Gå til innhold

Angående "konsollkrigen" PS3 Dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sier at PS3 ikke blir dårlig i det hele tatt. Den slår nok Xbox360 ned i støvelen.

6271039[/snapback]

 

Ingen som sier PS3 blir dårlig. Det blir helvetes maskin. Jeg har heller ingen grunn til å tro at den slår 360 ned i støvelene, så det tror jeg ikke. Hvis man skal være edruelig og saklig tror jeg man må innse at disse konsollene er ganske like og vil konkurrere på samme nivå. Det er ikke noe nedelag å innse det. Uansett er det bra for oss at disse to kniver om herredømme siden de da vil leverer gode produkter og overgå hverandre.

Lenke til kommentar

Godt poeng dinsdale! Det er ikke noe nederlag for noen å måtte innrømme at maskinen de "heier" på ikke er lysår foran konkurrenten.

Dette blir bare bra for oss forbrukere, fordi de kniver om å ha det beste innholdet. Dette er vi veldig godt tjent med!

 

Fordi når alt kommer til alt: Så kan konsollen ha 200 niggawatts, tidsmaskin funksjon og øl-tappekran. Men det har i det lange trekk ingenting å si. Content is king.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Har begynt å lure litt selv.

Hva er det som skjer i denne verden?

 

Finnes det enda folk som kun går på specs?

Gi konsollene 1 år eller noe ute på markedet. Så vi kan la produsentene lage spill som utnytter konsollen bedre.

Og SÅ bedømnme.

Selv om det i bunn er selve spillet som teller. ikkje hva grafikk en konsoll kan presse ut.

Lenke til kommentar
Nå blir det nok feil av deg å sammenligne Sony og Nintendo. Sony satser på spill til alle aldersgrupper, mens GC/N64 satset mest på barnespill...det er en stor forskjell på det :roll:

6267340[/snapback]

Barnespill og barnespill du. Selv om spillene har en annen grafisk utforming enn realistisk så betyr det ikke at det er barnespill. Du bør ta en titt og se hva som definerer barnespill. Aldersgrensen på spill betyr ikke at bare folk i den alderen kan spille.

 

Fatter ikke at folk hele tiden klager på at spill er så barnslige på Nintendo sine maskiner. Men de fleste tenåringer vil da såklart ha det tøffeste de finner, selv om de ikke er alltid gamle nok.

6267553[/snapback]

 

 

Vel..synes det var kult å spille Nintendo spill da jeg var 7-13 år. Nå er jeg snart 25 og Mario er ikke akkurat min type spill. Det er jo klart at de ikke kunn har hatt barnespill, har hatt en del spill for de litt eldre, men har vært litt dårlig med det desverre. Håper bare at Wii satser mer på en litt eldre spillere :) Wii burde bli genial til FPS spill. :love:

Lenke til kommentar
Nå blir det nok feil av deg å sammenligne Sony og Nintendo. Sony satser på spill til alle aldersgrupper, mens GC/N64 satset mest på barnespill...det er en stor forskjell på det :roll:

6267340[/snapback]

Barnespill og barnespill du. Selv om spillene har en annen grafisk utforming enn realistisk så betyr det ikke at det er barnespill. Du bør ta en titt og se hva som definerer barnespill. Aldersgrensen på spill betyr ikke at bare folk i den alderen kan spille.

 

Fatter ikke at folk hele tiden klager på at spill er så barnslige på Nintendo sine maskiner. Men de fleste tenåringer vil da såklart ha det tøffeste de finner, selv om de ikke er alltid gamle nok.

6267553[/snapback]

 

 

Vel..synes det var kult å spille Nintendo spill da jeg var 7-13 år. Nå er jeg snart 25 og Mario er ikke akkurat min type spill. Det er jo klart at de ikke kunn har hatt barnespill, har hatt en del spill for de litt eldre, men har vært litt dårlig med det desverre. Håper bare at Wii satser mer på en litt eldre spillere :) Wii burde bli genial til FPS spill. :love:

6274636[/snapback]

Nå har vel Nintendo også sine spill for den eldre garde. Såklart ikke like mange som PS2/Xbox, men mange nok til å underholde. Jeg er nå 24 og foretrekker fremdeles Mario framfor en rekke andre titler. Spill er underholdning, ikke et statussymbol.

Lenke til kommentar
En gang for alle Sony dreit seg ut på E3, men den vil bli kjøpt av mannen i gata pga alle vet hvor bra PS2 og PSOne var. De vil oppleve denne følelsen igjen.

Det er nettopp slike holdninger som gjør at folk får nok av PS3 opp i halsen. "Folk kommer til å kjøpe PS3 fordi PS2 solgte flest konsoller, det vet jo alle!"

Eg synest ikkje eigentleg at di haldning er so fantastisk mykje betre, Pricks.

Hva slags holdning er det?

 

Og ver litt forsiktig med å tale på vegne av "folk". Eg er ikkje overbevist om at fleirtalet har "fått nok av PS3 opp i halsen". For min del er det den konstante hakkinga på Sony og PS3 eg er mest lei av.

Det er enkelt å se på diskusjoner og pressedekning at Sonys arroganse (godt backet opp av et fåtall ivrige fanboys) irriterer de fleste.

 

At BR-spelaren berre er tull, trur eg er rein ønsketenking frå di side

Det er et faktum at PS3 er mye dyrere på grunn av BR, og Sony bruker PS3 for å prøve å kuppe HD-markedet.

Lenke til kommentar
En gang for alle Sony dreit seg ut på E3, Denne gangen har Sony ødelagt for seg selv ved å være mer opptatt av å pushe ut Blu-Ray enn å levere en god spillmaskin. De ignorerer kundene og har en arrogant holdning der man får følelsen av at Sony synes man er heldig som allernådigst får lov til å kjøpe den gudegaven PS3 er.

6265165[/snapback]

At pressekonferansen til Sony ikke var tidenes er vel de fleste enige om. Men å si at PS3 ikke blir en bra spillmaskin stiller jeg meg kritisk til. Dette er noe du ABSOLUTT ikke vet noe om. Og why oh why skulle den bli en dårligere spillmaskin for den får med blu-ray?

Det er ikke det som er poenget her. Poenget er at Sony primært tenker på å pushe et nytt mediaformat ut på markedet for at det skal oppnå dominans. Derimot tenker Nintendo og Microsoft først og fremst på å lage bra spillmaskiner.

 

Så lenge Sony selger med tap så er den ikke overpriset, den er dyrere enn hva en forventer av en konsoll, men den er ikke overpriset.

6266511[/snapback]

Jo, den er overpriset fordi den koster mye mer enn konkurrentene, og det på grunn av at Sony bryr seg mer om å dominere neste generasjons optiske format enn spillopplevelsen.

Lenke til kommentar
Nå blir det nok feil av deg å sammenligne Sony og Nintendo. Sony satser på spill til alle aldersgrupper, mens GC/N64 satset mest på barnespill...det er en stor forskjell på det :roll:

6267340[/snapback]

Ikke at jeg mener du har rett, men hvordan er disse relevante her? Vi snakker om PS3 og dens mulige markedsposisjon, og det faktum at dominans i en generasjon ikke garanterer det i neste.

Lenke til kommentar
Vel kan ikke akkurat si at Mario underholder meg nå når jeg er 25 snart. Du liker det ja, men folk er forskjellige :)

6276360[/snapback]

Såklart har alle hver sin smak. Poenget er at selv om spillene til Nintendo ser ut som barnespill, så har de en appell som dekker alle aldersgrupper. Man trenger bare gi slipp på sine heminger og prøve spillene istedet for å dømme dem for hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar
Vel kan ikke akkurat si at Mario underholder meg nå når jeg er 25 snart. Du liker det ja, men folk er forskjellige :)

6276360[/snapback]

Såklart har alle hver sin smak. Poenget er at selv om spillene til Nintendo ser ut som barnespill, så har de en appell som dekker alle aldersgrupper. Man trenger bare gi slipp på sine heminger og prøve spillene istedet for å dømme dem for hvordan de ser ut.

6277267[/snapback]

 

Å dra alle Nintendo-eksklusive spill under én kam som barnespill blir ikke riktig (selv om flere av dem er det). Det er STOR forskjell på Resident Evil-remaken på GC, og Pokémon-spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...