Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da har jeg endelig kommet gjennom alle episoder av Stargate, og kan bli aktiv i denne tråden. :D

Ser ut som en bra episode ja. Gleder meg.

Endret av Groening
Skrevet

jupp, klassisk midtseson pause. Det har vel ikke vært så mangt Stargate sesonger (sg1 og atlantis) Uten dobbeltepisode over pausen.

Skrevet

Jeg vil si at den mest logiske forklaringen er produksjonskostnad. Det hender nok at det snør i Vancuver, men for å være sikret stabile forhold i hele perioden det tar å filme en episode og sikre det været man har scriptet når man faktisk er klar for å filme episoden så er man avhengig av å gjøre snøvær inne i et lydstudio. Det koster ganske mye penger å holde et lydstudio i vintertilstand. Touchstone er nevnt. Alle "grottescenene" i "Solditude" når Carter og O'Neill er strandet i Antarktis er filmet innendørs i et studio som holdes på godt under frysepunktet for at snø og is ikke skal tine.

Eksempel på værforhold i vancuver; Startscenen i "Fallen" er filmet utendørs i februar. Kaldt men ingen snø (stakkar Michael Shanks).

Skrevet

korte sekvenser med snøstorm er lettere å få til da man kan "overdrive dem" med cgi. En kort scene er betyr også bare en (halv) dag i med nedkjølt studio mens større deler av en episode låser opp et "vinterstudio" i en uke eller mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...