Gå til innhold

N80 vs K750i - Hvilken har best kamera?


Anbefalte innlegg

En vurdering fra meg som ikke har N80, men som har K750, og skal ha k800.

 

N80 tar utrolig dårlige bilder, Nokia ligger ennå veldig langt etter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dette er bilder som er tatt med k750, men ser helt klart at N80 har mange bruksområder som ikke k750 har. Men kamera delen kunne vert mye bedre.

 

Leif..

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som topic sier. Det er så mange som skryter av kameraet til N80.

 

Har K750i selv, å synes bildene er mye bedre til tross for at N80 har 1Mpix mer.

 

Bilder tatt meg K750i:

 

 

 

 

 

 

 

Kan noen være så snill å ta noen bedre bilder med en N80 og poste dem her?

 

Fant ett bildet som er tatt av dinside.no som forøvrig skriver "glimrende kamera".

 

 

 

Men men hvis du ser på buskene og treet i dette bildet så ser det jo ut som noen har malt dette bildet. Fargene er helt uskarpe og glir over i hverandre over alt.

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar
N80 bør jo være bedre siden den har 1 megapiksler mer enn K750i. :)

6174751[/snapback]

En K750 kan jo være bedre et vanlig digitalkamera med 5 mp... er linsa og slikt som styrer kvaliteten.

6174781[/snapback]

Sant nok! Men N80 er jo en mye nyere mobil enn K750i. K800i kommer sikkert til å slå N80 ned i støvlene med sine 3,2 megapikseler. :)

Lenke til kommentar

Etter min mening er kameraet til K750/W800 hakket bedre enn N80, og jeg er verken SE eller Nokia fan. Og det beviser at det er IKKE er antall megapixler som bestemmer hvorvidt kamera er bra eller dårlig. Jeg har sett litt de nye modellene til SE f.eks W700 og den har 2Mpix uten fokus og der synes jeg bildene blir alt for dårlig i forhold til W800.

 

Men når det er sagt så er det en del spennende modeller som kommer til å dukke opp i fremtiden f.eks så kommer Nokia med N93 som tar utrolig bra bilder men igjen N93 er litt annerledes telefon og ikke i samme kategori som K800/K750. Den er mye større og sannsynligvis mye dyrere, og der mener jeg SE er langt foran når det gjelder produkt forhold i pris. Og noen mobiler tar bedre bilder i visse forhold til andre f.eks så kommer K800 med Xeon blitz og IR lys for fotografi i mørket (Se test i mobile-review, link nedenfor artikkelen).

 

Men når det gjelder video er historien en annen de fleste nyere Nokia modeller har en video oppløsning på 352x288 - og noen har til og med 640x480 dog med 15 bilder i sekundet - mens SE holder seg til bedrøvelige 177x144 (med unntak av w900).

 

Her følger en del tester av forskjellige modeller. En modell som jeg synes er spennende som jeg ennå ikke har sett noen tester av er Nokia N73 den har en grei format har Symbian og auto focus hvis det er noen her som vet om en nett sted som har tatt en test av kameraet så hadde det vært fint om de kunne legge ut en lenke.

 

Sammenligningstest K800 og K750 vs N80.

http://www.gsmarena.com/3mp_test_nokia_n80...0-review-79.php

 

N93 kamera test. Og sammenligning med K800 og N80

http://www.mobile-review.com/review/nokia-n93-cam-en.shtml

 

Hvis du skal lese sidene til symbian9 i Opera må du skru på IE modus og det gjør du ved å gå i verktøy menyen (Tools – Quick prefrenses – identify as Internet Explorer)

 

Bilder og video tatt med N93

http://www.symbian9.com/content/view/49/24/

 

Sammenligningstest N80 vs N93

http://www.symbian9.com/content/view/68/33/

Lenke til kommentar
Er jo vanskelig å si at den ene er bedre enn den andre. Det som spille størst rolle er hva man selv liker, Nokia, Sony Ericsson, osv. Er man Nokia fan, er det ingenting annet en Nokia som er bra :p

6175495[/snapback]

 

dummeste jeg har hørt

6175590[/snapback]

Siden kvaliteten til bildene er så å si like gode og ellers er funksjonene på mobilene like (til en viss grad). Da er det hvilken merke man foretrekker som vil gi størst utslag på hva man velger!

Lenke til kommentar
Er jo vanskelig å si at den ene er bedre enn den andre. Det som spille størst rolle er hva man selv liker, Nokia, Sony Ericsson, osv. Er man Nokia fan, er det ingenting annet en Nokia som er bra :p

6175495[/snapback]

 

dummeste jeg har hørt

6175590[/snapback]

Siden kvaliteten til bildene er så å si like gode og ellers er funksjonene på mobilene like (til en viss grad). Da er det hvilken merke man foretrekker som vil gi størst utslag på hva man velger!

6175906[/snapback]

Vel, ingen tvil om at K800 tar bedre bilder, så da ser man på andre kriteriet.

Lenke til kommentar
Er jo vanskelig å si at den ene er bedre enn den andre. Det som spille størst rolle er hva man selv liker, Nokia, Sony Ericsson, osv. Er man Nokia fan, er det ingenting annet en Nokia som er bra :p

6175495[/snapback]

 

dummeste jeg har hørt

6175590[/snapback]

Siden kvaliteten til bildene er så å si like gode og ellers er funksjonene på mobilene like (til en viss grad). Da er det hvilken merke man foretrekker som vil gi størst utslag på hva man velger!

6175906[/snapback]

 

her er det snakk om kamera og bare det.... og i en test så vil en av de vinne...sier seg selv.... om ikke du kan være objektiv uten å favorisere merket du liker best så bør du holde deg unna som tester...

Lenke til kommentar
Vet, men de greide det på 6280

6182577[/snapback]

Det at de har vært langt bedre enn gjennomsnitt på en modell på video før betyr jo ikke at denne nødvendigvis må være det. Ser man på K800i er den langt langt verre på video.

6183674[/snapback]

 

Hva har K800i med at Nokia har laget en svindyr telefon med _dårligere_ videokvalitet enn sine _egne_ langt billigere modeller? Og tar du av deg dine fastgrodde Nokiabriller, vil du kansje se at K800 slett ikke er så verst på video. :p

Lenke til kommentar

Det at jeg nevnte K800i var en sammenligning. Bare viser at selv om N80 ikke har det beste videokameraet på markedet (6280), så har den en av de beste, og langt bedre enn toppmodellene til andre produsenter (her eksemepelet K800i).

 

Og tror selv innbitte K800i-fans vil innrømme at dens video ikke er særlig bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...