Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva skjer om jeg stryker i gym?


Anbefalte innlegg

Hei jeg går første året på vidregående. Det jeg er redd for at jeg stryker i gym dette året. Har vært mye syk og klarte i tillegg å brekke halebeinet så jeg var vekke fra gymen i to måneder. Som alle vet så er gym et fag med ikke alt for mange timer, derfor er fraværsprosenten min relativ høy. Hva vil skje om jeg stryker i gym dette året....? Hvordan vil det bli når jeg søker på universitet da? Kan jeg ta det opp igjen på noe måte?

 

Bare seriøse svar please... ;)

Endret av CrazyKimmi=)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden gym ikke er avgangsfag før i VK2, tipper jeg du greier få en 2'er selv om du har vært mye borte. Har selv vært borte i mange gymtimer og ligger utrolig nok på en 4'er ;) (GK). Det er bare å være i timene, passe på fraværet ditt og snakk med læreren slik at han kan fortelle deg hvordan du ligger an og hva du må gjøre for å unngå å stryke faget. Det burde nok la seg ordne å slippe stryk:)

Lenke til kommentar

Jeg strøk i gym i tredje klasse. Selv om jeg hadde mine grunner som skolen godkjente og ga meg fritak fra det fysiske, samt garanterte at jeg ville gå opp som privatist til høsten og få fullverdig vitnemål, er SO et såpass firkanta fittesystem at et år gikk mer eller mindre i vasken. Med andre ord bør du være framme i skoa og sørge for å ha ting på stell med skolen.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

De har ikke anledning til å stryke deg pga. fravær så lenge de har grunnlag til å sette karakter på deg.

 

Hvis du stryker så må du gå opp til privatisteksamen, samt å skrive under på at du vil ta det opp til jul. (Det vil si når du får karakterene til sommeren.)

 

Hvis det er snakk om julekarakterene er det ikke noe å bekymre seg så for mye over. Da er det bare å gjøre en bedre innsats til våren. Uasnett får du ikke karakter før siste året, altså det er den karakteren som står på vitnemålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...