Gå til innhold

Stort betaslipp fra Microsoft


Anbefalte innlegg

det er så idiotisk å komme med "ja, vista vil funke på noe eldre pcer" når de ikke støtter ett av de mer populære chipsettene til socket a.

 

sånn som det er nå, så må jeg ut med penger til socket 939 og tilsvarende cpu, og jeg må sikkert kjøpe ny psu også... dette blir billig windows, dere

6170636[/snapback]

 

Er vel heller det at Nvidia (og sikkert mange andre leverandører) ikke har kommet helt i gang med driverne sine ennå, det er jo ikke Microsoft som lager dem. Og hvis de da har noen litt rare chipsets og ikke ønsker å bruke penger på å lage drivere til Vista så er jo ikke det akkurat Microsofts feil... For eksempel så har ikke Nvidia kommet med skikkelige RAID drivere før til Beta 2 versjonen.

 

 

For dere som har testet Vista Beta 2 kan dere bekrefte noe? Er det innebygget Media Center i Vista, hørte om at det skulle det være for lenge siden. :)

6171717[/snapback]

Det er innebygd Media Center i noen av versjonene, Home ultimate og Ultimate hvis jeg ikke tar helt feil. Media center i Vista er kraftig oppgradert fra XP, og er faktisk ganske deilig å bruke :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som syter om at grensesnittet i Vista blir tungt å tregt burde kanskje sette seg inn i realitetene.. Sannheten er at de mer avanserte versjonene (de har byttet navn så mange ganger at jeg har sluttet å følge med :hrm:) drar nytte av å være aksellerert av skjermkortet, mens den gammeldagse fallback-en er rendret på samme måte som XP/2K/98 - altså i software/på CPU.

Dermed burde en maskin som har mulighet til å kjøre disse GUI-versjonene kjøre de med mindre forbruk av minne/prosessor enn den ville ha kjørt 2K-looken mange sverger til idag.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Så lenge ting blir aksellerert av skjermkortet vil jo det spare CPU for krefter.

Og mye av det som følger med er jo frivillig å bruke, så jeg gleder meg til å teste Vista på min maskin. Jeg har en kraftig CPU og et dårlig skjermkort, så jeg lurer på hvordan det vil slå ut på alt som er av "eyecandy", på min maskin.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar
De som syter om at grensesnittet i Vista blir tungt å tregt burde kanskje sette seg inn i realitetene.. Sannheten er at de mer avanserte versjonene (de har byttet navn så mange ganger at jeg har sluttet å følge med :hrm:) drar nytte av å være aksellerert av skjermkortet, mens den gammeldagse fallback-en er rendret på samme måte som XP/2K/98 - altså i software/på CPU.

Dermed burde en maskin som har mulighet til å kjøre disse GUI-versjonene kjøre de med mindre forbruk av minne/prosessor enn den ville ha kjørt 2K-looken mange sverger til idag.

 

Mvh

Kjetil

6173755[/snapback]

Godt sagt.

Det skader ikke om noe tar mye ressurser når dette er ressurser som ikke brukes til noe, og det nytter heller ikke syte om noe man lett kan skru av. Standardvalga er jo bare der for vanlige brukere som ikke vet bedre uansett.

Det tar nok en smule mer RAM, men de fleste her på forumet har jo nok av det til å ikke merke det uansett. Man må jo huske at det her er noe som ikke er bygd for å kjøre bare på maskinene vi har i dag, men som også skal kunne benytte seg av det man måtte ha om to år, og da har man jo sannsynligvis både mer RAM og bedre skjermkort.

Lenke til kommentar

hvis jeg husker riktig, så var det microsoft som har laget de fleste driverne som følger med xp, hvertfall til atikortet mitt, og ett IDEkort jeg har.

har ikke noe annet som jeg ikke batch innstallerer etter reinstaller, så jeg har ikke sjekket f. eks. default lyddriver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Vel designet i XP er dårlig, men mange vet ikke hvordan det endres. Designet i Vista er vare unødvenig og påpyntet, og vil sluke systemressurser.

 

For meg er det egentlig uaktuellt med Vista. Designet er dårlig, sløsing av systemressurser og DRM.

6170859[/snapback]

Det sa omtrent alle til designet til XP også. Du sitter her og sier noe uten å ha prøvd Vista høres det ut som. Omtrent alle som har prøvd Vista er positivt overasket over det, så jeg gleder meg som en unge.

 

Det er lov å vente med påstander som du ikke vet noe om, greit nok at du ikke liker utsendet, men at den sluker DRM og systemressurser kan du bare glemme å nevne, du vet ikke noe om det!

Lenke til kommentar

Vil Beta2 ha støtte for nForce2 chipsettet? Ser mange har problemer med nForce3... Jeg fikk iallefall en av buildene (52... et eller annet) til å fungere på mitt nForce2 HK. Gikk fint å bruke den nyeste SATA driveren som var og oppdrive... mener og huske jeg fikk lyd og.... Er det faktisk mer problematisk å få støtte for nForce3 enn nForce2?

 

Gleder meg iallefall som en unge til å teste den offentlige betaen :w00t:

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar
Vil Beta2 ha støtte for nForce2 chipsettet? Ser mange har problemer med nForce3...  Jeg fikk iallefall en av buildene (52... et eller annet) til å fungere på mitt nForce2 HK. Gikk fint å bruke den nyeste SATA driveren som var og oppdrive... mener og huske jeg fikk lyd og.... Er det faktisk mer problematisk å få støtte for nForce3 enn nForce2?

 

Gleder meg iallefall som en unge til å teste den offentlige betaen  :w00t:

6174883[/snapback]

 

Venter nå spent på Vista Beta jeg også. :D Fikk dog prøve ut Office 2007 i dag og det var noe geniale grensesnitt i programmet, pent så det også gitt. :cool: No way jeg går tilbake til Office Xp nå. :wee:

Lenke til kommentar

Beta 2 funker fett på mitt nForce3-chipset. En helt annen ting er at Hitman Blood Money funker, noe det ikke gjør på XP! Masse folk som har problemet, så jeg tenkte jeg skulle prøve Vista :) Ellers så virker Beta 2 som er skritt i riktig retning, mye raskere nå, bruker heller ikke så mye ram.

Lenke til kommentar
Beta 2 funker fett på mitt nForce3-chipset. En helt annen ting er at Hitman Blood Money funker, noe det ikke gjør på XP! Masse folk som har problemet, så jeg tenkte jeg skulle prøve Vista :) Ellers så virker Beta 2 som er skritt i riktig retning, mye raskere nå, bruker heller ikke så mye ram.

6181113[/snapback]

 

Jup ble selv overrasket over hvor fort det startet. :)

 

Hvordan er Office2007 mot office2003 access mdb filer samt excel og word filer?

 

Det kan jeg ikke svare deg på (har ikek prøvd ut Office 2003) men er bare å laste ned Beta og prøve det ut er på ca (400mb). Jeg brukte Office Xp siden det komm ut og det er så og si natt og dag mellom XP og 2007.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...