Gå til innhold

Kjopte 1 BFG 7900 GTX OC kort..


Anbefalte innlegg

faen, jeg skreiv dritlangt svar så trykka jeg backspace istedenfor enter :blush:

 

for å oppsummere:

 

*sola, du tar litt vel på vei over det her synes jeg

 

*ikke sjangs å få noe på noe som helst rulleblad

 

*jeg kan aldri tenke meg at du er forplikta til denne nettbutikken å sende de tilbake?

 

*de putta en annen pakke oppi din pakke, jeg nekter å tro at de har registrert denne feilplasseringa..

 

*å stjele noe, og å få tilsendt noe i posten er helt forskjellige ting..

 

*nettbutikken overlever nok fint å kjøpe 3 kort til innkjøpspris neste gang de bestiller 400 av dem..

 

*det er tåpelig å sammenligne dette med å stjele lommeboka til naboen av åpenbare grunner..

 

*hadde det vært meg, skulle DE kontakta MEG og spurt om å få retta opp feilen..

jeg kunne ikke hatt på samvittigheten å gi vekk en jackpot av dette kaliberet!

 

*ooog, grattis med 4 nye HEITE grafikkort for $500 :yes:

 

(sikte på enter knappen..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sola er bare sjalu fordi han ikke fikk det.

6365329[/snapback]

 

Nå er eg ein hun og ikkje ein han. Og eg har absolutt ikkje behov eller ønske om å snike til meg 3 ekstra Geforce 7900GTX kort. Har eit slikt kort ventende på meg i posten, og det holder meir enn nok for meg. Har to oljeovner som eg kan oppvarme stova med, trenger ikkje fire 7900 GTX kort :D

 

Koser meg over at eg snart får lønning frå sommarjobben :) Weee. Mykje betre det.

Lenke til kommentar

Johnterje:

 

Har du noko som helst peiling på lover og regler?

 

Paralell: viss banken setter inn for mykje penger på kontoen din, har du da lov til å bruke dei til akkuratt det du vil? Nei! Du vil verte holdt ansvarleg for kvar krone når banken da krever dei tilbake. Om naudsynt så kan banken sende saken til inkasso om du ikkje har penger på konto da. Eventuelt viss du nekter så kan dei anmelde deg.

 

Kvifor trur du det er noko juridisk forskjell på eierforhold av overskytende verdier når det gjelder varer?

 

Generellt er amerikanske lover strengere enn norske når det gjelder eiendeler og verdier.

 

I det amerikanske rettsvesen vinner ofte den med mest penger når saken ikkje er "superklar". Kva trur du skjer i ein sak mellom ein privatperson og ein bedrift når det allereie helder i favør til bedriften? Det kalles svindeldom og kan resultere i at ein ikkje får kome inn igjen i landet.

 

Hugs at USA ikkje har same forbrukerlovgivning som oss og det at du ofte får dei same "rettigheter" i praksis er fordi bedriftene frivillig gjev dei for å skaffe kunder.

 

Eg er ein tilhenger av redelighet.

Lenke til kommentar

Hmmm moralen ja... Jeg bestillte en haug med hvitevarer + en LCD TV hos Elprice i fjor. De hadde inne LCD TV'en så jeg kjøpte den med en gang. På lappen stod det alt jeg hadde bestillt. 2-3 uker senere hentet jeg hvitevarene og til min store overaskelse stod det en lik LCD TV også der i mine varer. Personalet lastet inn alt i bilen min. Jeg stanset selgeren og sa at jeg hadde fått TV'en for 2-3 uker siden, han ble utrolig glad og takket meg mange ganger. Det endte med at jeg fikk et meget sjenerøst avslag på totalprisen for alt. Hadde allerede fått en bra rabatt. De kunne tapt mange tusen på tabben.

 

Jeg sparte over 10 000 på handelen :cool:

 

Det lønner seg å være ærlig ;)

Lenke til kommentar

*nettbutikken overlever nok fint å kjøpe 3 kort til innkjøpspris neste gang de bestiller 400 av dem..

 

 

 

nemlig, det skatter heller ikke for disse kortene, da dem ikke blir registrert som salg, muligens som svinn og feil plukk som igjen gjør at en bestilling av 100 hvor det bare var 97, så netshoppen mister ingen kroner. et skjermkort på en fabrikk som produserer hundretusener.

 

se på det som en gave fra tilfeldigheter som skal nedbetale din studiegjeld. som gir mening i ditt liv, å følge hva folk tror er moral er som å si nei til en gave fra det hinsidige.

 

hvis sola får 4 gtx skjermkort i posten så kommer hun ikke til å nevne det engang, hverken for oss eller for webshopen. grådige sola, fy skam seg.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Johnterje:

 

Har du noko som helst peiling på lover og regler?

 

Paralell: viss banken setter inn for mykje penger på kontoen din, har du da lov til å bruke dei til akkuratt det du vil? Nei! Du vil verte holdt ansvarleg for kvar krone når banken da krever dei tilbake. Om naudsynt så kan banken sende saken til inkasso om du ikkje har penger på konto da. Eventuelt viss du nekter så kan dei anmelde deg.

6366667[/snapback]

 

kanskje det, men jeg tror ikke banker og nettbutikker deler de samme lover og regler akkuratt.. skal du bli kunde i en bank, må du skrive under på en del papirer, som sikkert også innebærer at hvis de tilfeldigvis setter over en mill. på kontoen din får du ikke bruke de.. men om en annen person setter over 2000 til deg ved en feil, kan ingen kreve de tilbake..

 

hva snakker du om den med mest penger vinner? tror du butikken kommer til å saksøke en privatperson på grunnlag av at de sendte 3 ekstra 7900 gtx kort? 3 slike kort er drømmen for en datanerd, men småpenger for en bedrift og laangt mindre enn det det koster å ta et søksmål opp for retten..

 

og har du så jævli mye peiling på lover å regler? jeg synes du trekker tåpelige paralleler, og generelle spekulasjoner på det amerikanske lovsystem..

det virker ikke akkuratt som at vi har med en jurist å gjøre her..

 

men for all del, jeg sier bare hva jeg tror og hva jeg ville gjort jeg også..

trådstarter kan jo evt. lese "terms & conditions" på nettbutikken og se om de skriver noe opplysende der..

 

bunn i grunn tror jeg aldri denne saken kommer et steg videre..

Lenke til kommentar
jonterje:

 

Sjekk §98 ledd 2 under "Særregler for internasjonalt kjøp":

http://lovdata.no/all/tl-19880513-027-024.html#87

6368759[/snapback]

 

hmm, greit nok.. men paragraf 87, om jeg forstår den riktig, sier at disse reglene må opplyses før eller ved den tid kjøpet ble ingått for at det skal gjelde?

 

§ 87

Med « internasjonalt kjøp » menes kjøp inngått mellom parter som har sitt forretningssted i ulike stater, forutsatt at dette framgår av avtalen, tidligere forretningsforhold mellom partene eller av opplysninger de har gitt før eller på den tid da kjøpet ble inngått.

 

hvilken nettbutikk var det? så kan vi lese terms & conditions..

 

jeg ville fortsatt beholdt, men det er meg..

Lenke til kommentar

Jeg ville lett beholdt dem alle selv, du har jo ikke hatt noen utgifter for de ekstra kortene, og det kan tenke seg at de finner det ut på en eller annen måte, men det er lite sannsynlig at de kan spore det til deg, ettersom alle kortene lå inne i en eske (om jeg ikke husker feil?), da blir det regnet som svinn av de ansatte.

 

Men jeg hadde tatt dem alle selv og dyttet i PCer, så heller briefet med at du har heftig grafikk rundt i hele huset. Ser ikke no galt i å selge, men om de på en absurd måte skulle finne ut, så er det kjipt om du har delt ut kortene rundt i Norge :p

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir veldig vanskelig og finne det ut ...

Siden du fikk det i en eske av fire stk som var eske fra fabrikant så skreiv sikkert den ansatte at han/hun sendte deg 1stk/1 eksemplar og da vil de ikke skjønne hvor de tre siste korta er hvis de i det heletatt savner dem ...

Og du har vel heller ikk efåt noe svar på den mailen du sende ??

Lenke til kommentar

Eller at BFG sender i fire pakkninger til butikkene og at de må oppne dem for og selge et og et, men at han/hun fra den nettbutikken trodde at han/hun ville bryte foreilingen og at de ikke fikk solgt det eller noe sånt og sendte alle fire som om det skulle være 1stk ....

Skjønner ikke hvorfor sånt aldri hender meg :hrm:

Lenke til kommentar

Det er en utrolig vanlig feil det der.. Jeg har jobbet på to forskjellige lagre nå, og får opp på skjermen at jeg f.eks skal plukke 10stk.. Det er pakker med 10 stk inne i hver, så dvs at jeg da skal plukke 1 av den, med 10 stk inne i seg.. Men om det er en større butikk som bestiller, så plukker man da 10 pakker, med 10 i seg. Den feilen skjer hele tiden på lagre, og spesielt med ny-ansatte..

 

Så om det lå 4 i esken, kan det hende at fyren som plukker skulle plukke 1, men det han ikke visste var at i den ene esken, ligger det 4 stk som man skal plukke ut separat. Det kan være et eksempel på hva som har skjedd, høres litt suspekt ut at det lå 4 stk i en Retail eske, om det gjorde det. Må være en annen innpakning osv vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...