Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

cheating på eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom man først velger å jukse med kalkulator..

La de første fem programmene kun være blanke og med blankt navn (mellomrom), deretter dine programmer med mellomrom.

 

For å lage et program som SCROLLER en tekst, legger du en " på hver side av teksten.

 

Dersom programmet er "Hei. Her skriver vi tekst", vil kalkulatoren skrive det når du executer programmet.

 

 

 

Edit: er altså snakk om casiokalkulatorene

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Dersom man først velger å jukse med kalkulator..

La de første fem programmene kun være blanke og med blankt navn (mellomrom), deretter dine programmer med mellomrom.

 

For å lage et program som SCROLLER en tekst, legger du en " på hver side av teksten.

 

Dersom programmet er "Hei. Her skriver vi tekst", vil kalkulatoren skrive det når du executer programmet.

 

 

 

Edit: er altså snakk om casiokalkulatorene

6285109[/snapback]

Eller rett og slett ikke skriver " og "; da kommer det opp error, og du kan lese det du har skrevet i edit-funksjonen ;)

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis cheatet på bedøk examen i fjor, internet var tatt ned, men vi hadde passord og brukernavn til en av lærerne, så da var det bare å plotte inn, så hadde vi fullt internett... hadde jo allerede lastet opp filene på nettet, så de var det bare å høste ned, plasserte oss bakerst i klasserommet, ingen som kan se da, om det kommer noen er det bare å lukke eller bruke bosskey... Vi har forsåvidt jukset på alle bedøk prøver i 3 år.... har ikke blitt tatt en gang....

 

Vet det er teit, men man får et kick av det... blir avhengig... når du først vet du kan jukse uten å bli tatt så er det vanskelig å motstå fristelsen...

 

Hvordan vi fikk tak i passord/brukernavn til lærern? Vell, det er bare å spotte over skuldern når de plotter inn, er som oftest 123arne eller 123[skolendin] eller 123[fagetditt], eller kanskje dell123... Men anbefaler ingen å gjøre det... les heller, det er sånn du lærer, og du kommer til å slite på muntlig eksamen...

som forsåvidt jeg skal opp i... i morgen...

 

flotters...

Endret av Blue-water
Lenke til kommentar
Har aldri hatt behov for å jukse, hvis en må jukse i et fag som norsk har man seriøst noen skruer løse.

6289120[/snapback]

 

Du har ikke jukset? Haha :p det har jeg vanskelig for å tro Thea :p. Alle i klassen din jukset vel som et helvete? Har hørt en del om at de jukset da.

Lenke til kommentar
Du har ikke jukset? Haha :p det har jeg vanskelig for å tro Thea :p. Alle i klassen din jukset vel som et helvete? Har hørt en del om at de jukset da.

6289153[/snapback]

Jupp, de fleste guttene i klassen min jukset som et helvete, men hvis en har en sekser i norsk, hvorfor jukse? Tøt papirer ut av alle mulige åpninger på dem, det kan man trygt si. OHG er skolen der alle lærerne tror det ikke foregår noe juksing, men det er sikkert her det er mest fusk. :p

Lenke til kommentar

Før 2MX tenkte jeg og en medelev ut de beste måtene å jukse med kalkulator (TI83) og en av de bedre var å innkludere ulovlige programmer inni et lovlig. På den aktuelle eksamenen var det kun et program som var lov å ha (lærer gikk rundt og sjekket hver eneste kalkulator og slettet alle andre) nemlig kryssprodukt, men min versjon lyttet på spesielle input (666, 999, 1234 f.eks som igjen goto'et til en annen del av koden (TI kalkulatorene bruker BASIC) som f.eks hadde program for andregradsligninger eller som bare printet tekst til skjermen.

Den eneste måten å finne ut at programmet var modifisert var enten å tilfeldig taste inn triggertallene eller gå inn på menyen for minne og se hvor mange kB programmet var, men det er ikke menyen som ble brukt for å kontrollere hvilke programmer som lå på den.

 

Programmet ble bare et "proof of consept" og det aldri ble utvidet til å gjøre annet enn å printe "hei" eller "test" både fordi det er lettere å bare lære seg matten og fordi det tar sykt lang tid å skrive slike programmer / notater med mindre du har versjonen med serialport.

Lenke til kommentar

Synes det virker som mye mer jobb å jukse enn å gidde å lære seg pensum. De fleste metodene virker så tungvinne og håpløse at jeg virkelig ikke skjønner vitsen. Å lære seg det en trenger i pensum går ganske raskt hvis en bestemmer seg for det.

Har ingenting til overs for juksing Synes det er moralsk forkastelig, selv om jeg vet det kan være veldig fristende. Jeg klarer iallfall ikke føle glede over en karakter jeg har fått uærlig. Som reven(?) sier i Hakkebakkeskogen: "Kaker som er stjålet, smaker surt, men kaker som er kjøpt ærlig og redelig, smaker søtt" ;)

Lenke til kommentar

Jeg har jukset på eksamen. Under økonomieksamenen(GK) printet jeg ut flere kopier av besvarelsen min og ga den ene til en som trengte hjelp. Ellers så er det unødvendig å jukse på matteeksamenen siden det går ann å få alle fremgangsmåtene i matteboka inn i regelboka. Trikset er å kopiere(med kopimaskin) i størelse 40% da får man plass til alle eksemplene, løsningsforslagene og fremgangsmåtene i 3MX boka.

 

Selv har jeg ikke gjort det, men alle i klassen min gjorde det.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke så innmari vannskelig å jukse hvis man virkelig går inn for det nei. I løpet av min til på skolen har jeg vært vitne til (og muligens bidratt til) bla.:

 

-Sitte på trillian under prøve i kommunikasjon... Group chat med halve klassen

 

-Programmer på kalkulatorer (standard)

 

- Var en som bare tok fram boka under en prøve. Når vakta sa han ikke kunne gjøre det sa han bare "åja" og la den bort...

 

- Under en eksamen gikk to stykker ut på do med en eksamens vakt samtidig. Når de kom tilbake satt de seg bare ved pulten til den andre. Så byttet de når neste dovakt kom innom og de hadde vært ute en tur.

 

- Opptak på MP3 spiller.

 

-Morsekoder (!) Var to stykker som lærte seg morse bare for å jukse på prøver. De satt å slo blyanten lett i bordet opptil flere minutter hver prøve.

Lenke til kommentar

3-4 stykker i klassen min jukser som regel alltid på Matte, Natur og Miljø, KRL og Samfunnsfag. De finner alltid prøven på forhånd, skriver opp alle svarene på forhånd og når de har prøven, venter de bare til det er en normal tid å levere inn på og så tar de opp det de har skrevet på forhånd og leverer. De får nesten alltid rundt 5'ere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...