Gå til innhold

Stort betaslipp fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Er det riktig at ISO'en til beta 1 inneholdt både 32bit og 64bit-versjonen av Vista, mens beta 2 har delt dette opp i 2 ISO'er: en med 32bit og en med 64bit?

6168265[/snapback]

Nei, det var 2 ISO'er da og. Iallefall den jeg hadde.

6168285[/snapback]

Da har jeg funnet årsaken til at Vista nektet å la seg innstallere på den bærbare PCen min (intel 32bit prosessor og 64bit Vista). Jeg får prøve på nytt når jeg får lastet ned 32bit-versjonen, men det gjør jeg ikke før jeg får beta 2'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windows Vista gjør meg kvalm, designet er jo helt grusomt!

6169202[/snapback]

Det er jo bare å skru av det, tar deg ikke mange sekundene :no:

Må være kjedelig å være redd for alt som er nytt, sånn som mange ser ut til å være for Vista :tease:

 

Litt mer seriøst:

 

De første to årene kan du jo uansett kjøre XP uten problemer, fram til de begynner å droppe oppdateringene til XP for vanlige folk.

 

Vista funker fint selv på gamle maskiner, det kjører flott her både på en Pentium M 1,7GHz og en Pentium 4 2,2GHz, og det er ikke merkbar forskjell på ytelsen på Vistabetaene og Windows XP på samme maskina sånn jeg ser det. Det som er kjipt er at det er problemer med noen chipset der de ennå ikke har drivere, som for eksempel SATA-kontrolleren på Nforce3 chipsets.

Lenke til kommentar
Stemmer nok desverre det. For å installere på de eldre Nforce chipsetsa må du bruke IDE-harddisk og det kan også hende at du må deaktivere alle SATA-kontrollerne under installasjonen.

Fo' real? Dritt asså.. Sitter med nForce3 på den stasjonære som jeg tenkte å prøve dette på. Blir ikke noe formatering av den bærbare før etter eksamen :(

Lenke til kommentar
Fo' real? Dritt asså.. Sitter med nForce3 på den stasjonære som jeg tenkte å prøve dette på. Blir ikke noe formatering av den bærbare før etter eksamen :(

6169548[/snapback]

 

Tja, er jo sånn det er her hos meg ihvertfall, og hos mange andre på newsgroupene. Nå har jeg ikke testa med Beta 2 ennå, skal sjekke det senere. Er jo lov å håpe om at de har fiksa det :-)

Lenke til kommentar
Stemmer nok desverre det. For å installere på de eldre Nforce chipsetsa må du bruke IDE-harddisk og det kan også hende at du må deaktivere alle SATA-kontrollerne under installasjonen.

6169435[/snapback]

 

det er ikke noe problem for meg, har kun IDE disker.

når jeg kjører den update test tingen til vista så får jeg beskjed om at audio og pci driver ikke er støttet...

Lenke til kommentar

dette skal jeg prøve. funker betaen helt til vista lanseres eller? åssen funker det der! slik som trial programmer?

 

 

edit: fy flate for ett salgstriks forresten. sikkert kjempe mange som prøver det og så har de det i noen måneder og blir kjempe vant til vista, og BAM så funker det ikke mer.

*beine til butikken*

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
dette skal jeg prøve. funker betaen helt til vista lanseres eller? åssen funker det der! slik som trial programmer?

6170310[/snapback]

Den går vel ut 1. februar tror jeg... Samtidig som Vista slippes ut offentlig, ikke som beta.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med ordbok? Funker det? Norsk altså...

 

Så et screenshot i den andre tråden der dokumentet var iallefall satt til norsk.

6170423[/snapback]

Virker fint her.. Men jeg hadde forrige Office-versjon installert med norsk ordbok frafør. Så det ser ut som om den nye "arvet" ordboka.

Lenke til kommentar

det er så idiotisk å komme med "ja, vista vil funke på noe eldre pcer" når de ikke støtter ett av de mer populære chipsettene til socket a.

 

sånn som det er nå, så må jeg ut med penger til socket 939 og tilsvarende cpu, og jeg må sikkert kjøpe ny psu også... dette blir billig windows, dere

Lenke til kommentar

Har lekt med Office 2007 siden det ble sluppet og synes så langt det er en vanvittig forbedring over 2003. Elsker det nye grensesnittet. 2003 og klon*host*konkurrentene virker med ett veldig gammeldags. :D

 

Ikke fått tid til å legge inn Beta 2 av Vista ennå, men gleder meg. Buildene har gradvis blitt bedre over de siste månedene, så gleder meg til å finne ut hvordan stabiliteten og farten er denne gangen. Explorer har til tider hatt en følelse av treghet rundt seg, håper de har klart å fikse det som har forårsaket dette.

 

Gleder meg til den dagen jeg kan fjerne XP-partisjonen. :D

Lenke til kommentar
Windows Vista gjør meg kvalm, designet er jo helt grusomt!

6169202[/snapback]

Akkurat det var det mange som sa om XP også:) Folk lovet på heder og ære at de ville bruke xp slik at det så ut som det var win 2000.

 

Men de fleste bruker nogenlunde standardinnstillinger i dag

6169286[/snapback]

Vel designet i XP er dårlig, men mange vet ikke hvordan det endres. Designet i Vista er vare unødvenig og påpyntet, og vil sluke systemressurser.

 

For meg er det egentlig uaktuellt med Vista. Designet er dårlig, sløsing av systemressurser og DRM.

Lenke til kommentar
Er det noen andre enn meg som har problemer med aktiveringen av Office?

 

Får bare melding om at jeg må sjekke min internetttilkobling....

6169777[/snapback]

 

Jeg fikk også den meldingen... :no:

 

Godt å høre at andre har samme problem.

 

Får vente å se hva som skjer.

6170656[/snapback]

 

 

Leser på forumet til Microsoft at svært mange sliter med aktiveringen over hele verden. Så da er det bare å prøve å unngå å starte programmene mer enn 50 ganger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...