Gå til innhold

Skolen er for sinker


Anbefalte innlegg

Personlig hater jeg samfunnets syn på skole, elever og karakterer.

 

Hvem er "helten", de som sliter ?

Eller de som har hatt en bleie i ræva hele livet, fått alt tilrettelagt og kan bruke all energien på lekser i stedet for å deppe/grave i bosset etter mat/jobbe/tenke. ?

 

Samfunnet har et vridd syn på vellykket og en "failure".

Høye karakterer = Smart ? Pekepinn i riktig retning... ja.

Men krever det mer enn bare akkurat leksejobbing for å gjøre det bra på skolen?

Krever det kanskje at vedkommende har alt annet på plass i livet sitt?

 

(skrevet i fustrasjon, skriveleifer rettes IKKE) :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ikke-yrkesfaglig utdannelse. Men jeg mener, vi har jo frilanser, forfatter, musiker, Starcraft-progamer, tigger, forsikringssvindler, etc. Og det var bare på toppen av hodet. Jo mer jeg tenker over det, jo sikrere blir jeg på at jeg ikke skal utdanne meg noe høyere.

6264724[/snapback]

Herregud, du virker ekstrem naiv. Bare fordi noen med lav utdannelse har blitt rik betyr det lenge ikke at du også blir det. I 2006 er det med utdannelsen litt annerledes.

Spiller du noe instrument da ? Kan du skrive gode bøker ? Å bare sitte å vente på å bli rik kan du glemme.

Lenke til kommentar
Om jeg syntes det er viktig eller ikke sa jeg ingenting om..  ;)

6304348[/snapback]

 

Tydeligvis er det viktig for deg, siden du nevnte det. Det er helt tydelig at du er svært opptatt av hva mennesker mener om deg, utifra det du skrev til meg nå.

 

jeg er psykolog.

6304357[/snapback]

 

Da må du tydeligvis ha kontakt med noen "høyere makter" for det er ingenting som sier at jeg mener det det er vikigst her i livet. Eller jeg mener det er bra slik. Det var bare en helt vanlig innlegg om hvordan jeg oppfattet det var... :hmm:

Lenke til kommentar

Greit nok det er ikke slik at det passer for alle med høy utdannelse. Eller at det er slik at man nødvendigvis trenger for å gå på skole i det hele tatt for å tjene penger. Seff kan man sitte på rumpen å klage på at samfunnet er feil bygd opp å vente på noen skal hive noen bøtter med penger etter deg å.. Vist det funker, så for all del. Man må jobbe for å bli noe her i liver. Selfølgelig er det noen som har hatt flaks å klart seg uten det, men vil man seriøst ta sjansen på at du blir en av dem...? :whistle:

Lenke til kommentar
Selfølgelig er det noen som har hatt flaks å klart seg uten det, men vil man seriøst ta sjansen på at du blir en av dem...?  :whistle:

6304387[/snapback]

 

Flaks? Akkurat. du er så nedsatt i dine ferdigheter, at du velger å se på andres overlegne fremgang som 'flaks'.

 

Mvh. psykologen.

Lenke til kommentar
Selfølgelig er det noen som har hatt flaks å klart seg uten det, men vil man seriøst ta sjansen på at du blir en av dem...?  :whistle:

6304387[/snapback]

 

Flaks? Akkurat. du er så nedsatt i dine ferdigheter, at du velger å se på andres overlegne fremgang som 'flaks'.

 

Mvh. psykologen.

6304394[/snapback]

 

Driter man i skolen og har ingen form for utdannelse. Og får en bra jobb og tjener mye penger. Ja, det vil jeg kalle griseflaks i 2006!

 

Stor bokstav etter punktum vennen. Skulle tro man hadde lært det i din alder ;)

Endret av CrazyKimmi=)
Lenke til kommentar

jeg vil bli søkkrik fordi jeg er så intelligent at jeg som attenåring har personlig blitt spurt om å donere hjernen min til forskning av faglærte. Jeg er så intelligent at jeg vil være pilot i mitt eget luftskip høy på LSD og med monokkel på mitt øye.

 

FLAKS; det har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Stor bokstav etter punktum vennen. Skulle tro man hadde lært det i din alder  ;)

6304397[/snapback]

 

Dette er en grammatikkregel jeg ikke er bekjent med, ikke sant. har aldri hørt snakk om dette i mitt liv, ikke sant. når du blir stor vil du lære at det ikke handler om å skrive riktig, men å uttrykke deg på akkurat den måten du vil uttrykke deg på.

Lenke til kommentar
Oi oi se her. En av dem "se på meg, jeg er eldre enn dere smådumme folk jeg har fått jobb uten utdannelse, jeg er best, jeg vet alt, dere suger - men jeg briefer ikke, neida"

 

:wee:

6304425[/snapback]

 

 

Jeg 'briefer' - som dere ungdommer sier - noe helvetes mye og det har jeg aldri lagt skjult på. Ikke legg ord i munnen på meg, det klarer jeg utmerket godt selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...