Gå til innhold

Droppe AM2 og vente på Conroe?


Anbefalte innlegg

Etter mye tenking har jeg avbestilt dette og bestemt meg for å vente litt på Conroe. Vil f.eks dette hovedkortet funke til Conroe?

 

Mitt forslag nå:

 

Intel Core2 Conroe E6400 (CPU)

MSI P4N-SLI-FI (Hovedkort)

Asus GeForce 7900GT (Grafikkort)

Samsung SP P120 250GB(Harddisk)

shg Memory DDR2-533, 1024MB (x2)

SeaSonic S12-500 PSU (500W)

Arctic Cooling Freezer 7 Pro (CPU Kjøler)

Zalman NB47J (Chipsetkjøler)

Zalman VF700-AlCu (GFX kjøler)

 

Dette vil havne på litt under 8500kr hos SHG. Er det verdt og vente de mnd og kjøpe Conroe enn AM2? Og

 

AMD Athlon 64 3000+ (s754 | Zalman kjøler)

2GB RAM (GeIL DC)

ATI Radeon 9800XT m/Zalman kjøler

Fortron Source 350W

MSI MS70-10 (Medion OEM)

DVD-Brenner

Minnekortleser

200GB HDD

 

Mye kan det være verdt? :)

Endret av Medion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gamle systemet ditt er trolig verd rundt 3000kr. Men det er spørs om det er så mange som vil ha det når det er så mange gamle standarder: Sokkel 754, AGP, 20pin ATX, DDR, og et hovedkort som kanskjeer vanskelig/umulig å overklokke(?).

 

VET du at det nye hovedkortet støtter Conroe? Ellers ser det ut som et godt valg :)

Lenke til kommentar
Det gamle systemet ditt er trolig verd rundt 3000kr. Men det er spørs om det er så mange som vil ha det når det er så mange gamle standarder: Sokkel 754, AGP, 20pin ATX, DDR, og et hovedkort som kanskjeer vanskelig/umulig å overklokke(?).

 

VET du at det nye hovedkortet støtter Conroe? Ellers ser det ut som et godt valg :)

6240891[/snapback]

 

Er det jeg spørr om også da. Tror jeg skal sende mail til MSI og spørre om det kommer til å støtte conroe :)

Lenke til kommentar

Vil en SeaSonic S12-430 PSU (430W) holde til dette systemet? Vil muligens senere bli koblet til en eller to HDD til, og kansje ett GF 7900GT til. Holder 430W da? :)

 

HK: Asus P5ND2-SLI

CPU: Intel Core2 Conroe E6400

GFX: Asus GeForce 7900GT

HD: Samsung SP P120 250GB

DVD: NEC ND-3551

RAM: shg Memory DDR2-533 1024MB (2stk)

GFX Kjøl: Arctic Cooling Accelero X1

CPU Kjøl: Arctic Cooling Freezer 7 Pro

PSU: SeaSonic S12-430

 

Dette vil havne på rett under 8500kr.

 

Noen innvendinger? :)

Endret av Medion
Lenke til kommentar

Har stor tvil på at jeg setter inn et kort til i og med at jeg har XBOX 360 stående under TV'en min. Maskinen blir mest brukt til surfing, chatting, noe redigering av bilder og filmer, noe spilling som f.eks WoW, Dreamfall, NFS serien og noe Obvilion. Har en Samsung 730BF som skjerm, så tror denne greier alt på fult der :)

Lenke til kommentar

Har forøverig samme problem selv. Skulle gjerne hatt en PC før sommeren men er ikke sikker på om dette er et klokt valg med tanke på at Conroe kommer ut. På den annen side kan man vel tenke seg at AM2 nettop har kommet ut, og at det da kanskje er en mulighet at denne socketen holder seg lenger på markedet enn 775? :innocent:. Kanskje alle testene og all reklamen bare er propaganda for å få folk til å slutte å kjøpe CPU'er fra AMD? kanskje bare en ønsketanke for å unnskylde at jeg har lyst på ny PC - NÅ. :no: . Trenger gjerne hint angående dette jeg også! :yes:

 

Edit: "men jeg tror jeg også ville spart opp et par kroner til for å gå opp til E6600, ikke bare høyere klokk men også dobbel L2 fra E6400 og ++FSB :p !"

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar
Noen som vet hva Chill Innovation PSU'er er for noe? :)

6242449[/snapback]

Chill innovation har skikkelig psu er, ikke noe dritt for å si det sånn :)

 

Har selv en Chill Innovation psu på 450w og er kjempe fornøyd med den, Støyer ikke( ikke som jeg kan høre). har en god kjøleløsning(14cm vifte som trekker lufta ut i fra kabinettet),den har også har fine kabelstrømper, :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hva Chill Innovation PSU'er er for noe? :)

6242449[/snapback]

Chill innovation har skikkelig psu er, ikke noe dritt for å si det sånn :)

 

Har selv en Chill Innovation psu på 450w og er kjempe fornøyd med den, Støyer ikke( ikke som jeg kan høre). har en god kjøleløsning(14cm vifte som trekker lufta ut i fra kabinettet),den har også har fine kabelstrømper, :)

6242595[/snapback]

 

Ser SHG har 450W (Chill Innovation CP-450A3) til 600kr, er det den du har? Isåfall, kan du fortelle litt om erfaringer med den? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...