Gå til innhold

Dimme førstegangstjeneste etter innkalling


Mjirt

Anbefalte innlegg

En annen ting - dersom du uansett ikke har tenkt å få deg noen kariære innen forsvaret (for å si det slikt), hvor langt kommer du ved å rett og slett være en udugelig, lat, drittslengende ubrukelig drittsekk som aldri gjør noe som helst nyttig, og heller alltid sørger for å være i veien? Hvor langt kan du gå før noen tiltaler deg for ordrenekt eller noe slikt og burer deg inne? Rett og slett gjøre seg selv til et så stort problem for befal etc. til at de "gir deg opp" og sparker deg ut... Lar det seg gjøre?

 

Tvilsomt om det lar seg gjøre. Da blir man vel bare sendt til et nedlagt fort eller noe langt oppi nord, så er de kvitt "problemet".

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var en jeg hørte om som masjerte fram og tilbake på brakka hele natten under rekrutten for å holde seg våken. Etter et par døgn med hardkjør uten søvn var han så dau at de "gav ham opp" og dimma ham.

 

En annen ting - dersom du uansett ikke har tenkt å få deg noen kariære innen forsvaret (for å si det slikt), hvor langt kommer du ved å rett og slett være en udugelig, lat, drittslengende ubrukelig drittsekk som aldri gjør noe som helst nyttig, og heller alltid sørger for å være i veien? Hvor langt kan du gå før noen tiltaler deg for ordrenekt eller noe slikt og burer deg inne? Rett og slett gjøre seg selv til et så stort problem for befal etc. til at de "gir deg opp" og sparker deg ut... Lar det seg gjøre?

6132878[/snapback]

 

Hvorfor skal man alltid bli kalt for lat, udugelig ol. hvis man ikke vil inn i militæret. Det finnes sikkert de som ikke vil fordi de kommer til å savne dyna si hjemme, og mors kjøttkaker som står på middagsbordet i fire tiden..

 

Jeg er så imot krig, ikke er jeg glad i i våpen heller, og jeg nekter plent å løfte et våpen. Kan det tenke seg at mange av de som ikke vil inn i militæret heller har lyst til å bruke tiden til å jobbe ol. Man kan med andre ord ikke kalle disse for late, mange av mine kamerater var mer interessert i å jobbe eller holde på med utdannelsen. Ja, jeg er klar over at man kan få utsettelse hvis man utdanner seg, og er utdannelsen lang nok så gir de til slutt opp, men hvor mange har en utdannelse som varer såppas lenge?

 

Og at de skal gå så drastisk til verks å true med fengsel og politi er også latterlig.

 

La de som vil inn i militæret melde seg, det er mange av dem, istedenfor pasifistene og andre som må fake på seg ting fordi det ikke holder å si at "jeg er imot krig, jeg vil ikke ha noe med militæret å gjøre", når det finnes hundrevis av andre der ute som faktisk vil det. Det er nå min mening.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar. Jeg driver å setter opp en liste med forskjellige ting jeg kan gjøre for å dimme. Jeg lurer også på deres synspunkter i dette scenario, som forøvrig er sant:

Hele familien min har vært i rettsaker fra jeg var ca. 4år (vil ikke skrive grunn, men er en grunn som kunne hatt ført til deprisjoner for meg) Mor og far er skilt. noen av familiemedlemmene mine vil ikke snakke med hverandre, og mora mi flytta til afrika i 2003. Jeg tok det ganske hardt med tanke på at jeg ikke kom til å se henne på flere år. Alt dette sier jeg for jeg lurer på om jeg kan bruke dette når jeg kommer inn for å dimme?

Lenke til kommentar
Takk for gode svar. Jeg driver å setter opp en liste med forskjellige ting jeg kan gjøre for å dimme. Jeg lurer også på deres synspunkter i dette scenario, som forøvrig er sant:

Hele familien min har vært i rettsaker fra jeg var ca. 4år (vil ikke skrive grunn, men er en grunn som kunne hatt ført til deprisjoner for meg)  Mor og far er skilt. noen av familiemedlemmene mine vil ikke snakke med hverandre, og mora mi flytta til afrika i 2003. Jeg tok det ganske hardt med tanke på at jeg ikke kom til å se henne på flere år. Alt dette sier jeg for jeg lurer på om jeg kan bruke dette når jeg kommer inn for å dimme?

6153473[/snapback]

 

Milde depresjoner er nok til å slippe.

 

Jeg ville inn, men ble nekta.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en ganske dårlig tid i livet mitt rundt da jeg var på sessjon, snakka masse med ei koselig lege, og sjersanten eller hvem det nå var. Begge var helt enig i at jeg på det tidspunktet ikke hadde noe i militæret å gjøre og lurte på om dette var greit for meg. Og jeg fikk beskjed om at det bare var å ta kontakt med dem om jeg ville bli innkalt senere.

Lenke til kommentar

Jeg har legetime om 1 1/2 time. Jeg bestilte et kvarter til å snakke med legen (forresten kostet det meg 200,- for et kvarter!). Har dere noe tips for hvordan jeg burde gå fram. trenger i såfall svar fort! :)

 

Edit: Nå har jeg vært hos legen, og det funka! han tvilte ikke et sekund, og han skrev et brev som jeg skal sende inn hvor det blandt annet står: "pasienten har på bakgrunn av blandt annet disse traumatiske opplevelser, blitt svært sårbar emosjonelt, og jeg anser det for en betydelig risiko for hans psykiske helse å skulle forsøke å gjennomføre militær førstegangstjeneste."

 

Takk skal dere ha for hjelp!

Endret av Mjirt
Lenke til kommentar

Jeg var på sesjon, på brevet sto det :[Tjenestedyktig - Fritak fra militærtjeneste i fredstid på grunn av helse.]

Siden jeg hadde søkt lærlingeplass, fikk jeg svar noen uker siden, om at jeg ikke fikk plass. Men i dag kom et brev, der de ville ha meg inn på intervju angående lærlingeplass i forsvaret...

Enten så har de veldig dårlig kontroll på hva de gjør, eller så har de veldig lyst på meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...