Gå til innhold

Skal jeg fortsette min shaman?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud i et guild der jeg er med min lv60 shaman og bli med i mc/bwl osv.

Problemet er at jeg liker bare shamanen min i pvp og har greit blått utstyr med attack power osv for pvp.

Så jeg spiller også andre characters som jeg lurte jeg skulle gå over til.

Så problemet mitt er om jeg bør fortsette shamanen min og feks få han gearet opp.

Lurer på om det er noe skikkelig pvp utstyr for meg ved instancer da shaman er vel mest egnet for healing osv.

Er Enhancment nå og trivest med det men ser også at det blir nerfet i kommende patch.

Er jo mye utstyr ser jeg med +healing and +damage på så kansje jeg kunne skiftet over til Elemental spec.

Så har noen noe forslag til en stakkars shaman som egentlig ikke er så glad i hele healing livet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har fått tilbud i et guild der jeg er med min lv60 shaman og bli med i mc/bwl osv.

Problemet er at jeg liker bare shamanen min i pvp og har greit blått utstyr med attack power osv for pvp.

Så jeg spiller også andre characters som jeg lurte jeg skulle gå over til.

Så problemet mitt er om jeg bør fortsette shamanen min og feks få han gearet opp.

Lurer på om det er noe skikkelig pvp utstyr for meg ved instancer da shaman er vel mest egnet for healing osv.

Er Enhancment nå og trivest med det men ser også at det blir nerfet i kommende patch.

Er jo mye utstyr ser jeg med +healing and +damage på så kansje jeg kunne skiftet over til Elemental spec.

Så har noen noe forslag til en stakkars shaman som egentlig ikke er så glad i hele healing livet.

6159598[/snapback]

Har hørt at shaman kan bli kjedelig i lengden.. :hmm:

Skrevet
Rull en mage, shaman er og blir healbot i endgame..

6159949[/snapback]

Og mage er frostbolt spammer!

Muligens litt arcanemissile men men... Samme er det med alle klasser. 2-5 knapper og trykke på generellt.

Skrevet

Hvis du har fått tilbud om å joine et guild som gjør MC, så slår du jo til. :p

Spill en stund, er det kjett så er det jo bare å quite.

Skrevet

Men derimot om du får deg roller lock/rogue/mage/hunter osv får de pvp gear istedenfor pve gear som warrs/pala/priest osv får. (DPS classes får dps gear som er pvp gear for dem :p)

Skrevet

Muligens litt arcanemissile men men... Samme er det med alle klasser. 2-5 knapper og trykke på generellt.

6160093[/snapback]

Tja, hmm.. mage kjører frostbolt, fireball, pyroblast hvis du er fire-spec, arcane missiles, AOE, sheeping ..... litt mer enn det du beskriver her ;)

Skrevet

6160093[/snapback]

Tja, hmm.. mage kjører frostbolt, fireball, pyroblast hvis du er fire-spec, arcane missiles, AOE, sheeping ..... litt mer enn det du beskriver her ;)

6160313[/snapback]

Nesten INGEN mages er firespeccet i end game, unntatt for AQ40 for morro skyld mest. Men i MC/BWL osv så er det frostbolt, cone of cold, fireblast og pressence of mind som gjelder i 95% av gangene. oj, glemte nesten conjur water plx plx... *spy* 15 min minst for hvert raid.

Sheep greit nok en gang i MC og noen få ganger i BWL.

Men nå skal jeg kanske ikke si så mye da jeg har spillet mest Paladin i end game og det er det heller ikke så mange knapper og trykke på. Men det er end-game i ett nøtteskal det. Om folk var nødt til å bruke mere en ca 3 skills så tror jeg det ville være veldig få guild som skulle klare instancene.

Skrevet
Nesten INGEN mages er firespeccet i end game, unntatt for AQ40 for morro skyld mest.

Det har du rett i, men jeg vil utheve NESTEN ingen her. - Det er en stor misforståelse og generell oppfatning at du må være frost-specced for å kjøre MC. - Det er feil, det er kun 2-3 mob's i hele MC som er immune mot Fire, og da klarer du deg lenge med vanlige frostbolts og arcane .... Firemages blir litt mer gear-dependent der nede, fordi fire suger mere mana, men de topper dps hver eneste gang - så moralen er - spec det du har lyst til - og bruke hele arsenalet ditt :) (= morsommere spill)

Skrevet (endret)

Stemmer godt det kjetikl. Good point btw :D

Men uansett build så er det ikke mange knapper og trykke på om du ikke er overivrig da. Men det som skjer da er OOM...

Frost er jo den talentbuilden til mages som er best dmg mot brukt mana. Uten ganska bra utstyr så blir du OOM med firespec om du fyrer løs til 100%

Sorry men dette har jo kanske ikke så mye med Shaman og MC/BWL trips og gjøre :blush:

Endret av Phyx
Skrevet
jeg har engame shaman.

og det er kjedelig.

6166564[/snapback]

Hehe takker for mangen gode svar har 54 mage og jeg spiller opp rested på hver da en time.

Ellers leker jeg med en hunter og synes den og virker grei.

men men muligt jeg er lei hele wow før jeg har satt skikkelig i gang siden jeg aldri finner den rette og ser lett minus med hver klasse.

Skrevet

For å si det slik, ingen klasser er "perfekte," alle kan lett blir drept i enkelte situasjoner og med rett "gear." Nå har jeg bare spillt Shaman opp til level 14 så jeg er nok ikke kvalifisert nok til å si noe om det, men jeg har en druid som i grunn er ganske lik Shaman-klassen.....

I begynnelsen blir du nok healer, men etterhvert som guilde (spesiellt priests og tanks) blir bedre, får du nok andre oppgaver.....

Ta meg f.eks. jeg begynte som Resto-druid, men etterhvert som healere og tanks ble bedre fikk jeg lov til å respecce til Feral og bruker tiden min på pvp for øyeblikket......

Ta den klassen du syns er kjekkest.....

Skrevet
Stemmer godt det kjetikl. Good point btw :D

Men uansett build så er det ikke mange knapper og trykke på om du ikke er overivrig da. Men det som skjer da er OOM...

Frost er jo den talentbuilden til mages som er best dmg mot brukt mana. Uten ganska bra utstyr så blir du OOM med firespec om du fyrer løs til 100%

Det samme gjelder frostspec også, da. Spørs litt på hvilke kamper, men i MC er det flere steder jeg går tom, f.eks hundene før Mag, Imp packs (begge AoE-fights). Ragnaros er et annet sted jeg går tom (dvs må bruke Evocation for å fylle opp + mana stone). Onyxia er flink til å tømme meg (pga AoEing av whelps), men der er det mer pusterom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...