Gå til innhold

Expert er dyre på mobiler!


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en SE W810i etter å ha brukt flere måneder på å bestemme meg for hvilken mobil jeg skulle ha. Har dermed fulgt litt med i markedet og flittig brukt prisguider og besøkt butikker.

 

Kjøpte min telefon med 12mnd djuice magnum til 2300,-. Var innom Expert igår og der kosta den 3199,- (med samme abb) !

 

Brorer min kjøpte seg en W900i (ulåst) på nettet til rundt 4000,- ! Denne kosta 5199,- hos Expert med 12mnd abb!

 

Hallo! Virker som Expert enten ikke følger med i markedet, eller håper at kundene ikke gjør det. Men så har jo Best-buy.no (Experts nettbutikk) alltid vært dyrest på det meste...

 

Så dagens visdomsord er:

 

Sjekk priser før du handler!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, såklart noen ganger er prisene urimelige pga. høy innkjøpspris, men de fleste pleier å ta tapet med en gang tror jeg.

 

Derfor W810i er ganske dyr med Telenor hos Expert er fordi det er en åpen telefon, og ikke en subsidiert telefon. Sammenlikn prisen i samme butikk med NetCom så ser du den store forskjellen...

 

Skal ikke legge skjul på at jeg jobber i kjeden og man kan ikke alltid være billigst på alt, men det er det vel stort sett nettbutikkene satser på? ;)

Lenke til kommentar
Ja, såklart noen ganger er prisene urimelige pga. høy innkjøpspris, men de fleste pleier å ta tapet med en gang tror jeg.

 

Derfor W810i er ganske dyr med Telenor hos Expert er fordi det er en åpen telefon, og ikke en subsidiert telefon. Sammenlikn prisen i samme butikk med NetCom så ser du den store forskjellen...

 

Skal ikke legge skjul på at jeg jobber i kjeden og man kan ikke alltid være billigst på alt, men det er det vel stort sett nettbutikkene satser på? ;)

6163161[/snapback]

 

Når du binder deg til at abonnement for 12mnd trodde jeg man fikk avslag på mobilkjøpet utifra hvilket ab. det var...?

 

F.eks. ved å binde seg til det dyreste Telenor-abonnementet "Superminutt", får man det største avslaget/rabatten enn hvis man binder seg til f.eks. djuice magnum.

Lenke til kommentar
Ja, såklart noen ganger er prisene urimelige pga. høy innkjøpspris, men de fleste pleier å ta tapet med en gang tror jeg.

 

Derfor W810i er ganske dyr med Telenor hos Expert er fordi det er en åpen telefon, og ikke en subsidiert telefon. Sammenlikn prisen i samme butikk med NetCom så ser du den store forskjellen...

 

Skal ikke legge skjul på at jeg jobber i kjeden og man kan ikke alltid være billigst på alt, men det er det vel stort sett nettbutikkene satser på? ;)

6163161[/snapback]

 

Når du binder deg til at abonnement for 12mnd trodde jeg man fikk avslag på mobilkjøpet utifra hvilket ab. det var...?

 

F.eks. ved å binde seg til det dyreste Telenor-abonnementet "Superminutt", får man det største avslaget/rabatten enn hvis man binder seg til f.eks. djuice magnum.

6174157[/snapback]

Det stemmer, men den telefonen er for øyeblikket kun tilgjengelig til NetCom hos Expert, og den åpne varianten er det ingen god pris på...

 

Hadde Telenor subsidiert telefonen like mye som NetCom så kunne du fått den til under 2.000 kr...

Lenke til kommentar
Når du binder deg til at abonnement for 12mnd trodde jeg man fikk avslag på mobilkjøpet utifra hvilket ab. det var...?

 

F.eks. ved å binde seg til det dyreste Telenor-abonnementet "Superminutt", får man det største avslaget/rabatten enn hvis man binder seg til f.eks. djuice magnum.

6174157[/snapback]

Det er delvis riktig.

Prisene på de ulike mobilene kommer an på mange ting, f eks innkjøpspris, provisjon, konkuranse og avanse.

Provisjonen er jo lik uavhengig av hvilken telefon, den avhenger av abonnement.

I tillegg blir kostprisen lavere for låste telefoner, og ikke alle forhandlere har låste versjoner av de samme telefonene.

 

Man får vanligvis billigere telefoner når du kjøper et abonnement med høyere provisjon, men det er opptil butikken å bestemme hvor mye av dette kunden skal få og hvor mye butikken skal få. Det styres i hovedsak av konkuransen.

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt meg en SE W810i etter å ha brukt flere måneder på å bestemme meg for hvilken mobil jeg skulle ha. Har dermed fulgt litt med i markedet og flittig brukt prisguider og besøkt butikker.

 

Kjøpte min telefon med 12mnd djuice magnum til 2300,-. Var innom Expert igår og der kosta den 3199,- (med samme abb) !

 

Brorer min kjøpte seg en W900i (ulåst) på nettet til rundt 4000,- ! Denne kosta 5199,- hos Expert med 12mnd abb!

 

Hallo! Virker som Expert enten ikke følger med i markedet, eller håper at kundene ikke gjør det. Men så har jo Best-buy.no (Experts nettbutikk) alltid vært dyrest på det meste...

 

Så dagens visdomsord er:

 

Sjekk priser før du handler!

6159972[/snapback]

 

 

jeg er nesten sikker på at den expert butikken du var inne i ikke hadde tlf inne, siden den bare er tilgjengelig som netcomlåst i sortimentet. butikkene kan imidlertid bestille den fra en ekstern leveramdør, (samme som telering oa.) og blir selvfølgelig dyrere

Lenke til kommentar
Og noen ganger er det omvendt.

Har kjøpt telefoner som koster mindre på Expert enn andre steder jeg.

 

Sånn er det vel med alt.

6174247[/snapback]

 

Jeg vet at Expert har W810i til 4395,- og Elprice har den til 3295,- Det er 1100,- for å gå over gata.

 

Likevel er det ENKELTE telefoner (som f.eks D600) som er billigere på Expert enn hos Elprice. (Det er bare 100,- forskjell med Djuice Nonstop)

6174531[/snapback]

 

Ja, det er sikkert mulig at Expert andre ganger er billigste forhandler. Men at det da skiller med hundrelapper.

 

Poenget mitt var at min bror kjøpte en ulåst W900i til ca. 4000kr på nett. Og på Expert koster samme telefonen med binding over 5000kr. Og det mener jeg blir en dyr forskjell og man må undersøke priser nøye, både på nett og i butikk.

Lenke til kommentar

Expert er generellt dyre :thumbdown: , det MÅ desverre prutes :mad: for å få en fornuftig pris.

Det kan virke som det er tankegangen til Expert. Kunden går ut av butikken og har følelsen "der fikk jeg jammen et bra avslag" eller en god pris.

 

Legg neste gang du er der merke til at de fleste selgere på Expert har en kalkulator :cool: veldig i sinnærhet. Om man ikke pruter, noe som i seg selv er tåpelig i en slik kjede, kan få en superduper pris på det man er ute etter.

 

Så gjenstår det kanskje å se om du får tak i en selger neste gang du besøker en Expert butikk, eller om prisene skremmer deg ut av butikken igjen.

 

Når det gjelder service og garanti spørsmål er denne kjeden i toppsjiktet :thumbup: sammenliknet med kjeden hvor man klapper seg på brystet, eller også andre nettbutikker hvor service tar LANG tid.

 

Kanskje det er lønningsnivået på distriksledernivå og organisasjonen i Expert som utgjør den stoore pris forskjellen på Expert og andre kjeder ? Lederlønnen hos oss i mindre private bedrifter gjør det ikke mulig å rase rundt i NY Ferarri :hmm: eller Tuned M5 :dribble: nemlig.

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

expert er vel bare en distribusjonskjede. altså at hver butikk under expert står på egne bein.

 

her i området så har vi en expert-butikk. men den er egentlig lokalt eid og drevet, er bare det at den har en avtale med expert angående forskjellige varer og/eller varegrupper.

 

du finner noe lignende under matvarer. bare se på haakon-gruppen og deres samling av nærbutikker. forskjellige navn, men alle blir forsynt av det samme leveringsnettet.

 

så for å si det slik, expert fungerer etter ett litt annet system en elkjøp og lignede. dette med forbehold om at jeg har fortstått ting rett.

Lenke til kommentar
expert er vel bare en distribusjonskjede. altså at hver butikk under expert står på egne bein.

 

her i området så har vi en expert-butikk. men den er egentlig lokalt eid og drevet, er bare det at den har en avtale med expert angående forskjellige varer og/eller varegrupper.

 

du finner noe lignende under matvarer. bare se på haakon-gruppen og deres samling av nærbutikker. forskjellige navn, men alle blir forsynt av det samme leveringsnettet.

 

så for å si det slik, expert fungerer etter ett litt annet system en elkjøp og lignede. dette med forbehold om at jeg har fortstått ting rett.

6240705[/snapback]

Det stemmer og det stemmer ikke..

Det er handlereide, egeneide og de vanlige expert-eide...

Alle skal nå ha lik pris på stort sett alle varer (av større verdi da.. ikke en usb-kabel eller en støvsugerpose), men butikkene varierer også i størrelse. De største som har alt av sortiment heter Expert Bonus, mens de mindre har kun en del av sortimentet.

 

Expert-butikkene har et hovedlager ja, men har også avtaler og kan opprette avtaler til andre distributører hvis man vil det.

 

Mobiler som det er snakk om her skal man ha lik pris på, men såklart... noen steder er det spesialtilbud eller liknende (ofte i Oslo-området).

Lenke til kommentar

Hadde ikke nettbutikkene vært billigere gjennonsnittlig hadde de ikke eksistert. Jobber i en elektronikkforretning selv, og jeg er ganske lei av setningen "Nåh! Den koster jo 300 kr mindre på nettet!". Vi har helt ærlig veldig bra priser til å være en butikk. Som regel må man betale 70 kr i porto, fylle ut en del skjemaer, og vente 3-4 dager på varen hvis man handler på nettet. Greit nok for noen, men ikke for alle. Heldigvis.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om det samme gjelder for Elkjøp og Expert, men der jeg jobber (førstnevnte) finnes det både franchise-butikker og butikker som Elkjøp Norge eier. Prisene varierer lokalt uavhengig av eierforhold, derimot på grunn av lokal konkurasnse. Produkter som er markedsført i DM'er må selvsagt selges til den prisen, men ikke alle butikker har samme DM-er heller.

Lenke til kommentar

Er jo en kjent sak at Expert er den dyreste elektrokjeden i Norge....det gjelder ikke bare mobiltelefoner, det gjelder alt. TV, data, stereo, hvitevarer - alt er dyrt på Expert. De har god service, men for meg har de utelukket seg selv med mangel på konkurransedyktige priser.

Og da snakker jeg ikke bare om at nettbutikker er billigere, for det er nesten en selvfølge, men alle fysiske butikker er billigere enn Expert..

 

-TJ

Lenke til kommentar
Er jo en kjent sak at Expert er den dyreste elektrokjeden i Norge....det gjelder ikke bare mobiltelefoner, det gjelder alt. TV, data, stereo, hvitevarer - alt er dyrt på Expert. De har god service, men for meg har de utelukket seg selv med mangel på konkurransedyktige priser.

Og da snakker jeg ikke bare om at nettbutikker er billigere, for det er nesten en selvfølge, men alle fysiske butikker er billigere enn Expert..

 

-TJ

6240919[/snapback]

Virkelig? Har du noen gode eksempler å komme med?

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt meg en SE W810i etter å ha brukt flere måneder på å bestemme meg for hvilken mobil jeg skulle ha. Har dermed fulgt litt med i markedet og flittig brukt prisguider og besøkt butikker.

 

Kjøpte min telefon med 12mnd djuice magnum til 2300,-. Var innom Expert igår og der kosta den 3199,- (med samme abb) !

 

Brorer min kjøpte seg en W900i (ulåst) på nettet til rundt 4000,- ! Denne kosta 5199,- hos Expert med 12mnd abb!

 

Hallo! Virker som Expert enten ikke følger med i markedet, eller håper at kundene ikke gjør det. Men så har jo Best-buy.no (Experts nettbutikk) alltid vært dyrest på det meste...

 

Så dagens visdomsord er:

 

Sjekk priser før du handler!

6159972[/snapback]

 

Hei! Du sier det jeg lenge har hatt lyst til å si om expert.

Men en ting som er viktig å huske: Best-buy er faktisk mye billigere enn expert butikkene! Før jeg kjøpte min nåværende tlf. (samsung z500) var jeg innom elkjøp, lefdal, expert og et par nettbutikker. Expert var den dyreste butikken, med Djuice magnum var mobilen til 2500 (expert) 2000 hos elkjøp og 2000 hos lefdal!

Men til min store overraskelse var det hos best-buy 999!!

 

Så, jeg anbefaler BB. Som var billigst i mitt tilfelle, men jeg er forundret over expert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...