Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

cheating på eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri jusket selv, men husker en i klassen som jukset i fjor på en Naturfagprøve(GK). Han hadde puttet noen lapper i en liten bunke på gulvet, og ble oppdaget da fisket opp en lapp. Først ble læreren skikkelig sint, men det endte med at hun nærmest trøstet eleven... :p

 

Ellers så er det i mange fag det funker å bare ha boka på pulten, evt under noen ark. Når læreren ser en annen vei, er det bare å lese i vei.

 

Også skriving i formelhefte i fysikk er veldig vanlig

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på videregående hadde jeg tre små lapper i fransk ordbok som hjalp meg en del i fransk prøvene, det ser ut som jeg sitter og blar i ordboka som vi hadde lov å bruke, men egentlig leste jeg de tingene jeg hadde på lappen, om ordboka skulle bli sjekket før prøven ville jeg bare late som om jeg glemte å ta dem ut, det var fransk. Prøvde å jukse i historie, hadde lapper under pulten, men det endte med at når tentamen begynte kunne jeg alt som var skrevet på jukselappene i hodet, så brukte dem aldri :) Ellers her på høyskolen la jeg merke til at jeg kunne ha skrevet masse info på kjeks boksene jeg hadde liggende på pulten. Men tar ikke den sjansen på en høgskole.

Lenke til kommentar
Disse superavanserte kalkulatorene skulle hatt trådløs overføring og et chatprogram ;D

 

 

Edit: Dog programmeringsfunksjonen er VELDIG nyttig! Disse gamle pensjonisteksamensvaktene med 20+ på hvert øye, parkinsons og "Gamle mennesker-ånde" skjønner ikke noe av det der :D

6270309[/snapback]

 

På universitetet så har de vakter som går rundt å sjekker hvilke programmer man har lagt ut på kalkulatoren.

 

:) Som siste eksamen måtte jeg prøve fordi jeg aldri har jukset i mitt liv før. Anbefaler ikke noen å gjøre det på universitetet. Får større konsekvenser. Så måtte bare prøve ved siste mulighet :p og jammen gikk det. Men men..

 

Er visst pdf-klokker til salgs, for de som virkelig vil gå inn for å jukse.

6270371[/snapback]

 

Hvilken universitet er dette? Her i Oslo har vi det ikke sånn. Vaketene er bare pensjonister som passer på at vi ikke snakker med hverandre, eller prøver andre former for juks. Har jo ikke hatt for mange eksamner ennå, men på de jeg har hatt, (5 mattefag på 2 semestre) har ingen sjekket kalkulatoren til noen i salen.

Venner jeg har her som er eldre har heller aldri opplevd det.

Lenke til kommentar

på muntlig eksamen med oss så var det lov og lese litt fra lapper som du hadde skreve på..men det trakk jo ned i karakter da..flaks jeg kunne omtrent alt utenatt..

 

hadde forberedt 30 timers powerpoint skriving og 10 siders stikkord til muntlig eksamen + film...men jeg fikk ikke brukt noen av delene pga mangel på internett i klasse rommet, så jeg kunne ikke hente ned powerpointen min fra hotmailen :(:no:

Endret av xitto
Lenke til kommentar
på muntlig eksamen med oss så var det lov og lese litt fra lapper som du hadde skreve på..men det trakk jo ned i karakter da..flaks jeg kunne omtrent alt utenatt..

 

hadde forberedt 30 timers powerpoint skriving og 10 siders stikkord til muntlig eksamen + film...men jeg fikk ikke brukt noen av delene pga mangel på internett i klasse rommet, så jeg kunne ikke hente ned powerpointen min fra hotmailen :(  :no:

6274364[/snapback]

synd...veldig synd, du burde klage på det og se om du kan får gjort noe med det :)

 

hva fikk du?

Lenke til kommentar
på muntlig eksamen med oss så var det lov og lese litt fra lapper som du hadde skreve på..men det trakk jo ned i karakter da..flaks jeg kunne omtrent alt utenatt..

 

hadde forberedt 30 timers powerpoint skriving og 10 siders stikkord til muntlig eksamen + film...men jeg fikk ikke brukt noen av delene pga mangel på internett i klasse rommet, så jeg kunne ikke hente ned powerpointen min fra hotmailen :(  :no:

6274364[/snapback]

synd...veldig synd, du burde klage på det og se om du kan får gjort noe med det :)

6274932[/snapback]

Nei, man får streng beskjed om at man skal vite at man har alt man trenger før man kommer inn. Han kunne jo lagret på en CD eller en minnepenn.

Lenke til kommentar
på muntlig eksamen med oss så var det lov og lese litt fra lapper som du hadde skreve på..men det trakk jo ned i karakter da..flaks jeg kunne omtrent alt utenatt..

 

hadde forberedt 30 timers powerpoint skriving og 10 siders stikkord til muntlig eksamen + film...men jeg fikk ikke brukt noen av delene pga mangel på internett i klasse rommet, så jeg kunne ikke hente ned powerpointen min fra hotmailen :(  :no:

6274364[/snapback]

synd...veldig synd, du burde klage på det og se om du kan får gjort noe med det :)

6274932[/snapback]

Nei, man får streng beskjed om at man skal vite at man har alt man trenger før man kommer inn. Han kunne jo lagret på en CD eller en minnepenn.

6274968[/snapback]

ja, men allikevel så burde man jo kunne ta et lite untakk og koble til nett....han var jo forberedt og hadde lagt opp til få det på plass :)

Lenke til kommentar

vel jeg fant ikke den ene pm3'en min som kunne overføre ting uten ledning..og jeg har ikke brenne cd :dontgetit:

 

men jeg huska omtrent alt sammen og fikk en solid 4'er..men jeg er fortsatt litt arg fordi det gikk rett vest med powerpointen..kunne sikkert fått en 5'er da :hrm:

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Jukset en del på ungdomsskolen i fag som KRL, musikk, geografi og andre fag jeg hadde liten interesse for :p. Gjorde det ofte fordi jeg ikke gadd å lese, pensumet var dritkjedelig, eller bare for å få en god karakter=). Men har sluttet med det nå, merket at jeg ble litt avhengig av lapper og ark etc :roll:

 

Forresten, beste måten å jukse på (uten å bli tatt), er å ha med sånne dobbelte A4-ark som de fleste skoler bruker å dele ut under prøver. På disse kan man skrive alt mulig, og så kan de ligge fritt på pulten uten å gi noen mistanker til lærere og/eller prøvevakter, fordi det ser ut som en del av besvarelsen - og ikke jukseark ;). På eksamen kan man dog ikke ta med seg slike ark, fordi de bruker spesielle stemplede ark.

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...