mad_arab Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har et 7900GT, men selv ikke det gjør at Oblivion går smertefritt i den oppløsningen jeg liker å spille det... Så jeg lurer på hva sslags tweaks dere med liknende kort bruker i innstillingene. Jeg har foreløpig slått av skygger på trær, og senket skygge "blur" men vurderer å skru den helt av. Jeg bruker Bloom og ikke HDR, fordi jeg kjører med FSAA, og HDR krever ganske mye uansett. Har slått av ansiktskygger også. Det finnes flere guider, og jeg har også skrudd på noen tweaks for dual core (har X2 3800+). Men det jeg lurer på er hvilke praktiske erfaringer dere med liknende oppsett har etter å ha lekt litt med instillingene, hvilke har mest å si uten å ødelegge for eyecandy? En god guide her: http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html
archongamer Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Akkurat hvordan ini fila bør være må nesten prøves på hver maskin. Den guiden du linker til er ikke et dumt sted å begynne. Det finnes andre bra forslag for å bli kvitt hakking ol i andre tråder, og spesiellt dette om du har flere harddisker er verdt å sjekke ut. Du kan også laste ned et program som heter Tweaper. Dette sjekker din maskinvare og foreslår hva du kan stille på. Tweaper finner du her.. (Husk å laste ned Oblivion tweak fila også)
mad_arab Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Skrevet 23. mai 2006 Takk, skal prøve den. Ser at den tweak fila er for version 1.0.0, jeg bruker siste beta patch, tror du det er "farlig"?
archongamer Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Takk, skal prøve den. Ser at den tweak fila er for version 1.0.0, jeg bruker siste beta patch, tror du det er "farlig"? 6161831[/snapback] Nei det skal ikke ha noe å si. Var noen problemer med visse textur mod`s som måtte endres navn på etter patchen, men ini fila er den samme.
Campin Carl Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 jeg bruker null tweaks eller mods synes man ikke skal tukle med perfekte
mad_arab Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Skrevet 23. mai 2006 Jepp, spillet er så godt som perfekt, men det er ikke ytelsen!
archongamer Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 jeg bruker null tweaks eller mods synes man ikke skal tukle med perfekte 6162100[/snapback] Om 4096x4096 texturer er verre enn 512x512 vet jeg nå ikke, og å tukle med det perfekte var vel å ta i litt hardt. Er enig i at det er sinnsykt pent, men med litt hjelp ser det mye bedre ut! Er jo endel ting som er utelatt skrudd på fra Bethesda for å unngå at mange ikke får kjørt spillet, men har du maskinen til det er mulighetene der og det er STOR forskjell med og uten.
Campin Carl Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 jeg har fått problemer mange ganger men det er mest fordi dataen min er et vrak
archongamer Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 jeg har fått problemer mange ganger men det er mest fordi dataen min er et vrak 6162697[/snapback] Eller høyst sannsynlig om det er mod`s at de loades i feil rekkefølge og dermed lager konflikt. Vanlig under Oblivion ligger min x2 4400+ på 0,2-1% av cpu kraften, mens en mod jeg hadde som lagde konflikt brukte nesten 3% alene. Fant etterhvert ut at det var avhengig av loaderekkefølgen og alt går så mye bedre. Om man blir for ivrig i ini fila blir selv den beste pc nærmest vrak :!:
Campin Carl Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 (endret) jeg bruker ikke mods men skal kanskje ,bare kanskje skaffe meg 2 stykker Endret 23. mai 2006 av Campin carl
Kenny Bones Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har 2,4 Ghz, 512 mb ram og et gammelt radeon 9700 non pro og kjører det nå like bra som en kompis av meg som har 3 ghz, 1024 ram og geforce 6600 gt. Tweaking tar gjerne en god stund, men er absolutt verdt det!
Lakus Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 www.tweaper.com eller google på Tweaper, supert Tweake program til oblivion, enkelt og effektivt, har tjent nesten 8-10 fps på det!! må prøves! hørtes ut som en reklame lol
Kenny Bones Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Tweaper ødela alt til meg. Mulig det er fordi jeg satt på for mye forskjellige ting, men som jeg har erfart så er det ikke så mange tweaks man bør sette for å få økt ytelse. Fordi det har en tendens til å vise økt ytelse for å så få betraktelig redusert ytselse istedet etter litt tid.
Arang Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Litt techless-triks: skru ned brightness litt. Jeg skrudde den fra midt på til omtrent halvveis mellom bunnen og midten, og det ser faktisk mye bedre ut!
Kenny Bones Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Spesielt hvis man bruker natural environments 2 modden er det viktig å sku ned brightness litt. Fargene ser mye klarere ut uten tvil!
Licht Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg gav opp tweaks. Etter at jeg sluttet å forandre på .ini-filen har ikke spillet krasjet et eneste gang på en god del uker. Og nei, jeg gjorde ingenting feil - Tweakene fungerte fint, og jeg fikk spillet stilt akkurat slik jeg ville ha det. Problemet var bare at det krasjet hvert femte minutt, og det skjer uansett hvor mye eller lite jeg forandret.
Kenny Bones Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Tror det har mye med hardware å gjør og uansett må disse tweakene balanseres og helst testes i ganske lang tid før man konkluderer om de funker eller ikke. Veldig vanskelig å troubleshoote dersom man tweaker hele ini-filen først og så sjekker om alle tweakene fungerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå