Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg tenkte at jeg skulle oppdatere siden min fra HTML med masse tabeller til css med div-tagger osv. har lest en del guider nå, men lurer spent på en ting.

Siden min er en startside, og jeg har f.eks. 4 kolonner med linker. hvordan i huleste skal jeg da få de pent opp ved siden av hverandere, uten at de komprimeres horisontalt når jeg endrer størrelsen på vinduet?

Er det kanskje også mulig å lage en lang rekke, å få en funksjon til å dele det hele opp i kolonner?

Også tenkte jeg på en ting til; sikkert enkelt, men jeg vil ha en kolonne til venstre og overskriften konstant uten scrolling, og heller bare impotere innholdet i hoveddelen av siden min. Hva gjør jeg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

kan du ikke bruke width og height greiene.

F.eks.

<div id="innhold">Her er alt innholdet</div>

CSS:

#innhold {
width:700px;
min-height:800px;
}

OPS! Min-height (minimums høyde) funker ikke i IE6, men du kan også bare bruke height.

Endret av JonT
Skrevet
Hvis du bruker tabbeler så kvitt deg med dem. Kompliserer bare saken. Bruk div elemneter og css  til å få noe bedre

6271547[/snapback]

jeg er en racer på tabeller, og mener jeg skulle fått til noe bra ved å kombinere det....

MEN for all del, det har jeg ikke tenkt til å gjøre. Må prøve å følge med litt i tiden. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...