Gå til innhold

Hva bør man ha med seg til militæret?


Lanka

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Veldig mye trening på rekrutten? Det må ha gått meg hus forbi. Militæret er lite trening, jevnt over. De første dagene er mye venting, men det er en gyllen mulighet til å bli kjent med de andre i troppen din. Rekrutten er definitivt den beste tiden i militæret. Gled deg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rekrutten er definitivt den beste tiden i militæret. Gled deg!

6167184[/snapback]

W00t?

 

Beste tiden i militæret er under og etter NATO-øvelsen. Da har man rukket å bli såpass kompis med befalet at militærfølelsen nesten er borte. Mye god stemning de siste mnd i militæret. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Etter rekrutten forsvant den anstrengte tonen med befalet. Jeg er eneste vernepliktige på avdelingen og da blir man vant til å være rundt befal. Har jo forsåvidt blir skrevet opp til et slags befal jeg også da, så jeg spiser i befalsmessen når jeg føler for det :green:

 

Er fett med 0306-kontigenten som hilser konstant.

Lenke til kommentar

Boxerene man får er jo mer enn gode nok, går med en av de nå faktisk :)

 

MP3 spiller er et must i rekrutten, veldig mye venting, iallefall de 2 første dagene man ikke gjør annet enn å vente på å få ta diverse undersøkelser.

 

Jeg kom hjem igjen fra V&S kurs madla i går (Klagde til befalet om at jeg ikke ville ha kurset), etter å ha vært på kjevik i 8mnd, og fyf*en hvor j*vlig lite jeg savner rekrutten!

Ikke kult å stå opp før sola og ha hard tjeneste hele dagen og spise elendig mat. Usj, gleder meg til jeg kommer tilbake til kjevik :)

 

At folk hilser på deg er jo ikke så kult, når det kommer befalselever inn på kjevik, løper de også rundt og hilser på oss siden vi har berret. Stress å måtte hilse tilbake :p

Hilsing gjør man i rekrutten, et lite "hei" er mer enn godt nok ;)

Lenke til kommentar
Jeg også skal inn 9.aug :ohmy:

6165621[/snapback]

 

Hvor da? Sessvollmoen? Og direkte til Rena Leir?

 

Takk for gode råd Wildbill

6166048[/snapback]

 

 

Hm..skal til Sessvollmoen..står ikke noe om Rena Leir på lappen jeg fikk gitt, men mulig det. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Glad jeg slipper det stresset der  :tease:

 

slipper militærtjeneste jeg  :D

6166814[/snapback]

 

Ikkenoe å være stolt av spørr du meg!

6222916[/snapback]

 

Har selvfølgelig dimmet eg og. Og jeg er imponert og stolt over meg sjøl at eg klarte å slippe. Eg fikk en god følelse etter eg dimmet.

 

On-topic: Hva du bør ha med deg i militæret? Du bør ha med deg masse kunnskap om hvordan du slipper unna:

Les her: www.dimme.cjb.net

Lenke til kommentar
Glad jeg slipper det stresset der  :tease:

 

slipper militærtjeneste jeg  :D

6166814[/snapback]

 

Ikkenoe å være stolt av spørr du meg!

6222916[/snapback]

 

Har selvfølgelig dimmet eg og. Og jeg er imponert og stolt over meg sjøl at eg klarte å slippe. Eg fikk en god følelse etter eg dimmet.

 

On-topic: Hva du bør ha med deg i militæret? Du bør ha med deg masse kunnskap om hvordan du slipper unna:

Les her: www.dimme.cjb.net

6225502[/snapback]

 

Nej vettduka..den sia der var lame. Greit nok, militæret kan være litt kjipt for enkelte, men å lage en side som hjelper deg til å skulke unna militæret er bare teit.

Lenke til kommentar

Begynner jo å bli en stund siden jeg var i millitæret, men jeg tror ikke jeg hadde med stort annet en en liten bag med klær og slikt, og mobiltelefon. I starten blir du stort sett tvunget til å bruke millitært antrekk hele tiden, utenom undertøy. Etter et par måneder blir det gjerne til at du drar med deg mer og mer når du er hjemme på perm, slik at du omtrent må leie flyttebil når du dimmer :!:

 

Ble til slutt 32" tv, stort sorroundanlegg, dvd-spiller og playstation på 4 manns rommet vi hadde. Tv'n spleisa vi på på den lokale elektrosjappa, hehe.

Lenke til kommentar

Tips:

- Ikke bruk 300,- kroner på frisørbesøk et par dager før du reiser inn, håret må bort. Gjerne med sløv saks og klippemaskin etterpå.

- Garden + barbermaskin funker dårlig. Må nok ty til høvel.

- Ikke ta med PC med en gang, vent til du har fått første perm, så kan du heller ta den med opp da.

 

Tja, ellers kan dere jo glede dere til en enormt spennende tjeneste (bwhaha). Var selv i 2. Gardekompani 2004-2005 og synes egentlig det var ganske greit.

Endret av sim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...