Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer bruktbil. Meninger?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettop tatt lappen og vurderer å kjøpe meg bil. Fått tilbud om en Ford Sierra 2.0cl for 15000 kr. Den har gått 264000 km og har følgende "mangeler:

 

- Bruker litt olje

- Låsene bør byttes

- Trenger nye bremseklosser og skiver

- Framfjører

 

Er dette et bra kjøp? Har 0 peiling på bil så håper noen med litt peiling kan svare. Hva ca. vil det koste meg å utbedre disse feilene?

 

Bilen er EU-godkjent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virka som overpris, og viss du ikkje skrur sjøl eller har kamerater som hjelper deg vil det koste litt å utbedre feila.

 

Glem oljeforbruket, for etter 260000 km er Fordmotoren nokså slitt. Resten er lett å fikse selv med litt hjelp.

 

Men eg ville lagt 10 000 på bordet til han, hadde han ikkje godtatt det hadde eg sløyfa det.

Lenke til kommentar

At den "bruker litt olje" kan bety så mangt, enten så lekker den olje et sted eller så er stempelringene utslitt, de andre tingene er normalt for en bil som har gått 250.000Km+ (slitedeler). Og utbedre feilene blir å koste ca 1700-2000kr i deler, arbeid kommer i tillegg (deleprisen gjeller om du får tak i uorginale deler)

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Ja, jeg sier som de andre her inne. Dropp den Forden, det finnes veldig mye annet som er mye bedre og mye annet som er mye dårligere.

Men den som Wooho linket til var jo kanskje ikke så gærn, ihvertfall ikke mtp. kilometer, men husk, den kan ruste uansett om den blir brukt eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...