Gå til innhold

Snart er eksamen her:Jippi!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trur nok ikkje der er nokon gode erstatningar for sjølvdisiplin og eksamensangst. Det går sjølvsagt an å sette faste tider å studere på, og å gjere avstanden til spelinga litt lengre (t.d. ved å skru av datamaskina, eller studere på skulen/universitetet), men det kokar eigentleg ned til å bestemme seg for å jobbe i staden for å spele.

 

Kay

Lenke til kommentar

har eksamen i matte på mandag, ble bitt tvers gjennom tommelen i går så spilling er heldigvis :cry: ikke så lett. Uansett når det gjelder bokmål er det vel ikke så mye å lese på. Anbefaler å lese bøker da det kan gi deg ideer til historier. I nynorsk er vel det lureste å pugge regler.

P.S skriv ned idèene du får.

Lenke til kommentar
Hva med å lese i 2 timer.... som belønning spiller du i en halv...osv? Kipt å bare spille en halv time ja. Hva med å jobbe i 8 timer og belønnes med 2 timer!

 

Ciao

6138207[/snapback]

 

Den funker heller dårlig. Studie 2 timer, sier til deg selv "nå har jeg vært flink, 30 min spill på meg".

 

30 min senere

 

"Jeg har vært så flink, 30 min til"

 

Og slik går det til 30 min blir til 3 timer, og du spretter opp i panikk siden du ikke har lest 1 ord.

 

Nei, er bare en ting som fungerer. Lås døra til datarommet, gi nøkkelen til din mor eller far, gi dem beskjed at du ikke skal få nøkkelen uansett hvor desperat du er, så setter du deg ned og leser som bare fan. Så når eksamen er ferdig, får du nøkkelen og blir "reunited" med din kjære eiendel, PCen :p

Lenke til kommentar
Hva med å lese i 2 timer.... som belønning spiller du i en halv...osv? Kipt å bare spille en halv time ja. Hva med å jobbe i 8 timer og belønnes med 2 timer!

 

Ciao

6138207[/snapback]

 

Den funker heller dårlig. Studie 2 timer, sier til deg selv "nå har jeg vært flink, 30 min spill på meg".

 

30 min senere

 

"Jeg har vært så flink, 30 min til"

 

Og slik går det til 30 min blir til 3 timer, og du spretter opp i panikk siden du ikke har lest 1 ord.

 

Nei, er bare en ting som fungerer. Lås døra til datarommet, gi nøkkelen til din mor eller far, gi dem beskjed at du ikke skal få nøkkelen uansett hvor desperat du er, så setter du deg ned og leser som bare fan. Så når eksamen er ferdig, får du nøkkelen og blir "reunited" med din kjære eiendel, PCen :p

6139641[/snapback]

 

Fornuftig :thumbup:

 

Eller bare gi dem yndlingsspillet :no:

Lenke til kommentar

Om vi snakker norsk/nynorsk friskrivning er det jo ikke all verden å lese på. :thumbup:

 

Skal ha treningslære-eksamen til fredag. Bestillte meg nytt skjermkort, hovedkort og kabinett i forrige uke, fikk dem fort, men bare på trass har jeg ikke bygd sammen maskinen ennå fordi jeg må lese på eksamen. :tease:

Lenke til kommentar
Om vi snakker norsk/nynorsk friskrivning er det jo ikke all verden å lese på. :thumbup:

 

Skal ha treningslære-eksamen til fredag. Bestillte meg nytt skjermkort, hovedkort og kabinett i forrige uke, fikk dem fort, men bare på trass har jeg ikke bygd sammen maskinen ennå fordi jeg må lese på eksamen. :tease:

6150739[/snapback]

da må jeg si du har ganske god selvdisiplin!

Lenke til kommentar
hva med å ta det som en mann, å dra deg vekk fra PCen, å begynn å studer :)

 

 

hv ahar du eksamen i forresten?

6138210[/snapback]

 

Norsk :thumbup:

 

Nynorsk :thumbdown:

6138244[/snapback]

 

Og til det trenger du å lese til? :dontgetit: Er vel bare stilskriving noe, som ikke krever allverden. Prøv heller eksamen i Matte du. :p

 

Skal selv ha eksamen i Datateknikk, Systemutvikling, Programmering, PL/SQL og Teknologi og Virksomheter de neste 5 ukene fremover. Men så leser man ikke på eksamen siste dagen heller. Man gjør oppgaver/øvinger og jobber med stoffet jevnt hele året så slipper man den stressingen og fobien like før eksamen. :D

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...