Gå til innhold

boote win XP fra usb pen?


Anbefalte innlegg

alle er lei treig oppstart. og hardisken er jo det tregeste i hele datamaskinen(mekanisk). flash disker derimot er mye raskere.

 

Så vist man har en flash disk kan man da innstalere xp på denne og boote xp på null,niks? i såfall hvor stor disk trenger man?

 

MVH

 

Lilfire

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å boote Windows fra en Flash Pen vil ikke funke så langt som jeg vet.

 

Sånne Flash disker er fortsatt i utvikling, men det har kommet ut vellykket prototyper. (Ikke til salgs seff.)

 

Det nærmeste du kommer sånne hastigheter er en PCI løsning.

Det som skjer der er at du installerer et spesielt PCI kort, så fyller du det korte med RAM brikker.

Så vil det systemet fungere som en HDD til å boote Windows. Test resultater fra et sånnt oppsett har vært ganske forbløffende.

Det finnes flere minuser med dette systemet også, så jeg vil på en måte ikke anbefale det.

 

Om du virkelig vil ha en god og stabil løsning, så vil jeg anbefale å kjøpe deg en Western Digital RAPTOR på 10.000 OPM (Omdreininger Per Minutt)

 

Jeg har selv en slik på 36GB (er blitt litt gammel nå, finnes bedre varianter ute).

Fra login screen, til windows er fullt loaded med alt av oppstarts programmer og er klar til bruk, tar det omtret 6-10 sekunder.

 

Jeg kan heller ikke si at jeg har en super maskin, som bare gir blaffen i diskene, og bruker rå CPU kraft.

Da jeg sitter på en STOCK Intel Pentium 4 2.53Ghz. PC2300 Minne (1GB), og et relativt gammelt Asus HK.

Endret av MaxP2P
Lenke til kommentar
alle er lei treig oppstart. og hardisken er jo det tregeste i hele datamaskinen(mekanisk). flash disker derimot er mye raskere.

 

Så vist man har en flash disk kan man da innstalere xp på denne og boote xp på null,niks? i såfall hvor stor disk trenger man?

 

MVH

 

Lilfire

6269926[/snapback]

Jeg har installert Windows på iPoden min :p

 

Så det funker nok. Hvis USB pennen blir registrert i Windows Installer kan du bruke den. 2-3gb minst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...