Gå til innhold

Skolen er for sinker


Anbefalte innlegg

Jeg har ingenting mot å arbeide hardt.

Det jeg har noe imot er å lide meg igjennom disse utdanningsfabrikkene hvor tankeløse droner kommer inn og blir hjernevasket av lavtlønnede, bitre tapere - kun for å få en plass i systemet.

6264755[/snapback]

Skolen blir som oftest det du gjør den til. Hvis du viser interesse og ønsker alternative opplegg, kan du spørre om det.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til trådstarter: Det er vel mer snakk om å erverve seg kunnskaper. Jeg regner med at du har noe helt spesielt å by på siden du ikke ser nytten i å tilegne deg ny kunnskap?

6268505[/snapback]

 

Her går du utifra at man kun kan tilegne seg kunnskap gjennom skole.

Jeg er ikke engang enig i at å gå på skole er den beste måten å tilegne seg kunnskap på.

Lenke til kommentar
Her går du utifra at man kun kan tilegne seg kunnskap gjennom skole.

Jeg er ikke engang enig i at å gå på skole er den beste måten å tilegne seg kunnskap på.

6269479[/snapback]

 

Da er det jo ikke noe problem? Spørsmålet er vel bare om du slipper til. Vilje til å arbeide hardt er ikke nok, det er både jeg og alle av mine venner med høyere utdanning bak seg.

 

Så spørsmålet blir: Hva kan DU tilby?

Lenke til kommentar

Der må jeg faktisk si meg enig, personlig syntes jeg det er utrolig sløvt at tilstedeværelse på skolen i dag er viktigere enn de faktiske fagkarakterene.

 

Hvor man kan få seksere uten å møte opp på annet enn prøvene, men står da fremdeles i fare for å stryke grunnet fraværet?

 

Jeg vurderer og melde meg opp som privatist i alle fag neste år, da jeg ikke helt ser behovet for å sitte i et klasserom.

Eksamen er da alt jeg trenger å lese mot, noe som i seg selv vil si øve på gamle eksamensoppgaver.

 

Men igjen tviler jeg på at folk rundt meg støtter meg i dette.

 

Det er viktig å huske at i dag kommer papirene du har (utdannelse) fremfor hva du faktisk kan prestere.

Lenke til kommentar
Det er viktig å huske at i dag kommer papirene du har (utdannelse) fremfor hva du faktisk kan prestere.

6269512[/snapback]

 

En sannhet med modifikasjoner. Men det stemmer nok, f.eks. når du søker på en jobb: Hvordan skal du nå fram og gå foran de som faktisk kan vise til formell utdannelse? Det er derfor jeg lurer på hvordan trådstarter har tenkt å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig bestemt meg for å være min egen sjef.

Heretter kan du kalle meg Herr Entrepenør.

6269585[/snapback]

 

OK, har ingen problemer med det. Lykke til. Husk å si fra når du passerer den første millionen ;)

6269593[/snapback]

 

Selvfølgelig, hva skal man med en millionformue om man ikke kan blære seg litt med den? Jeg skal legge denne tråden i favoritter.

Lenke til kommentar

Er ikke Norge et av landene i verden som belønner høy utdanning minst? Mener å huske noe om det i nyhetene for en stund siden, at de med høy utdanning tjente ikke vesentlig høyere enn de uten utdanning..

 

Dette kan være tøys fra min side..?

Lenke til kommentar
I Norge er vi veldig sosialdemokratiske, og det er noen akademiske stillinger man faktisk "taper på" i forhold til yrkesutdanning. Livslønnen for en type med syv års university-utdannelse kan gjerne være lavere enn elektrikkerens i Norge.

 

Vi har også kjempelave lederlønninger her til lands.

6279955[/snapback]

 

Ja, men markedet regulerer jo en del. Det er tross alt en øvre grense for hvor mange sosialantropologer, filosofer og arkeologer vi er tjent med å ha i arbeid til en hver tid i forhold til innbyggertall.

Lenke til kommentar

Føler det ikke er så veldig annerkjennelse å ha en godt utdannelse i norge ( er veldig vanlig no til dags), men har man ingen form for utdannelse her så blir man innmari sett ned på. Er ikke stedet å være ufaglært, å jobbe i kassen på rimi liksom. Selv om du fint kan tjene mer penger på det enn i mange gode jobber i utlandet. Du kan fint ha en crappy lønn her, men så lenge man har en fin "tittel" og en lang utdannelse spiller det ikke så stor rolle. Er min oppfattning i vertfall ... ;)

Lenke til kommentar
Er nok slik at de fleste yrker med god lønn krever at man har en lengre utdanning. Er blitt slik no. Det er vanlig med store studielån og at man begynner å jobbe seint i livet. Familie og barn kommer enda seinere... Har ikke noe problemer med det egentlig. Er jo bare å stå på og jobbe, så ender man opp der man vil. Driter man i livet sitt så kan man ikke sitte der å skylde på alle andre. Da har du valgt det selv desverre..

 

Men er nok slik at for noen år siden tilbake så var det mer "rom" for slike uten utdanning. Det var ikke umulig å få jobb. No vil jeg no tro det er så godt som umulig.

6264781[/snapback]

tull bror min gikk 3 år vidregående data/elektronikk å siden det ikke var jobber så tok han ett 3mnd kurs innen rov og nå er han fast annsatt å tjener 100000kr på en mnd da er selvsagt endel overtid men alikavell så det er bare å finne noe man har lyst til å stå på så kan man klare det meste

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...