Gå til innhold

Hvilket RPG bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Trenger sårt et nytt RPG spill nå, ettersom det vil ta tid før jeg kan få et nytt skjermkort for Oblivion. SÅ trenger et nytt hvor ikke kravene er så veldig høye (har en bra pc, er bare et 9200 kort som trekker ned :blush: ).

Digger Morrowind, så noe aka det hadde vært flott (ikke no mmorpg takk).

 

Takker for alle forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke råd til månedspris desverre, og liker egentlig ike slike spill.

KOTOR var jo et Star Wars spill? Uaktuelt :p

Gothic II fikk bra anmeldelse av gamer ser det ut til, og hørtes litt kult ut.

 

EDIT: Sjekka ut noen bilder fra Dungeon Siege II, det var sånn "diablo" kameravinkel, det liker jeg ikke. Skal være sånn FPS vinkel.

EDIT 2: Fallout så veldig "moderne" ut, og Fable er vel bare til Xbox eller? Icewind Dale II så heller ikke så bra ut, fikk "bare" 6/10.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Skal du ha noe FPS kameravinkel, så må du skaffe deg et nytt skjermkort, og skaffe deg Oblivion, er ikke tvil om det. Kommer ikke på noen andre spill med FPS vinkel.

Eller du kan jo prøve Thief spillene, det er fps vinkel, er også genialt spennende og nervepirrende!

Lenke til kommentar

Gothic er ikke fps vinkel, du kan selfølgelig sette deg til fps vinkel, men da ser du ikke våpena og greiene når du drar det fram. Gothic 1 og 2 er third person view. Thief er ikke level system. Er absolutt det beste kjøpet med first person view. Utenom Oblivion :p

Lenke til kommentar

Herregud, det finnes jo tonnevis av gode titler i sjangeren.

 

Dungeon Siege

Diablo

Neverwinter Nights

Temple of elemental Evil

Icewind Dale 2

Gothic

Gothic 2

Beyond Divinity

Starwars Knight of the old republic

Summoner 2

Divine Divinity

Guild Wars <-- Ville ikke nødvendigvis kalle det et mmorpg

 

Du finner ikke spill som Bethesta sin Elder scrolls serie, den er unik.

 

Nermeste du kommer er Gothic 1 og 2, anbefaler å spille gjennom enern før du begynner på 2 ern

Lenke til kommentar
Herregud, det finnes jo tonnevis av gode titler i sjangeren.

 

Dungeon Siege

Diablo

Neverwinter Nights

Temple of elemental Evil

Icewind Dale 2

Gothic

Gothic 2

Beyond Divinity

Starwars Knight of the old republic

Summoner 2

Divine Divinity

Guild Wars <-- Ville ikke nødvendigvis kalle det et mmorpg

 

Du finner ikke spill som Bethesta sin Elder scrolls serie, den er unik.

 

Nermeste du kommer er Gothic 1 og 2, anbefaler å spille gjennom enern før du begynner på 2 ern

6178852[/snapback]

 

Han ville ha noe som var i first person, ikke third person eller fugle perspektiv!

Lenke til kommentar

Jeg syntes du går glipp av mange veldig gode rollespill når du kun vil ha spill hvor kameraet er satt til førsteperson. Du kan se nærmere på Might & Magic serien (ikke Heroes of Might & Magic), men de spillene i den serien har ikke så god grafikk. Og jeg kan ikke få sagt klart nok hvor mange gode spill du hopper bukk over ved å ikke høre på de rådene som er nevnt tidligere i tråden.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar
Jeg syntes du går glipp av mange veldig gode rollespill når du kun vil ha spill hvor kameraet er satt til førsteperson. Du kan se nærmere på Might & Magic serien (ikke Heroes of Might & Magic), men de spillene i den serien har ikke så god grafikk. Og jeg kan ikke få sagt klart nok hvor mange gode spill du hopper bukk over ved å ikke høre på de rådene som er nevnt tidligere i tråden.

6179073[/snapback]

 

 

Er helt enig der, men det er jo noen spill som er satt til first person view som er veldig bra, men er ikke akkuratt så mange RPG spill, men de jeg husker nevnte jeg! Men han har jo heldigvis en liste her, hvis det skulle friste med annet! :wee:

Lenke til kommentar

Goz nevnte Vampire og det spillet kan godt framheves. Vampire: The Masquerade – Bloodlines og forgjengeren som het Redemption (eller noe slikt). Har bare prøvd Bloodlines og det er bra. Har en del småfeil og krever litt mer grafikkort enn han har tilgjengelig. Handlingen er satt til omtrentlig nåtid og det er i førstepersons synsvinkel.

Du/dere har kanskje vært borti penn og papir rollespillet det er basert på eller TV serien som ble sendt på midten av 90-tallet. Dette er litt av hva spillet byr på:

-Du kan velge mellom forskjellige klaner som alle har spesielle egenskaper.

-Både skytevåpen og slagvåpen er tilgjengelig.

-Ganske god atmosfære. Noen ganger er det ganske “creepy”.

-Blodmagi og helt greie snikemuligheter. Det hele foregår i LA og under de forskjellige bydelene er det en kloakk du kan bruke hvis du ikke vil bli sett.

-Og en del kule skills som du kan lære deg slik som hacking blant annet.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...