenting med synkron VS Asynkront minne. Siden det vil være skjermkortet som limiterer.

 

Det er jo bare å teste :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

1.stk dual core 939 prosessor 3800 "manchester" 2ghz. vanlig volt 1.35volt

 

@2.4ghz med 1.3000 volt 14 timer stabilt i prime95 begge kjerner.

 

altså, jeg setter ned volten 2 steps og øker opp 400mhz? er det vanlig?

 

har xp-90c kjøler på med zalman 92mm 2800rpm, artic silver.

 

2.7ghz 10 min 1.5 volt max (52)55 grader åpent kabinett

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Må bare kaste meg inn i denne tråden jeg også :)

 

Driver nå og Primer begge kjernene på min X2 3800. Kjører på 2,5 GHZ og 1,4 volt.

 

Bruker Everest Ultimate Edition for å overvåke temperaturer. På total CPU-temp viser den 55 grader, mens kjerne 1 viser 61 grader og kjerne 2 viser 58 grader.

 

Er dette FOR høyt? Jeg ser andre i denne tråden klarer både 2,6 og 2,7GHz, men vet ikke om jeg skal tørre å bevege meg opp dit når jeg synes rundt 60 grader begynner å bli temmelig høyt på en AMD X2.

Lenke til kommentar
Må bare kaste meg inn i denne tråden jeg også  :)

 

Driver nå og Primer begge kjernene på min X2 3800.  Kjører på 2,5 GHZ og 1,4 volt.

 

Bruker Everest Ultimate Edition for å overvåke temperaturer.  På total CPU-temp viser den 55 grader, mens kjerne 1 viser 61 grader og kjerne 2 viser 58 grader. 

 

Er dette FOR høyt?  Jeg ser andre i denne tråden klarer både 2,6 og 2,7GHz, men vet ikke om jeg skal tørre å bevege meg opp dit når jeg synes rundt 60 grader begynner å bli temmelig høyt på en AMD X2.

6764371[/snapback]

du kan jo åpne vinduet og kabinettet

se hvor mye mhz du klarer før du må øke volten så du ser hvor den brister henne

Lenke til kommentar
Må bare kaste meg inn i denne tråden jeg også  :)

 

Driver nå og Primer begge kjernene på min X2 3800.  Kjører på 2,5 GHZ og 1,4 volt.

 

Bruker Everest Ultimate Edition for å overvåke temperaturer.  På total CPU-temp viser den 55 grader, mens kjerne 1 viser 61 grader og kjerne 2 viser 58 grader. 

 

Er dette FOR høyt?  Jeg ser andre i denne tråden klarer både 2,6 og 2,7GHz, men vet ikke om jeg skal tørre å bevege meg opp dit når jeg synes rundt 60 grader begynner å bli temmelig høyt på en AMD X2.

6764371[/snapback]

du kan jo åpne vinduet og kabinettet

se hvor mye mhz du klarer før du må øke volten så du ser hvor den brister henne

6765105[/snapback]

Kabinettet står åpent ja. Prøvde meg på 2,6GHz, men feilet på 1,45 volt. Da viste temperaturene 58 på total og 68 og 65 på kjernene, så jeg tør ikke gå lenger opp med volten. Bruker AS5 kjølepasta og en Gigabyte G-Power Cooler Pro CPU-kjøler.

 

Ser ut som jeg stopper på 2,5GHz med 1,4 volt. Egentlig ganske fornøyd, men hadde håpet på 2,6 da jeg kjøpte den :roll:

Lenke til kommentar

Hei,hvor har dere kjøpt X2 3800ene deres? Hva skags stepping har dere?Tenkte på de som er kjøpt nå i senere tid.

 

Hvilken stepping anbefales på X2 3800 ?

 

Tenkte litt på de som selges på SHG eller Netshop.

 

Er vel de nyere med Toledo (E6) kjerner som klokker best nå om dagen,har jeg skjønt.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

BF2 gikk helt fint her med SUPER i bakgrunnen, uten at jeg tuklet med affinity.

 

Jeg prøvde nå å kjøre Prime95 på begge kjerner. Satte affinity både i Prime 95, og i oppgavebehandling. Men allikevel så får jeg ikke 100% last på begge kjerner! Bare den ene. Den ene Prime95 bruker 100% av en kjerne, mens den andre P95 ikke bruker CPU kraft overhodet.. (i hvert fall ikke som syns i task manager..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...