Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

cheating på eksamen


Anbefalte innlegg

3-4 stykker i klassen min jukser som regel alltid på Matte, Natur og Miljø, KRL og Samfunnsfag. De finner alltid prøven på forhånd, skriver opp alle svarene på forhånd og når de har prøven, venter de bare til det er en normal tid å levere inn på og så tar de opp det de har skrevet på forhånd og leverer. De får nesten alltid rundt 5'ere.

6418375[/snapback]

 

Akkurat den er usikker. Lærereren gir jo prøver som han/hun selv har undervist i. Fks hvis de i klassen din jukser på en Samfunnsfagsprøve, så kan de vel ikke finne svarene på forhånd når de ikke vet hva lærereren skal gi når læreren har gitt en prøve om det politiske systemet i Norge.

 

Lærereren kan komme på å gi spørsmål som omhandler de forskjellige partiene f.eks som han utarbeidet dagen før. Akkurat den er tvilsom tror jeg. Isåfall må en i klassen din være sønn av lærereren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det kan hende de fant den ferdig lagde prøven? jeg har jo funnet sånne prøver ofte..men har ikke utnyttet sjangsen derom

6418744[/snapback]

 

Finne en ferdig laget prøve dagen før prøven? Noe som er samme dag som læreren utarbeider denne prøven? Tvilsomt....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
På ene tentamen fikk vi høre på musikk via mp3-spillere.. Og på sånt er det ofte diktafoner :p

6289054[/snapback]

 

 

At man gidder. Fantastisk at folk er dumme nok til å i det hele tatt gidde å engasjere seg til å jukse på ungdomsskolenivå. På VGS kan man like gjerne slutte hvis man ikke greier fagene. Og på høgskole er det meningen at man faktisk skal LÆRE noe, så da lurer man bare seg selv. Klisje-setning ja, men det stemmer.

Lenke til kommentar
På ene tentamen fikk vi høre på musikk via mp3-spillere.. Og på sånt er det ofte diktafoner :p

6289054[/snapback]

 

 

At man gidder. Fantastisk at folk er dumme nok til å i det hele tatt gidde å engasjere seg til å jukse på ungdomsskolenivå. På VGS kan man like gjerne slutte hvis man ikke greier fagene. Og på høgskole er det meningen at man faktisk skal LÆRE noe, så da lurer man bare seg selv. Klisje-setning ja, men det stemmer.

6491063[/snapback]

 

Problemet er at det er karakterpress. Klarer du deg ikke så vil man prøve alt man kan for å klare seg på skolen eller for å oppnå gode karakterer. Da har man "på en måte" fremtiden sikret, ikke at det er sant. Det er jo langt fra sant, men det er det folk tror. At man kommer inn på gode studiesteder og kan få en karriere.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jukset en gang i mitt liv på ei prøve, det var heimkunnskap i 8. klasse elns, hadde skrevet mye drit inni hendene med penn. Dristig, men hvem sjekker vel inni hendene til folk? Uansett så bestemte læreren seg for å ta en juksesjekk den dagen... Adrenalinet kom, husker når han kom rundt til meg, satt jeg med hendene rett ut på pulten, håndflaten ned... Han gikk videre. Resten av prøven gikk med på å ødelegge beviset.

 

Blekk smakte ikke veldig godt.

Jeg lærte på den harde måten at man ikke skal jukse!

Lenke til kommentar

Stor bump ja, men tja. Interessant emne, er jo mange måter man kan jukse på.

 

Jeg har ikke jukset selv, men under en tentamen på skolen var nettet sperret.

Det vil si, port 80 (web) var sperret. 22, som er SSH, var åpen. Hadde brukt SSH-tunnel tidligere for å komme meg rundt skolens latterlige sperre, som til tider sperret sider som Aftenposten.no, Wikipedia etc.

Også greit å ha tilgang til Facebook i fritimer midt på dagen, og faktisk kunne surfe litt rundt på nettet uten å bli stoppet..

Uansett, endte da med at dersom man hadde tilgang til en server med SSH, så fikk man full tilgang til internett. Kunne også bruke FTP og f.eks. laste ned besvarelser som lå på en FTP-server.

 

Videre er jo blåtann ganske utbredt, de fleste maskiner kommer med det, og man kan sende notater mellom maskiner. Kan også lage et lite maskin-til-maskin-nettverk med passord og bruke f.eks. iChat (på Mac, that is. Finnes sikkert tilsvarende programmer til Windows/Linux) til å kommunisere med de andre som er pålogget.

Lenke til kommentar

Norsktentamner på vgs er somregel tidligere eksamner, og disse gamle eksamene ligger på nettet! bare til informasjon!

 

veldig enkelt å skrive selve oppgaven hjemme før eksamen, få noen til å gå over, også tar du med denne på tentamen! veldig enkel, og effektiv metode!

 

hvis ikke kan du gå igjennom pcn til lærerne, de har somregel prøvene(dette gjelder alle prøver utenom eksamen/tentamen) på pcne sine, og så lenge lærerplanen forblir den samme, så er prøvene de samme!

 

*gjør prøven hjemme, med bok!

*Ta med besvart ark på prøve!

*lever! og gå!

*6'r i vente! =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...