Agurken Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 (endret) Hvordan får jeg blokket pop ups på Explorer, det kommer op pop ups uten at jeg er på internett explorer, pga et eller annet virus, hvordan kan jeg blokke disse pop ups vinduene, di ødelegger for meg når jeg spiller. Det er også et problem med at det kommer en ting som teller ned fra 1 min, så skrur pc'en seg av etter dette....Jeg har prøvd Shutdown -r men dte som ser ut til å fungere er å restarte pc'en så ikke trykke på noe før en kommer inn på msn, da kommer ikke denne meldinga. ghfjds.bmp Endret 30. mai 2006 av Agurken
just_me Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hvordan får jeg blokket pop ups på Explorer, det kommer op pop ups uten at jeg er på internett explorer, pga et eller annet virus, hvordan kan jeg blokke disse pop ups vinduene, di ødelegger for meg når jeg spiller. 6212677[/snapback] instaler SP2 så er det gjort!!
Blåbær Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 google sin internett toolbar syns jeg fungerer kjempefint: http://toolbar.google.com/index_xp.html bruker den ellers til å søke med da jeg slipper å skrive inn google.com hver gang jeg skal søke på noe.
miCro Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hvis det kommer pop-up vinduer når du ikke har en nettleser oppe, er sjansen stor for at du har fått en eller annen form for spyware. Bruk litt ymse verktøy som f. eks. Ad-Aware, SpyBot S&D og CCleaner og se om det tar knekken på problemet. Det er vel shutdown -a man skal skrive for å forhindre at maskinen skrur seg av? Det høres forøvrig ut som et virus, har du scannet maskinen for virus og oppdatert Windows?
Blåbær Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Det problemet skal vel løses om man har oppdatert windows xp, regner med at det er msblast som er problemet her. http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en her er oppdateringen, anbefaler å installere det og se hva som skjer. Virker ikke det så si ifra.
Agurken Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 Det problemet skal vel løses om man har oppdatert windows xp, regner med at det er msblast som er problemet her. http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en her er oppdateringen, anbefaler å installere det og se hva som skjer. Virker ikke det så si ifra. 6212905[/snapback] Problemet er at dette programmet ikke finner noen feil, menne det er forsatt pop ups! Helt ekstremt med pop ups, ca hvert 3 minutt
Theoneask Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Det med shutdown er virus. Msblast viruset. Andre er uten tvil spyware. Prøv programmene til miCro. Og ja det skal skrivast shutdown -a
DJViking Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Litt Off-Topic, men likevell For all del ikke bruk Internet Explorer. Jeg og blant mange andre sikkerhetseksperter vil heller anbefale Firefox eller Opera. Disse har også innebygde funksjoner for sprettopp blokkering (som det kalles på norsk).
zjulik Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Litt Off-Topic, men likevell sprettopp blokkering (som det kalles på norsk). Hva heter Off-Topic på norsk?
Agurken Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Skrevet 6. juni 2006 Har du prøvd programmene jeg tipset deg om? 6218669[/snapback] har nok det jah
Thor. Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Hva heter Off-Topic på norsk? 6224963[/snapback] Det brtyr at det ikke har noe med emmnet å gjøre. Til trådstarter: Neste gang du får en slik melding klikker du start-kjør og skriver Shutdown-a. Da er problemet ordnet til neste gang du starter den opp. Så kjører du en scan med Spybot og Adaware og gjerne et antivirusprogram
Agurken Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Hva heter Off-Topic på norsk? 6224963[/snapback] Det brtyr at det ikke har noe med emmnet å gjøre. Til trådstarter: Neste gang du får en slik melding klikker du start-kjør og skriver Shutdown-a. Da er problemet ordnet til neste gang du starter den opp. Så kjører du en scan med Spybot og Adaware og gjerne et antivirusprogram 6253637[/snapback] Jeg sa jo det ikke fungerte! Med disse programmene
Theoneask Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Last ned hijackthis og post loggen din her. Du finner programmet i signaturen til zjulik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå