Gå til innhold

XFX 7800 GTX i SLI. Bildet "kuttes opp" i BF2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker og bukker :D Hadde liksom ikke sett på det slik. Ikke se på glasset som halvtomt men halvfullt :p Skal prøv d ut ;)

 

*EDIT* Du sitter på mye kunnskap du OcMax

6202877[/snapback]

 

Er det verdt å kjøre 2stk 7800gtx i sli? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg også har 1. Og MPX selger 7800gtx til 2395,- Kroner. Jeg har dog 'bare' 19" LCD og får kjørt max 1280x1024. Er det noe vits da? Hva mener du?

Lenke til kommentar
Takker og bukker :D Hadde liksom ikke sett på det slik. Ikke se på glasset som halvtomt men halvfullt :p Skal prøv d ut ;)

 

*EDIT* Du sitter på mye kunnskap du OcMax

6202877[/snapback]

 

Er det verdt å kjøre 2stk 7800gtx i sli? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg også har 1. Og MPX selger 7800gtx til 2395,- Kroner. Jeg har dog 'bare' 19" LCD og får kjørt max 1280x1024. Er det noe vits da? Hva mener du?

6205694[/snapback]

 

Jeg ville ikke gjort det med et såpass "utdatert" kort. Du vil helt sikkert bli mye mer fornøyd med x1900 :yes: . Også selge det gamle 7800gtx du har nå.

Lenke til kommentar

@ OcMax

 

Det ville kanskje vært ideelt å kjøpe et nytt kort til 5000 kr. Likevel er det ikke sikkert at du vil få så mye for det kortet du har nå. Da vil det kanskje være mer økonomisk å kjøpe et til 7800gtx.

 

Jeg var i samme tilfelle som deg. Hadde kjøpt ny pc før jul og brukt mye penger på SLI klart hovedkort, slik at jeg kunne kjøpe et 7800gtx til når det jeg hadde nå ble utdatert, og kortet hadde blitt mye billigere. Men så viste det seg at de nå slutter å produsere 7800gtx. Da valgte jeg å kjøpe et til mens jeg hadde muligheten. Jeg fikk kjøpt et brukt til 2 tusen.

 

Min erfaring var at det var et godt kjøp. Jeg kjører spill mye mer glatt. Alt flyter bedre. Selv om jeg fra før hadde full grafikk i BF2, så vil jeg si at det er kommet mer detaler. Vann og bygninger har fått en større grad av klarhet. Jeg kjører selv 17" LCD på max 1280 * 1024. Dessuten er det kjekt å ha når mer krevende spill kommer. For meg var dette veldig aktuelt, siden vi snart får 40" LCD i stua. Da er det kjekt med litt ekstra datakraft.

 

Håper ikke dette ble for mye.

HUSK: Dette er min mening. ONLY! :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjører dere SLI med to forskjellige produsenter? F.eks POV og XFX?

 

Bare tenkte med å flashe bios på kortene, er årsaken til at dere gjorde dette at det ikke er to identiske kort?

 

Jeg trodde de nyeste driverne fra nvidia tillot at man kunne bruke to forskjellige kort i SLI uavhengig av produsent. (Så lenge kjernen er lik)

Lenke til kommentar
Takker og bukker :D Hadde liksom ikke sett på det slik. Ikke se på glasset som halvtomt men halvfullt :p Skal prøv d ut ;)

 

*EDIT* Du sitter på mye kunnskap du OcMax

6202877[/snapback]

 

Er det verdt å kjøre 2stk 7800gtx i sli? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg også har 1. Og MPX selger 7800gtx til 2395,- Kroner. Jeg har dog 'bare' 19" LCD og får kjørt max 1280x1024. Er det noe vits da? Hva mener du?

6205694[/snapback]

 

Vent da heller til DX10-kortene kommer til høsten kanskje?

 

Har selv SLI med 2x7800GTX og 17" 1280x1024, og i de fleste spill merker jeg ikke noe særlig forskjell. FEAR, Oblivion og Black & White 2 er noen titler der det er STOR forskjell :)

Lenke til kommentar
Kjører dere SLI med to forskjellige produsenter? F.eks POV og XFX?

 

Bare tenkte med å flashe bios på kortene, er årsaken til at dere gjorde dette at det ikke er to identiske kort?

 

Jeg trodde de nyeste driverne fra nvidia tillot at man kunne bruke to forskjellige kort i SLI uavhengig av produsent. (Så lenge kjernen er lik)

6484714[/snapback]

Ja, det stemmer.... Kjører selv 7900GT i SLI i en maskin

Kort 1: nVidia referanse kort (levert av nVidia)

Kort 2: XFX 7900GT XXX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...