embark Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 Jeg synes de to siste SoaD-albumene er ren crap, men det får så være. Dette er en Lordi-tråd.
F.Mackey Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Altså, System Of A Down er et av bandene jeg liker mest, og jeg skiter hundredeogsyttinull om noe er kommersielt eller ikke, men B.Y.O.B er den svakeste sangen etter min mening Og de to nyeste albumene er fantastiske, gi de et par runder til i spilleren så er jeg omtrent sikker på at de sitter. Og Lordi er mannskit, forferdelig musikk uten mål og mening.
TLZ Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 *sukk* Jeg skulle bare på en litt spøkful måte kommentere hvor fulstendig idiotisk det er å mislike noe kun fordi det er "mainstream". Ting er bra fordi de er bra, ikke fordi de er mest mulig underground eller noe sånt tull. Ang. BYOB så synes jeg sangen faktisk er ganske fengende, men så har jeg ikke fått den ihjel-hørt via radio og sånt slikt som andre virker til å ha gjort.
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Jeg hadde aldri hørt om Lordi før jeg så han i forbindelse med MPG... Første gang så jeg han med videoen og tenkte sånn: "WTF is this crap?" men når jeg hørte den andre gangen likte jeg sangen ... Seneshowet er jo litt vel overdrevent men sangen Hardrock halleluja er jo kul
Nefertiti Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Tipper du hadde syntes BYOB rocket hvis den ikke var populær. 6221319[/snapback] Hehe, neppe. Men altså: jeg misliker ikke musikk FORDI det er mainstream! Jeg misliker musikk som er dårlig. Mye av mainstream musikken er dårlig/enkel/kjedelig osv osv. Og det er jo nettopp fordi den skal fange flest mulig lyttere ikke sant! Og siden jeg krever litt mer av den musikken jeg velger å høre på, så velger jeg bort mye av det som oftest blir spilt i radioen/ligger på listene. Jeg tror flesteparten av de som hører mye på "listepop/mainstream" er folk som egentlig ikke er så opptatt av musikk. De liker bare noe med rytme og som er fengende som de kan synge/danse til. Det er jo ikke noe galt i det, det bare passer ikke for meg
TLZ Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Ahahah! Fantastisk! Nefertiti: Ok. Jeg er strengt tatt uenig i at BYOB er mainstream(som i at de er "tilpasset"). Å være fengende i seg kvalifiserer ikke til det, dessuten... SoaD har vitterlig meg ikke blitt softere. (Snarere tvert i mot hvis man ser på Hypnotize...) De kjører på og lager musikk de liker selv, slik som de alltid har gjort.
Deadringer Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 BYOB er mainstream TLZ. Face it. Også soad har laget en låt kun for å selge mer. La de gjøre det. Så lenge de fortsetter å lage musikk er jeg ganske så fornøyd jeg.
Demogorgon Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 vel, hadde det bare vært så vel nefertiti. husker du hva som skjedde med punk? husker du så blink 182? det er slik mainstreamen fungerer. gru deg. 6214866[/snapback] Joda, men Blink 182 er ikke noe EKTE punk band! synes ikke jeg da hvertfall. De spiller mainstream musikk de kaller for punk og som de tjener penger på. Ekte metalband spiller musikk de liker, og så er det bare en bonus om andre liker det og, hehe. Jaja, vanskelig å forklare hva jeg mener her nå. Nei, blink 182 er ikke et ekte punkband, men det er "punk". Dimmu Borgir er svartmetall. er det et "ekte svartmetall" band lenger? band som dimmu og satyricons markedsjag er midten på slutten for svartmetalls genuinitet som genere. begynnelsen på slutten var massevandringen inn i generen. da ola nordmann sysnes det så kult ut å gå i svart, og egentlig likte litt å bli sett på rart av gamle damer som trodde de var potensielle offer, eller kattene deres. nei, jeg veta faen. det jeg vet, er at mainstreamen spiser alt bare det kan involvere penger. musikk kan omhandle penger. Poenget mitt er at jeg ikke er så fryktelig redd for at "mine" kjære favoritt-band skal bli så mainstream at "vanlige" mennesker kommer til å like det. Ja det kommer sikkert til å dukke opp mange band som later som de spiller metal, guffer på med dårlige riff og fengende refreng, og som dermed blir spilt på fjortis-fester, men de bandene bryr meg midt på ryggen uansett. 6217611[/snapback] haha, det scenarioet du beskriver opfatter i grunnen som en realitet allerede. it's all going to hell in a shopping basket. men det vill alltid være plass i en genere til de som ikke lar seg påvirke av mainstream og posere som resiterer form uten innhold. jeg mener.. du kan ikke høre på svartmetall, mene noe med det, og så kalle deg en sosialist?
H4ngm4N Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 jeg mener..du kan ikke høre på svartmetall, mene noe med det, og så kalle deg en sosialist? Neivell?
Deadringer Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 jeg mener..du kan ikke høre på svartmetall, mene noe med det, og så kalle deg en sosialist? Neivell? 6228234[/snapback] Wtf? black metal = høyreekstreme holdninger? Nei?
Supernaut_ Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 jeg mener..du kan ikke høre på svartmetall, mene noe med det, og så kalle deg en sosialist? Neivell? 6228234[/snapback] Wtf? black metal = høyreekstreme holdninger? Nei? 6228531[/snapback] Kun NSBM som har veldig mye selvmotsigelser mot hva vanlig black metal står for.
Isbilen Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Men altså: jeg misliker ikke musikk FORDI det er mainstream! Jeg misliker musikk som er dårlig. Mye av mainstream musikken er dårlig/enkel/kjedelig osv osv. Og det er jo nettopp fordi den skal fange flest mulig lyttere ikke sant!Og siden jeg krever litt mer av den musikken jeg velger å høre på, så velger jeg bort mye av det som oftest blir spilt i radioen/ligger på listene. 6224006[/snapback] Mainstream-musikk er dårlig FORDI den skal fenge folk flest? Fordi dårlig musikk appelerer til folk flest? Den må du lengre ut på landet med ... Mainstream-musikk er skrevet for å appelere til massene, men om den dermed er dårlig er fullstendig subjektivt og ikke noe du sitter med fasiten på. Beklager, men du høres NØYAKTIG ut som en fyr som misliker mainstream bare fordi den er mainstream. Den siste setningen din avslører deg også fullstendig. Endret 2. juni 2006 av Isbilen
Ṱormod Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 BYOBs rytmeoppbygging, vokal, tekst, musikalitet og politiske budskap er HELT annet enn det som kan kalles kommersielt! Jeg tror neppe noen kommersiell artist ville laget en sang ved tittel "Bring your own bombs" og synger "Breaking in to Fort Knox stealing our intentions". Hvis sangen tolkes, er det helt åpenbart at sangen handler om "The buisness behind war". BYOB er jo hardbarka alternativ metal låt fra et band som er unike. Å kalle BYOB en kommersiell låt er helt tåpelig.
Acrid Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 jeg mener..du kan ikke høre på svartmetall, mene noe med det, og så kalle deg en sosialist? Neivell? 6228234[/snapback] Wtf? black metal = høyreekstreme holdninger? Nei? 6228531[/snapback] Kun NSBM som har veldig mye selvmotsigelser mot hva vanlig black metal står for. 6229144[/snapback] Og Aarseth var kommunist. Da er ikke tidlig Mayhem black metal OHNOES =/ OnT: Noen som vet om Lordi-medlemmene spiller i andre bands?
TLZ Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Skal være sagt at black metal ideologien er svært indivdualistisk orientert. (Som en motsetning mot fellesskap-verdiene til kristendom). (Men man finner sikkert sosialist-black metallere. Det merkelig er at man finner folk som politisk sett er for fellesskapting ala. kommunisme men på et etisk nivå er indvidiualister. Rare greier.)
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 ja vi kan jo ikke høre på musikk som andre hører på.... vi må høre på "underground" musikk så vi kan være en av de få som hører på det--- er dette virkelig kult? jeg synes det er på trynet
razh0r Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 The Sun trykte faktisk gamle bilder av Children of Bodom, og påsto at det var "Lordi unmasked"! http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006230443,00.html De tok nok feil pga at CoB's gamle keyboardist er med i Lordi nå..
TaEnBolle Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Har noen lagt merke til at på reklamen for "det nye albumet" til Lordi så spilles det bare EN sang? Hard rock, Halleluja... Noen som har tenkt på det? Det er fordi at 14'issene som digger mgp skal kjøpe albummet selvom de hater metal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå