Gå til innhold

Stillegåendes bærbar med god skjerm til jente...


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal kjøpe bærbar til samboeren og har problem med å finne en passendes:\

Har sett litt rundt og vurderer kanskje en ultraportabel? Åpen for alle forslag:)

 

Krav:

Prosessor: Uvesentlig, MEN pc'n MÅ vere stillegående. Selvregulerende vifte.

Brikkesett: uvesentlig

Minne: minimum 1024 MB? Må kjøre winXP + Office XP kniiiirkefritt:)

Harddisk: størst mulig, min 50GB

Grafikkort: minimum 128MB? (Må kjøre divx+dvd kniiirkefritt)

Skjerm: Bruker nå 1024x768, ønsker forbedring. Må vere god til å se film.

Batteri: lang levetid er et must.

Nettverk: 10/100 Mbps og Wireless LAN (innebygget)

Lydbrikke: best mulig! :) best mulig utgang for lyd.

Høytalere: uvesentlig - erstattes med eksterne.

Tilkoplingsmuligheter: USB 2.0 (must) S- Video-utgang (must)

Optisk enhet: CD-brenner/DVD-brenner (innebygget)

Dimensjoner: ikke noe monster - skal vere en jentepc.

Vekt: ikke noen mursten.

Annet: helst innebygget webkamera

Pris: you tell me;)

 

Bruksområde:

- Mye Office Word; må takle mange word dokumenter samtidig.

- Musikk: Må ha god lagringskapasistet, godt lydkort og gode høytalere

- Film: må vere god å se film på, både oppløsing og selve skjermoverflaten.

- Internett: Surfing og msn

- Tilkopling: Mp3 spiller og digitalkamera, krever Usb2.0.

- Spill: spiller ikke noe spill overhode.

 

Viktigeste kriterier er at pc'n er stillegåendes og at den har en god skjerm da hun arbeider på pc mangfoldige timer hver dag:)

 

Tusen takk for alle innspel:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei:) sorry at jeg ikke har satt opp noen pris - har ikke tenkt noen fastsatt prisgrense.

 

Prisen er egentlig ganske uvesentlig;) Men hun har ikke behov for råe grafikkløsninger - men som sagt - prisen er ikke av betydning.

 

Det viktige er at hun får jobbet støyfritt og problemfritt med word i et behagelig format - og at pc' fungerer bra til hennes bruk av musikk, internett og film.

 

For å anslå en ramme så blir det fra 10.000-30.000 - men ikke noe mål å nå øvre del av grensen:)

 

=)

Lenke til kommentar

ok :) det var bedre,

 

Jeg vil bare si at Dell I6400 bråker endel for mine ører, men jeg lever med det, har en stasjonær som bråker som et F!

har blitt vant til litt bråk for å si det sånn.

 

men skal searche litt gjennom de forskjellige nettsidene og se om jeg finner noe :)

Lenke til kommentar

Hei=)

Goe greie altså:) Da avventer jeg iallefall til onsdag:)

 

Jeg bestilte en 20,1" lcd hos Dell...fikk den 3mnd etter fastsatt leveringsdato:( Men kan være de har skjerpet seg:) Håper å høre fra deg på onsdag da:p Gidder du å kjøre den litt tungt, med mp3, film, internett og word for å se hvor støyen blir under multitasking? :)

Lenke til kommentar
ok :) det var bedre,

 

Jeg vil bare si at Dell I6400 bråker endel for mine ører, men jeg lever med det, har en stasjonær som bråker som et F!

har blitt vant til litt bråk for å si det sånn.

 

men skal searche litt gjennom de forskjellige nettsidene og se om jeg finner noe :)

6277788[/snapback]

 

Min bråker nesten ikke i det hele tatt, ved lett bruk som ved surfing og word er den så og si lydløs.

Lenke til kommentar
Hei=)

Goe greie altså:) Da avventer jeg iallefall til onsdag:)

 

Jeg bestilte en 20,1" lcd hos Dell...fikk den 3mnd etter fastsatt leveringsdato:( Men kan være de har skjerpet seg:) Håper å høre fra deg på onsdag da:p Gidder du å kjøre den litt tungt, med mp3, film, internett og word for å se hvor støyen blir under multitasking? :)

6277892[/snapback]

 

Det trenger ikke være noen monster pc for å gjøre det der, jeg har en ibm thinkpad t20 med 700mhz cpu og 512mb ram, 8mb skjermkort kan kjøre virusscan, film og surfing på en gang uten stress (xvid). Den møter nok alle kriteriene dine untatt batterilevetid (1,5time)

 

Dette er nyeste modellen i T serien fra ibm/lenovo

 

EDIT: Du trenger nok ikke en pc som er så veldig dyr, de fleste bærbare er ganske stille, det eneste man må passe på er batterikapasitet i forhold til hvor mye strøm maskinen bruker under vanlig bruk. Min maskin har et greit strømforbruk (den ene rambrikken er helt sprø med varme og strømforbruk) og et utslitt batteri på teoretisk 3.6amper.

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Det trenger ikke være noen monster pc for å gjøre det der, jeg har en ibm thinkpad t20 med 700mhz cpu og 512mb ram, 8mb skjermkort kan kjøre virusscan, film og surfing på en gang uten stress (xvid). Den møter nok alle kriteriene dine untatt batterilevetid (1,5time)

 

Dette er nyeste modellen i T serien fra ibm/lenovo

 

EDIT: Du trenger nok ikke en pc som er så veldig dyr, de fleste bærbare er ganske stille, det eneste man må passe på er batterikapasitet i forhold til hvor mye strøm maskinen bruker under vanlig bruk. Min maskin har et greit strømforbruk (den ene rambrikken er helt sprø med varme og strømforbruk) og et utslitt batteri på teoretisk 3.6amper.

6291518[/snapback]

 

Hei,

Takk for svar:)

Idag sitter hun med min gamle pc, Targa - P4 , 1,8Ghz, 512Mb Ram, 64Mb skjermkort (delt). WinXp-pro. Denne fungerer jo - men de store ankepunktene er støyen, lav oppløsning, dårlig lydkort. (for ikke å snakke om batteriet som varer i 10 min:o) Opplever at maskinen jobber treigt ved hard belastning så tenker å kjøpe noe bedre enn Targaen i alle fall.

 

Til hennes bruk er det ikke de store kravene til maskinkraft, men høye krav til skjerm, da hun fort sitter 8-9 timer med skole. Ser derfor helst at oppløsningen er noe høyere enn 1024x768. Videre bør maskinen være liten og ha lang batterilevetid (arbeider mye på skolen).

Vedrørende linken så ser det ut som en bra maskin; noe sier meg at jeg bør gå for Centrino plattform - alle skryter av det lave støynivået:)

Lydkortet bør helst støtte Hi-fi/surround.

 

Designet spiller kanskje en liten rolle - tross alt en jentepc;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...