Gå til innhold

Psp, hva nå?


ZuPraN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nå anskaffet meg en psp. Men jeg lurer på hva jeg burde gjøre med den, minnekort osv? Har ikke peiling overhodet så hvis noen kunne fortelle litt så hadde det vært fint. (med dette mener jeg ekstraustyr osv)

 

På forhånd takk

6286561[/snapback]

se her, der finner du meste:

http://www.psp-forum.com

 

utstyr:

http://www.psp-forum.com/forum-12.html

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar
Jeg har nå anskaffet meg en psp. Men jeg lurer på hva jeg burde gjøre med den, minnekort osv? Har ikke peiling overhodet så hvis noen kunne fortelle litt så hadde det vært fint. (med dette mener jeg ekstraustyr osv)

 

På forhånd takk

6286561[/snapback]

se her, der finner du meste:

http://www.psp-forum.com

 

utstyr:

http://www.psp-forum.com/forum-12.html

6286598[/snapback]

 

 

Gi nå en skikkelig link når du først holder på med det.. :p

 

Sjekk her!

Lenke til kommentar

Ettersom du sikkert har kjøpt en ny PSP er det "mindre" utvalg du kan gjøre på grunn av firmware. Ettersom du har nyere PSP har du også nyere firmware.

 

Det du kan gjøre med din PSP; som jeg frykter er 2.xx firmware er:

 

- Du kan legge over musikk og bruke den som en MP3-spiller.

- Du kan legge over filmer/filmsnutter osv.

- Du kan legge over bilder.

- Du kan surfe på nettet.

- Spille hjemmebrygg (spill, andre programmer) over GTA exploit (som er litt avansert.)

osv. osv. osv.

 

Listen er mildt sagt lang. :)

 

Det du mener med minnekort er kjekt å ha om du skal ha over filmer, musikk og bilder og annet stæsj. Minnekortet du må ha heter "Pro Duo" og du kan godt lese gjennom denne tråden for å få mer informasjon om disse minnekortene.

 

Ting du kan gjøre med en PSP er utallige og morro er det! :love:

 

Sjekk forresten www.pspavisen.com for mer informasjon om PSP.

Lenke til kommentar
Jeg har nå anskaffet meg en psp. Men jeg lurer på hva jeg burde gjøre med den, minnekort osv? Har ikke peiling overhodet så hvis noen kunne fortelle litt så hadde det vært fint. (med dette mener jeg ekstraustyr osv)

 

På forhånd takk

6286561[/snapback]

 

Du burde i alle fall anskaffe deg så stort minnekort som lommeboka tillater...

Er så utrolig digg å kunne sitte på hurtigruten/bussen/toget/flyet og slappe av med den siste episodene av 24/Lost/Prison Break... Men dette fordrer jo såklart at du har god plass!!

Sjøl har jeg et 2GB-minnekort, og det er helt greit, men hadde vært greit med f.eks. et på 4GB om man skal på litt lengre turer...

 

Man får bare ikke utnyttet PSPen før man skaffer større minnekort...

Lenke til kommentar
Blææ fikk en sånn til jul, har brukt den 10 minutter, før den havnet i hylla.

 

Mp3 er bedre på mp3-spiller, film er bedre på tv, og spilla er grusomt kjedelig..

6297711[/snapback]

 

Om du kun brukte 10 minutter på en PSP bør du jaggu ta den frem igjen..

 

Tviler på at du har prøvd GTA, SOCOM, Burnout, Lumines eller Everybody's Golf?

 

Utrolig gode spill som bør prøves. I tillegg når man har GTA kan man også bruke homebrew som øker levetiden på en PSP til det uendelige. :love:

 

*Gjør det samme som Duckhunter* genialt!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Har selv en PSP med firmware 2.00 og tenkte jeg skulle begynne å bruke den litt mer aktivt. Er det noen som har en bra guide for nedgradering til 1.50? Den var opprinnelig 1.50 men var så dum og oppgraderte den til 2.00.

6340921[/snapback]

du er jo ikke dum hvis du oppgraderer en 1.50 til 2.00, men en "virgin" 1.50 er vært mest...

Lenke til kommentar
Har selv en PSP med firmware 2.00 og tenkte jeg skulle begynne å bruke den litt mer aktivt. Er det noen som har en bra guide for nedgradering til 1.50? Den var opprinnelig 1.50 men var så dum og oppgraderte den til 2.00.

6340921[/snapback]

du er jo ikke dum hvis du oppgraderer en 1.50 til 2.00, men en "virgin" 1.50 er vært mest...

6342088[/snapback]

har jo ikke no å si det da. :lol: ''1.5 er 1.5 og sånn er det med den saken''

Lenke til kommentar
Har selv en PSP med firmware 2.00 og tenkte jeg skulle begynne å bruke den litt mer aktivt. Er det noen som har en bra guide for nedgradering til 1.50? Den var opprinnelig 1.50 men var så dum og oppgraderte den til 2.00.

6340921[/snapback]

du er jo ikke dum hvis du oppgraderer en 1.50 til 2.00, men en "virgin" 1.50 er vært mest...

6342088[/snapback]

har jo ikke no å si det da. :lol: ''1.5 er 1.5 og sånn er det med den saken''

6352172[/snapback]

JO, folk gir mer for en virgin 1.5 enn en nedgradert 2.00

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Har selv en PSP med firmware 2.00 og tenkte jeg skulle begynne å bruke den litt mer aktivt. Er det noen som har en bra guide for nedgradering til 1.50? Den var opprinnelig 1.50 men var så dum og oppgraderte den til 2.00.

6340921[/snapback]

du er jo ikke dum hvis du oppgraderer en 1.50 til 2.00, men en "virgin" 1.50 er vært mest...

6342088[/snapback]

har jo ikke no å si det da. :lol: ''1.5 er 1.5 og sånn er det med den saken''

6352172[/snapback]

JO, folk gir mer for en virgin 1.5 enn en nedgradert 2.00

6378515[/snapback]

 

Men fakta er at det er 100% umulig å se om en 1.50 er oppgradert og så nedgradert igjen. Og det er 99% umulig å se om en 2.00 er nedgradert til en 1.50.

Så med mindre du sier ifra at du har oppgradert/nedgradert den så er den ikke verdt noe mindre så lenge det er 1.50 ;)

 

Det som derimot er verdt veldig mye er 1.0, jeg var heldig nok til å ha 2x 1.0 PSP'er en gang i tiden, men dum nok til å oppgradere begge to( :mad: ) til 1.50(heldigvis ikke over ;) ) Grunnen til at 1.0 er så vanskelig å få tak i er at det ikke er mulig å nedgradere til 1.0 fra noen andre firmwares.

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
500,- - 600,-? svindyrt?

 

eller jo, med tanke på hva du får....

6389709[/snapback]

 

Tja, grunnen til at det blir svindyrt å modde en PSP kommer her.

 

1) Chippen er grisedyr i utgangspunktet, norsk retail pris ligger på ca 750 kroner.

 

2) Installasjonen av chippen er særdeles vansklig. Det er 10 sykt små baner i hovedkortet på pspen som må skrapes på (uten at de skal ryke) og chippen skal da loddes til disse banene.

Bare for å ta et wild guess utifra installasjonsdiagrammene jeg har sett så vil jeg tippe at et fyrstikkhode vil dekke 6-7 baner.

 

Uansett, en ting er å klare å installere den, en annen ting er jo selvsagt at jobben må gjøres så bra at PSPen virker stabilt. Den er jo i bevegelse hele tiden og kan fort få mer juling enn en foreks PS2.

 

Siden den er såpass vansklig å installere, vil veldig få tilby dette, og de få som gjør det vil nok ta ganske godt betalt for dette.

 

Tipper vi kan se pakker med chip & Installering til mellom 1000 og 1500 kroner.

Med tanke på at markedet for PSP modchip og installering er så dyrt og komplekst er det kanskje ikke wså mange som kommer til å ta inn denne chippen.

 

Mulig jeg tar feil, men det er mine 2 cent.

ps! Jeg har selv ikke prøvd å installere denne chippen enda så kan godt hende det er lettere enn det ser ut som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...