Goliath Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg ønsker å seede .torrent-filer til venner/familie. Hvordan lager jeg en url-lenke til .torrent-filen som ligger på min maskin? Bruker uTorrent og har forsåvidt laget en torrent-fil men aner ikke hvordan jeg får laget en adresse til den. Tips mottas
vstr Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 er ikkje det mulig å sende .torrent på MSN da? kanskje pakke det inn i en .rar fil?
Goliath Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Skrevet 30. mai 2006 er ikkje det mulig å sende .torrent på MSN da? kanskje pakke det inn i en .rar fil? 6211817[/snapback] Hele poenget med at jeg vil sende via en tracker, er jo nettopp for å unngå MSN's horrible d/u hastighet da..
_Daniel_ Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 www.thepiratebay.org Inn der har jeg klart det du beskriver.. Du lager en torrent fil.. Som du har klart.. Så blir du medlem på thepiratebay, så er det en menu nederst der du kan lage downloads muligheter lissom så du får en adresse... Funket fett for meg =D
Kadmium Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 er ikkje det mulig å sende .torrent på MSN da? kanskje pakke det inn i en .rar fil? 6211817[/snapback] Hele poenget med at jeg vil sende via en tracker, er jo nettopp for å unngå MSN's horrible d/u hastighet da.. 6211845[/snapback] Men torrentfilen er da vel ikke på mer enn et par kb?
Goliath Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Skrevet 30. mai 2006 ok, så det går ikke ann å gjøre dette utenom noen nettside altså?
Goliath Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Skrevet 30. mai 2006 er ikkje det mulig å sende .torrent på MSN da? kanskje pakke det inn i en .rar fil? 6211817[/snapback] Hele poenget med at jeg vil sende via en tracker, er jo nettopp for å unngå MSN's horrible d/u hastighet da.. 6211845[/snapback] Men torrentfilen er da vel ikke på mer enn et par kb? 6211913[/snapback] Så, hvis jeg sender .torrent-filen over msn, innholder altså denne direkte lenke til filen på min maskin? Høres nesten for godt til å være sant..
miCro Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hvis du har lagd torrent-filen riktig og seeder den, skal den gjøre det. Det spiller jo ingen rolle om man laster ned en torrent fil fra nettet eller får den tilsendt over msn, filen er den samme okke som.
_Daniel_ Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Ja, kanskje sant det som miCro sier... Fordi.. Det som skjer ved at du legger den ut på en nettside er jo at du bare deler den med mange andre.. Gir du den bare til feks 2 venner.. er d bare dem som vil få den..
Mojo Pin Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 (endret) er ikkje det mulig å sende .torrent på MSN da? kanskje pakke det inn i en .rar fil? 6211817[/snapback] Hele poenget med at jeg vil sende via en tracker, er jo nettopp for å unngå MSN's horrible d/u hastighet da.. 6211845[/snapback] Men torrentfilen er da vel ikke på mer enn et par kb? 6211913[/snapback] Så, hvis jeg sender .torrent-filen over msn, innholder altså denne direkte lenke til filen på min maskin? Høres nesten for godt til å være sant.. 6211949[/snapback] ¨ Altså.. Du lager torrent filen med et torrent-program. Du må laste opp selve torrent-filen på noen kb til en tracker. Den trackeren må du lagre i torrent-filen. Da kan du sende denne filen rundt, så laster de ned fra deg. EDIT: Fiksa tull med quote Endret 1. juni 2006 av Mojo Pin
Goliath Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 (endret) Mojo Pin, kanskje du skal komme med noe fornuftig ? Meningen med kommentaren ble ødelagt etter at Mojo Pin hadde editet innlegget over Endret 1. juni 2006 av überGoliath
Mojo Pin Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Veit ikke om du sikter til at jeg rota med quote, eller innholdet i inlegget mitt. Det jeg skrev er i allefall riktig, og veldig lettvint. Om jeg har mistforstått poenget med førstetråden, så bøyer jeg meg for det.
miCro Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Før du redigerte innlegget ditt så det ut som om du bare hadde quotet überGoliath sitt innlegg uten å tilføre noe mer enn det. Var sikkert det han mente med å komme med noe fornuftig.
Mojo Pin Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Før du redigerte innlegget ditt så det ut som om du bare hadde quotet überGoliath sitt innlegg uten å tilføre noe mer enn det. Var sikkert det han mente med å komme med noe fornuftig. 6224302[/snapback] Jepp, så jeg hadde rota med quoten. Så får håpe det var det han mente
............... Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 www.thepiratebay.org Inn der har jeg klart det du beskriver.. Du lager en torrent fil.. Som du har klart.. Så blir du medlem på thepiratebay, så er det en menu nederst der du kan lage downloads muligheter lissom så du får en adresse... Funket fett for meg =D 6211898[/snapback] ehm, har du fulgt med i det siste?
Mojo Pin Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 www.thepiratebay.org Inn der har jeg klart det du beskriver.. Du lager en torrent fil.. Som du har klart.. Så blir du medlem på thepiratebay, så er det en menu nederst der du kan lage downloads muligheter lissom så du får en adresse... Funket fett for meg =D 6211898[/snapback] ehm, har du fulgt med i det siste? 6224322[/snapback] Det inlegget ble vel skrevet 30/05.. Så vidt jeg vet, var det razzia på piratebay 31/05 på morgenkvisten.
endrebjo Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 (endret) er ikkje det mulig å sende .torrent på MSN da? kanskje pakke det inn i en .rar fil? 6211817[/snapback] Hele poenget med at jeg vil sende via en tracker, er jo nettopp for å unngå MSN's horrible d/u hastighet da.. 6211845[/snapback] Men torrentfilen er da vel ikke på mer enn et par kb? 6211913[/snapback] Så, hvis jeg sender .torrent-filen over msn, innholder altså denne direkte lenke til filen på min maskin? Høres nesten for godt til å være sant.. 6211949[/snapback] Altså.. Du lager torrent filen med et torrent-program. Du må laste opp selve torrent-filen på noen kb til en tracker. Den trackeren må du lagre i torrent-filen.Da kan du sende denne filen rundt, så laster de ned fra deg. EDIT: Fiksa tull med quote 6224078[/snapback] Feil.When generating a torrent, you can choose to utilize the trackerless system or a traditional dedicated tracker. A dedicated tracker allows you to collect statistics about downloads and gives you a measure of control over the reliability of downloads. The trackerless system makes no guarantees to reliability but requires no resources of the publisher. The trackerless system is not consulted when downloading a traditionally tracked torrent. Endret 1. juni 2006 av endrebjorsvik
Mojo Pin Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Okei, det visste jeg ikke. Er dette lettere enn å legge den ut til en tracker eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå