Gå til innhold

Mozilla med kritiske oppdateringer


Anbefalte innlegg

Men jeg synest det er voldsomt hvor oppblåst hver feil i Firefox blir, i forhold til bugsene i IE som Microsoft kan bruke lang tid på å fikse, og som det ofte viser seg at de ikke ble fikset likevel.

6245082[/snapback]

Det synes ikke jeg...

 

Jeg synes at mange av buggene i Explorer 6 blir voldsomt oppblåst. Jeg har brukt Explorer 6 fra det kom frem til nå i vinter, og har aldri fått noe virus eller spyware inn. Bruker anti-virus, og anti-spyware, spyware programmet har jeg aldri funnet noe med, virus har det blitt stoppet noen få av i mail, men det er veldig skjelden nå.

 

Siden i vinter har jeg brukt Explorer 7, og er meget fornøyd med den, særlig siste beta. På Linux bruker jeg Opera, på Windows har jeg også Opera liggende, men bruker det skjeldent.

 

1. Bruker du hodet litt når du surfer, samt har en god anti-virus så er sjansen for at du får noe spyware eller annen dritt minimal!

 

2. Etterhvert som Firefox eventuelt får flere brukere så kommer vi til å se flere sikkerhetshull, og flere som blir infisert via browseren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jo M$ hatt fem-seks år på seg til å tette alle sikkerhetshull i IE 6, mens FF 1.5 har ikke rundet ett år enda...

6245344[/snapback]

 

De har hatt fem, seks år på å klatte på koden. Ved å rette en feil lager man to nye. Jeg vil tippe at IE7 er stort sett helt ny kode. Etter fem år med klatting ser nok IE6 koden rimelig rotete og umulig ut. Noe som igjen gjør at feil lettere kan oppstå, og blir vanskligere å rette.

Jeg vet ikke helt om jeg kjøper den forklaringen, dvs at man "roter" til koden over tid, jeg vil tro at store software selskap som MS etc har god oversikt og er rimelig ryddige her. Opera er i tilfelle ikke noen ny software, etter det jeg vet har det eksistert i hvertfall 10år?

Lenke til kommentar

Regner med at Microsoft har god kontroll og struktur, men etter 5-6 år er det vanskelig å beholde samme struktur og effektivitet som når det ble lansert. Støtte for nye standarer og teknologier, feilretting, osv gjør det vanskelig å holde det pent og feilfritt. Dessuten har vel ikke MS lagt inn så mye insats i IE6, når IE7 er på vei.

 

Når jeg mener koden blir mer rotete etter som tiden går, mener jeg ikke tiden selskapet eller produktet har bestått. Men siden forrige gang store deler eller hele programmet har blit kodet om eller på nytt. Oppdateringen fra Opera 8.5, til Opera 9 har Opera sannsynligvis kodet om store deler av nettleseren. IE7 vil jeg tippe er nesten helt ny iforhold til IE6.

Lenke til kommentar

De har hatt fem, seks år på å klatte på koden. Ved å rette en feil lager man to nye. Jeg vil tippe at IE7 er stort sett helt ny kode. Etter fem år med klatting ser nok IE6 koden rimelig rotete og umulig ut. Noe som igjen gjør at feil lettere kan oppstå, og blir vanskligere å rette.

 

 

Er ikke helt enig med deg her, det blir litt mye synsing når det gjelder kompetansen til MS folka og selv om du sikkert har delvis rett så kan det ikke være så ille som du får det til å se ut med utsagnet ditt.

Uansett ja, det blir rot om det er mange kokker, men vi har jo heller ingen garanti for at neste versjon av IE er en oppgradering med flere funksjoner mer enn en ny renskreven kode.

Og om du hadde rett med at for hver feil som blir rettet så lager man to nye så burde IE ikke fungere i det hele tatt i dag noe som ikke stemmer.

 

Ellers veldig bra innlegg :)

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...