Gå til innhold

Hvordan brenne flere CD Images til én DVD?


Anbefalte innlegg

JEg har et spill her hjemme som er på flere cd'er og jeg vil gjerne ta backup av det og samtidig lage en dvd av det. Jeg har lagd bin og cue filer av det på pc'en, men vet ikke hvordan jeg skal brenne det sånn at det blir en fullkommen dvd. Jeg bruker Nero 7.

 

**Spillet er kjøpt butikken!! Ikke noe Piratkopi.**

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel bare å brenne alle image filene på en DVD plate ja.

Brenn den som en data plate. Å bruk f.eks. Daemon Tools eller noe slikt når du skal bruke cd'ene.

 

 

Backup har vel ingenting med piratkopiering å gjøre. Det er fullt lovlig å ta backupkopier.

Endret av ElBarto
Lenke til kommentar

Cue-filene har du ikkje bruk for.

 

Grunnen til at dette ikkje er lov å diskutere er at andre kan bruke informasjonen som blir gitt til å lage piratkopier. Det har ingenting å sei kor hederlige hensikter du har, å legge ut informasjon om korleis ein tar backup av spel er og blir ulovleg på dette forumet.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Cue-filene har du ikkje bruk for.

 

Grunnen til at dette ikkje er lov å diskutere er at andre kan bruke informasjonen som blir gitt til å lage piratkopier. Det har ingenting å sei kor hederlige hensikter du har, å legge ut informasjon om korleis ein tar backup av spel er og blir ulovleg på dette forumet.

6281163[/snapback]

 

Synes fortsatt det blir for dumt. :nei:

 

Hvordan folk bruker informasjon er vel opp til dem. Det er nok mange som er intresert i å vite hvordan man tar backup av spill og filmer. Dette går forsåvidt ikke fram i denne tråden heller. Bare hva trådstarter skal gjøre med backupfilene han allerede har tatt.

Lenke til kommentar

De siste årene har Daemontools og brenneverktøy blitt litt smarte så cue fila trenges ikke med unntaket at du har spesifisert noe spesiellt i den. uansett så inneholder Cue fila vanlighvis ikke mer enn 3 linjer (åpne opp i notepad og se selv) og er derfor ikke stor i det hele tatt

Endret av texaco
Lenke til kommentar
Cue filene har han bruk for!

Cue filene har informasjon som trengs for at bin filene skal fungere problemfritt.

6281680[/snapback]

Kvifor? Som texaco skriv så inneheld Cue-filene svært lite. Einaste som står er følgande:

FILE "[filnavn].[filtype]" BINARY

  TRACK 01 MODE1/2352

    INDEX 01 00:00:00

 

Dei siste åra har eg ikkje hatt bruk for Cue-fila, både Deamon Tools og Nero kan benytte seg av bin-fila utan bruk for cue.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...