Gå til innhold

Preview av VERDENS minste MP3 mobil


Anbefalte innlegg

Nemlig minimini V628 ( 900/1800/1900 ). Verdens minste mobil med MP3 og en av verdens minste telefoner...

 

Etter å ha vært i Spania kom jeg over en butikk som hadde ALT! Samsung Z510, Nokia N71 samt alt det nye som ikke er kommet hit enda. På avdelingen for Asiatiske telefoner kom jeg over denne ufattelig lille saken.

 

Telefonen kommer med engelsk menyer og ligger i eske med telefonen, to batterier, datakabel, stereo HF og taske.

 

At vi snakker om en liten telefon beviser bildene. Kun 60 gram og en størrelse på 32 x 88 x 20 mm!!

 

Når jeg tok telefonen i bruk kom det flere positive overraskelser...

 

Skjerm:

 

Skjermen er liten men oppløsningen er på 128 X 160 piksler. Antall farger er 65.000. Displayet er bra belyst og viser klokke, dato, operatør samt de viktigste symbolene. Veldig likt SE. Alt i alt er jeg meget overrasket over skjermen. Enkel, oversiktlig og meget bra til å være en så liten telefon.

 

Kamera:

 

Kameraet er VGA ( 640 X 480 ). Søkeren dekker hele skjermen og viser en rekke informasjon for bruker. Zoom, antall bilder igjen, oppløsning, brightness, og hvilke moduser du har valgt. Kameraet har en rekke innstillinger som hvit balanse, natt modus, banding (50 eller 60 Hz ? ), EV og man kan endre lyden eller farge på varsellyset på fremsiden. Man kan også velge ulike typer effekter: Normal, Grayscale, sepia, color invert, gray invert, blackboard eller whiteboard. Man kan også legge til 10 ulike rammer til bildene. Kameraet kan også ta bilder i hurtig modus. 1, 3 eller 5. Som virkelige kameraer kan man legge på timer for selvportrett. Kameradelen kan dog ikke brukes til video.

 

Ekstrafunksjoner:

 

- Spill ( tre stykker )

- Temaer

- Stoppeklokke

- Kalkulator

- Valutakalkulator

- Enhetskalkulator

- Helse program med BMI og menstruasjons dagbok (!)

- Verdensklokke

- To do liste

- Alarm

- Klokke

- Kalender

- Ringetone composer

- Image Viewer

- Diktafon

- MP3 spiller

 

MP3 spilleren:

 

Minimini V628 er en fullblods MP3 spiller. Innebygget minne er på 60 MB. Det utrolige er at denne også har minnekortplass til typen TransFlash. Jeg har testet 512 MB uten problemer. Lyden er MEGET bra og man kan også bruke den høytaleren til musikk og tale uten HF. Audio playeren har også ulike skins for utseendet. Telefonen har multitasking, noe som gjør at man kan bruke telefonen til andre ting mens man lytter til musikken.

 

Utover det overnevnte har telefonen WAP/ GPRS, profiler, lysdiode som varsler samtaler, sms m.m. Alt kan stilles inn. Telefonen er kun testet i ca. en uke så jeg har ikke fått testet alt.

 

Noe av det beste er batteriet. Det har til nå var i 6 dager! Enda er det ca. 30% igjen.....og det er ett ekstra i esken.

 

Når man ser på funksjoner og størrelse så lurer man på hva i alle dager Nokia, SE, Samsung m. fler styrer med. Her har de MYE å lære. Telefonen er enkel i bruk, kjapp i menyene, overlegen batterikapasitet og er bitteliten.

 

Oppdaterer testen når jeg har fått brukt den mer...

 

MiniMini001.jpg

 

MiniMini002.jpg

 

MiniMini003.jpg

 

MiniMini004.jpg

 

MiniMini005.jpg

 

MiniMini006.jpg

 

MiniMini007.jpg

 

MiniMini008.jpg

 

MiniMini009.jpg

 

MiniMini012.jpg

 

MiniMini010.jpg

 

MiniMini013.jpg

 

Miniminivs.jpg

 

MiniMini011.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...