hifiman Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Hei! har lyst til å lage en side som dette: http://www.joachimnielsensgate.net/dirlister100/index.php når du skriver inn brukernavn og passord så får du tilgang til ftp`en min.. noen som har en ide hvordan jeg skal sette opp dette scripte ? vil helst at noen poster meg hele koden på forhånd takk PS! jeg får enkelt til å lage framesida, men hvordan skal jeg sette opp neste side når man trykker logg inn ? Endret 20. mai 2006 av hifiman
hockey500 Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 ta en titt på ftp-funksjonene i php. Er en ganske stor jobb å lage et slikt system skikkelig. ellers finner du sikkert noe på hotscripts.com
alp_renx Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Her er et i javascript <script type="text/javascript"> <!-- Begin function Login(form) { var username = form.username.value; var password = form.password.value; var server = form.server.value; if (username && password && server) { var ftpsite = "ftp://" + username + ":" + password + "@" + server; window.location = ftpsite; } else { alert("Skriv inn ftp-brukernavn, ftp-passord, og ftp server's addresse."); } } // End --> </script> <form name="login"> Brukernavn:<br /> <input type="text" name="username" size="25" value="" /><br /> Passord:<br /> <input type="password" name="password" size="25" value="" /><br /> Server ftp:<br /> <input type="text" name="server" size="25" value="" /> <br /><br /> <input type="button" value="Logg inn" onClick="Login(this.form)" /> </form>
hifiman Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Skrevet 20. mai 2006 (endret) Tusen takk ...tester det nå men hva er server ftp`en til ? Endret 20. mai 2006 av hifiman
Jonhoo Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 (endret) Evt kan du gjøre det hele i PHP: <?php function printform() { ?> Skriv HTML koden til formen din her med <html>, <head> og <body> tags, MEN IKKE AVSLUTT </body ELLER </html>! Bruk method="POST", og sett navnet til brukerfeltet til user_name og navnet til passordfeltet til user_pass <?php } $username = $_POST['user_name']; $passord = $_POST['user_pass']; $ftpserver = 'skrivinn.dinftp.her'; if ($username == 'skrivinnbrukernavnher' && $passord == 'skrivinnpassordher') { header("Location: ftp://$username:$passord@$ftpserver"); } elseif ($username == '' && $passord == '') { printform(); ?> </body> </html> } else { printform(); ?> <script language="JavaScript"> <!-- alert("Du har skrevet inn feil brukernavn eller passord, vennligst prøv igjen"); //--> </script> </body> </html> } Endret 21. mai 2006 av Jonhoo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå