Gå til innhold

Aegia PhysX tilgjengelig


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er PhysX tilgjengelig hos databutikken.com.

 

Pris kr. 2337,- (BFGtech, 128MB)

 

Lette etter noen andre som hadde oppdaget dette, men kunne ikke finne noe tråder, så ville bare gi en heads up. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
det avlaster cpu, og jeg regner med det gjør det bittelitt tyngre for gpu, som nå får flere elementer å tegne...

6163233[/snapback]

 

Hvor i alle dager har du det fra? Meningen var vel at kortet skal avlaste både gpu og cpu ved å ta seg av fysikkberegning.

Skrevet

såvidt jeg vet, så er ikke gpu med i fysikk utregninger, men jeg skal ikke si dette sikkert, men sett at gpu ikke regner ut fysikk i det hele tatt, da vil det jo få ekstra arbeid med de ekstra partiklene fra ekplosjoner osv..

Skrevet (endret)

ser ut til at det helper litt mot fps drops, er lit tidlig og kjøpe nå. er kanskje lurt og se hva ati og nvidia sier om dette r600 og G80 :hmm:

 

 

GR:AW støtter blant annet Aagia PhysX
er GRAW som grafen er i fra Endret av leifeinar
Skrevet

men nå burde vi da huske på at dette skal avlaste cpu, ikke gpu, og det vil dermed ha mindre innvirkning på et system som ikke allerede er cpu begrenset. (i fps) (mener jeg)

Skrevet

etter det jeg kan se i teksten som forklarer, så er kun cpu nevnt, å komme med en konklusjon ut ifra kun å se på et bilde (nå har vel ikke du kun gjort det, men det er det du peker til her) er sjeldent lurt.

 

uansett om det bare var cpu, eller både cpu, og gpu som skulle avlastes, så tror jeg den trekanten hadde blitt lik.

Skrevet

Er ikke spesiellt avlastingen som er poenget med PhysX, men muligheten til å beregne tilleggsfysikk som ikke tas med uten kortet. En reell sammenligning får man ikke før man tester et PhysX kort opp mot emulert PhysX. Emulert PhysX har vært i SoftImage 3d og som plugin for Maya til nå, og er ikke tilgjengelige for allmenheten som emulator for spill.

Skrevet (endret)

Selv om ytelsen ikke blir så veldig mye bedre blir jo graffikken det! virker som alle kun fokuserer på ytelsen. Halve vitsen er jo mer realistiske eksplosjoner osv.!

Endret av eXa
Skrevet

realistiske ekplosjoner er ikke bare grafikk, det er masse fysikk, som er grunnen til at vi vil ha en ppu, har man en ppu, så vil denne ikke bare avlaste, men også ha mulighet til å gjøre beregninger som cpu'en ikke har vært rask nok til å gjøre, og antageligvis aldri vil være rask nok til heller, grunnet arkitektur..

Skrevet

Så langt tar ikke GPU seg av fyrsikkberegninger, så det er CPU denne avlaster. Men ei anna sak er at det er hovedsaklig GPU som begrenser spillytelsen, og ikke CPU i de fleste tilfeller, så med dagens spill gir det minimal gevinst.

 

Jeg har mer tro på nye instruksjonssett til CPU og bedre kodede fysikkmotorer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...