Gå til innhold

Oppgradere til DDR før GF4 ?? meninger.


culty

Anbefalte innlegg

hei..

Jeg har nå en hva jeg mener er grei pc i å med at den kjører de spilla jeg spiller greit.

 

specs(de som betyr):

KT7A v1.3?

384 mb pc133

1,4 Ghz t-bird

GF2Pro

 

Jeg orker ikke kjøpe så mye nytt før hammer-serien kommer, men noe vil jeg gjøre. Jeg bare lurer på om mye pc133 vil hindre meg å dra mest mulig ut av gf4ti4200. Vurderer nemlig å kjøpe 1,5 gb cas2 pc133 ram + gf4ti4200 + xp2100+ . Da vil jeg ha gjort maksimalt ut av denne pcn, og kan da bare ta det rolig til ti4200. Men vil jeg merke pc133 veldig mye mon tro?

 

Around the clock..

- Einar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlih ville jeg ha ventet med Skjermkortet og gitt hele systemet en overhaling.

 

Men ikke sats på PC133 ram , Kjøp deg en 512PC3200 brikke til 1500 (Tenker da på Twinmos som faktisk har laget noe skikkelig bra 3200ram , de klarer 220mhz med alt på max i mange tester)

Et greit KT266 eller KT333 kort og en XP1800 (For og oppgradere etterpå)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-09 02:02, skrev culty:





Vurderer nemlig å kjøpe 1,5 gb cas2 pc133 ram + gf4ti4200 + xp2100+ . Da vil jeg ha gjort maksimalt ut av denne pcn, og kan da bare ta det rolig til ti4200.




 

Hvis du kjøper 1.5 gb ram til denne pc`en vil du kaste bort pengene dine med mindre du har helt spesielle behov. Mer enn 512 mb vil være direkte bortkastet hvis du kjører de nyeste spillene under XP, det mest minnesultne spillet jeg har testet var SOF2 som stakk av med ca. 430 mb...så hvis du bestemmer deg for å beholde utstyret du har nå og samtidig oppgradere skjermkort, bør du ikke kjøpe mer enn 128 mb ekstra ihvertfall. Bruk heller pengene du har tenkt å bruke på all ram`en til å investere tidligere i nytt hk og ddr-ram. Men etter min mening holder PC`n din stand lenge ennå som spillemaskin med et bra skjermkort.

Lenke til kommentar

Done that allready. Men jeg orker ikke oppgradere noe som helst har jeg funnet ut. Jeg spilte ikke quake3 ordentlig før 1-2 år etter releasen, så jeg tror jeg ikke orker forhaste meg (unreal2k3 spiller jeg til neste år =). Legger heller bare inn litt vannkjøling på denne, plus en ny strømforskyning (250 watt er for lite). Er litt ille når harddiskene plutselig får strømbrudd.. (de stopper å starter).

 

No where to run..

- Einar Danielsen

Lenke til kommentar

hei!

 

 

du tjener mer ytelse på å kjøpe gf4 enn ram..du får ikke bedre grafikk med ddr,mens med nytt skjermkort kan du spille nyere spill i høye oppløsninger :smile:

 

mitt råd er:

 

kjøp deg 3d kort først!!

så invester i ram :smile:

 

hjelper ikke om ram'n er rask når skjermkortet ikke takler 3d vettu, har du bra skjermkort og ram som holder følge går alt bra :wink:

 

hilsen cool_boy :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...