Gå til innhold

Stereo forsterker + cd-spiller, tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sett litt på nevnte Yamaha. Kva med Denon DRA-455 og Denon DCD-485 frå HiFi Klubben til 5k?

6242965[/snapback]

Helt OK, men vurder harman kardon. Flotte de og, det jeg har. Fantastisk dyp bass og fylde, hvis det er det du liker. Hvis du heller liker mellomtone og diskant er yamaha helt ålreit. Egentlig er det viktigst at DERE liker lyden til instrumentet dere skal kjøpe, jeg liker lyden til harman kardon. Bare ikke la klubben spille skjorta av dere med høyttalere til 40000 for å overbevise.

 

"Watt" har lite å si, for måten det blir målt på er så forskjellig mellom merkene. Ta med favorittCDer når dere skal ned å høre, og ta med 5 typer forskjellig musikk. Ikke brenne-CD.

Lenke til kommentar
Harman Kardon HK-3380 + Harman Kardon HD 970 burde være et godt alternativ.

 

kommer på 5500,- norske kroner inkl porto og moms.

6253314[/snapback]

Ja tror det jeg også phax, H/K har jo godeprodukter de. Var jo ikke så dyrt heller.

Men hva med NAD C320BEE og NAD C521BEE CD

Begge disse er jo jubeleumsmodeller og passer nok bra sammen.

Den forsterkeren har fått veldig bra på lyttetester

Lenke til kommentar
Harman Kardon HK-3380 + Harman Kardon HD 970 burde være et godt alternativ.

 

kommer på 5500,- norske kroner inkl porto og moms.

6253314[/snapback]

Ja tror det jeg også phax, H/K har jo godeprodukter de. Var jo ikke så dyrt heller.

Men hva med NAD C320BEE og NAD C521BEE CD

Begge disse er jo jubeleumsmodeller og passer nok bra sammen.

Den forsterkeren har fått veldig bra på lyttetester

6260313[/snapback]

Se litt på lyttetester, hold deg innenfor prisen du er villig å gi, også bestemmer du hvilken du har lyst på ut i fra hvilken DU synes høres best ut og ser best ut. Det er det som har noe å si med audioprodukter, ikke hva han i england synes.

Lenke til kommentar
Se litt på lyttetester, hold deg innenfor prisen du er villig å gi, også bestemmer du hvilken du har lyst på ut i fra hvilken DU synes høres best ut og ser best ut. Det er det som har noe å si med audioprodukter, ikke hva han i england synes.

6260646[/snapback]

Hvilken lyttetest da? Han i England?

Det er ikke alle som har anledning til å dra å lytte selv og da må de høre på andre.

Hvis fagpressen skriver at den forsterker er god så er den nok det.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Se litt på lyttetester, hold deg innenfor prisen du er villig å gi, også bestemmer du hvilken du har lyst på ut i fra hvilken DU synes høres best ut og ser best ut. Det er det som har noe å si med audioprodukter, ikke hva han i england synes.

6260646[/snapback]

Hvilken lyttetest da? Han i England?

Det er ikke alle som har anledning til å dra å lytte selv og da må de høre på andre.

Hvis fagpressen skriver at den forsterker er god så er den nok det.

6264491[/snapback]

snakker om hifiblader og sånt folk pleier å kjøpe på narvesen før de skal ha seg utstyr. Selvfølgelig er det lurt å være oppdatert på detaljene, men jeg hadde aldri kjøpt no sånt uten å høre, se og ta på det først. Forøvrig er det helt greit for meg at du ville gjort det, men du vil alltid være litt i tvil om hva du får.

Lenke til kommentar
snakker om hifiblader og sånt folk pleier å kjøpe på narvesen før de skal ha seg utstyr. Selvfølgelig er det lurt å være oppdatert på detaljene, men jeg hadde aldri kjøpt no sånt uten å høre, se og ta på det først. Forøvrig er det helt greit for meg at du ville gjort det, men du vil alltid være litt i tvil om hva du får.

6264976[/snapback]

Bare skjønner ikke hvorfor du quotet meg da på det første innlegget ditt da :dontgetit:

Det er ikke alle som har anledning til å dra å høre på anlegg. Og da er det nyttig med tips fra andre som kanskje har hørt det!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Harman Kardon HK-3380 + Harman Kardon HD 970 burde være et godt alternativ.

 

kommer på 5500,- norske kroner inkl porto og moms.

6253314[/snapback]

 

Ok, då har vi tenkt ei stund. Komt fram til at den kombinasjonen frå H/K som du anbefaler blir den vi går for. Trur det blir konge! Kan evt. oppgradere høgtaler seinare.

 

Men har eit spørsmål ang. kobling mellom cd-spelar og forsterker:

Er det best med analog eller digital kabel? Er jo ikkje noko fleirkanalslyd her.

Lenke til kommentar
Men har eit spørsmål ang. kobling mellom cd-spelar og forsterker:

Er det best med analog eller digital kabel? Er jo ikkje noko fleirkanalslyd her.

6352506[/snapback]

Største problemet med lydsignal er DA/AD konvertere, altså de delene som får signalet fra analogt til digitalt eller omvendt. Den digitale siden av prosesseringen har lite kvalitetstap, om noe i det hele tatt (dersom det er laget riktig, og det er H-K), mens de analoge delene krever gode ledninger for at de skal gi optimalt signal. Fra platespillere for eksempel, vil det være helt meningsløst å bruke digital overføring. På CD derimot, vil det være nesten hipp som happ om du konverterer til analogt signal før eller etter cd-spilleren. Rent intuitivt ville jeg gått for sånn lys-kabel, og latt receiveren ta seg av konverteringen. Da vil du slippe unna signalstøy fra strømkabler, og du får DA-konverteren nærmest mulig forsterkerdelen slik at analoge kabler ikke får noe særlig støy.

Lenke til kommentar
Men har eit spørsmål ang. kobling mellom cd-spelar og forsterker:

Er det best med analog eller digital kabel? Er jo ikkje noko fleirkanalslyd her.

6352506[/snapback]

Største problemet med lydsignal er DA/AD konvertere, altså de delene som får signalet fra analogt til digitalt eller omvendt. Den digitale siden av prosesseringen har lite kvalitetstap, om noe i det hele tatt (dersom det er laget riktig, og det er H-K), mens de analoge delene krever gode ledninger for at de skal gi optimalt signal. Fra platespillere for eksempel, vil det være helt meningsløst å bruke digital overføring. På CD derimot, vil det være nesten hipp som happ om du konverterer til analogt signal før eller etter cd-spilleren. Rent intuitivt ville jeg gått for sånn lys-kabel, og latt receiveren ta seg av konverteringen. Da vil du slippe unna signalstøy fra strømkabler, og du får DA-konverteren nærmest mulig forsterkerdelen slik at analoge kabler ikke får noe særlig støy.

6353340[/snapback]

 

Takker for fantastisk svar! Men ser ut som H/K 3380'en ikkje har digitale innganger i det heile. Blir nok analog kabel då.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...