kjetiaha Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Har en Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM som er ca 6 mnd gammel. Har vært veldig fornøyd med denne pga lavt støynivå. Har så og si ikke hørt den, verken i idle eller når den jobber. Men plutsetlig brummer og bråker det noe voldsomt inni kassa her. Oppdaget det for første gang i dag, og den bråker virkelig mye mer enn hva jeg har hørt tidligere. Hva kan dette skyldes?
bigmann31 Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hei. Kan ikke gjøre annet enn å snakke av erfaring.Når det du beskriver skjer,så er som regel disken iferd med å ta kvelden.Råder deg til å ta backup av viktige ting så fort som mulig.
4711 Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Har en Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM som er ca 6 mnd gammel. Har vært veldig fornøyd med denne pga lavt støynivå. Har så og si ikke hørt den, verken i idle eller når den jobber. Men plutsetlig brummer og bråker det noe voldsomt inni kassa her. Oppdaget det for første gang i dag, og den bråker virkelig mye mer enn hva jeg har hørt tidligere. Hva kan dette skyldes? 6135636[/snapback] Da ville jeg starte med å laste ned Seagate sin programvare (http://www.seagate.com/support/seatools/) for å sjekke disken. Hvis du så aner at noe er på gang, ville jeg kjøpe ny disk og kopiere data fra gammel til ny disk, for å sikre meg. Ulyder er første tegn på at mekaniske feil er på gang, og disse vil i såfall bare utvikle seg til det værre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå