Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke delt printer igjennom NAS-enhet


Anbefalte innlegg

Cnet og flere andre.

HP1020 tror jeg var enklere før, på nye av disse ser det ut som driveren eller firmwaren til skriveren er designet for og krangle med printserverløsningen.

Ser ut som driveren kommuniserer med skriveren på en måte som ikke kommer seg igjenom serveren. Mener og huske du kan skrive ut en side flytte ledningen over på serveren og fortsatt skrive ut til du restarter skriveren da slutter det og fungere. Slik var ikke eldre utgaver av 1020.

Har ikke forsket så nøye på det men det var slik sist jeg testet for noen mnd siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg forsøker skriver den kun ut en masse blanke ark. Eldre versjoner i 1000 serien som da kostet noe mer fungerte utmerket. Billige skrivere for noen år tilbake var dyrere selvfølgelig enn dagens, men de hadde også mer påkostet innmat og firmware. Nå pumper produsentene ut mye billigere skrivere men henviser folk som vil bruke dem i nettverk til dyrere modeller. Helt sikkert bevisst gjort for jeg tviler på at det er noe særlig dyrere å produsere kompatible enheter. Ser man på specsa til disse skriverene jeg referer til så står det at de ikke er kompatible med nettverk og det samme svarer OKI og HP på mine henvendelser.

Lenke til kommentar
henviser folk som vil bruke dem i nettverk til dyrere modeller. Helt sikkert bevisst gjort for jeg tviler på at det er noe særlig dyrere å produsere kompatible enheter. Ser man på specsa til disse skriverene jeg referer til så står det at de ikke er kompatible med nettverk og det samme svarer OKI og HP på mine henvendelser.

6281115[/snapback]

 

Min HP OfficeJet G85 var forsåvitt en dyr skriver, i utgangspunktet kostet den rundt 6500,- men da jeg kjøpte den på tilbud var den rundt 4000,-

 

Skal kontakte HP og høre hva de sier...

 

Sunes det er rart at jeg kan dele printeren gjennom en dedikert PC, til alle i nettverket.... :hmm: tyder ikke dette på at printeren fungerer i nettverk, eller er jeg på tur her :ermm: ...forklar :innocent:

Lenke til kommentar
Sjekk at du har klargjort for nettverksprinter: Start - Kontrollpanel - Legg til/fjern programvare - legg til/fjern Windows komponenter - andre nettverk, fil og printerservice

6291133[/snapback]

 

Gjorde det :cool: og la til nettverkskriver igjenn, samme resultat; test siden blir lagt i utskriftskø men ingen ting blir printet. Får opp en info boble om at det er et problem med utskriften; "Dette dokumentet ble ikke skrevet ut" etc fra windows...

:hrm:

Lenke til kommentar
Ikke alle printere fungerer like godt, hvordan blir den innstallert? TCP/IP-printerport?

6267833[/snapback]

 

Takker for svar agvg :)

 

Jeg har prøvd disse tre som er anbefalt av Synology her:

 

Type 1. As Network Port

 

Type 2. As Local Port

 

Type 3. LPR Port (Recommended)

 

På type tre så velger jeg Standard TCP/IP Port i et rullegardin i Printer Wizarden til Windows!

 

Jeg får lagt inn printeren under "skrivere og telefakser" i windows, og satt den til default skriver. Men skriveren mottar ingen utskrifts jobb :ohmy: I utskrifts boksen står det at den venter på meg :innocent:

6268518[/snapback]

 

Hvilken ip legger du inn i lpr-porten din ?

 

Testet ip'n til nas-boksen?!?

 

 

_nifty_

Lenke til kommentar

 

Hvilken ip legger du inn i lpr-porten din ?

 

Testet ip'n til nas-boksen?!?

 

 

_nifty_

6291785[/snapback]

 

Jeg legger inn IP: 192.168.0.103, under Windows "Legg til skriver" funksjon.. Dette er den IP som er oppgitt under oppsummeringen for Synology softwaren, dvs "IP Adressen"

 

Hvordan gjør jeg dette; Testet ip'n til nas-boksen?!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...