Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har selv funnet vann ved hjelp av kvister og søkepinner uten å "lese terrenget" på noen som helst måte Alle levende og ikke levende objekter har energifelter, og vil derfor gi utslag. Ellers er bruken av såkalte søkepinner godt beskrevet på denne siden: http://www.larsrolle.net/Artikler/sokepinner2.htm

6164124[/snapback]

At du er overbevist over å ha funnet noe beviser ingenting. Ikke for å henge ut deg som person på noen måte, men det er utrolig hva man kan bli overbevist om.

Lenke til kommentar

Vi hadde en vannlekasje for noen år siden, og da trengte pappa hjelp til å finne ut hvor på røret (som lå ute, under bakken) det var lekasje. Så vidt jeg husker leide han da inn en fyr, som pappa trodde skulle finne lekasjen ved hjelp av relativt avansert teknisk utstyr. Fyren trakk frem en ønskekvist, og gikk på overflaten over røret.

-"Her" sa han, "her er lekasjen".

Og vist faen så hadde han rett også. Har ikke peiling på hvordan han fikk det til, men det funket for han. Kansje han underbevist merket vibrasjoner eller på andre måter merket det, og pinnen var måten å få lurt det frem fra underbevistheten på.

Endret av P@rm@nn
Lenke til kommentar

Har selv en gammel grandtante som er overbevist om at dette fungerer. Hun var så oppsatt på å finne et vannrør for faren min en gang dette røret måtte skiftes ut, og vi ikke var sikre på nøyaktig hvor det lå.

 

Hun dro frem ønskekvist, gikk litt frem og tilbake på veien som røret krysset under, og kvisten bøyde seg der røret var. Jeg fikk selv prøve, og det fungerte for meg òg, men da "visste" jeg jo allerede hvor røret lå. Dessuten kunne man (iallfall med litt godvilje) se svake spor i terrenget etter nedgravingen av røret (krevde kanskje også at man visste hvor man skulle se etter det hen, men dog).

 

Jeg tror iallfall ikke dette er noe uforklarlig fenomen som har noe med noen mystisk "kraft" å gjøre.

Lenke til kommentar
Har selv funnet vann ved hjelp av kvister og søkepinner uten å "lese terrenget" på noen som helst måte Alle levende og ikke levende objekter har energifelter, og vil derfor gi utslag. Ellers er bruken av såkalte søkepinner godt beskrevet på denne siden: http://www.larsrolle.net/Artikler/sokepinner2.htm

6164124[/snapback]

At du er overbevist over å ha funnet noe beviser ingenting. Ikke for å henge ut deg som person på noen måte, men det er utrolig hva man kan bli overbevist om.

6164179[/snapback]

Er ikke overbevist, jeg bare konstaterer. Du må jo innrømme at det er rart når jeg går bortover en totalt ukjent plen, og den eneste plassen søkepinnene gir utslag er over et vannrør jeg ikke kjenner til...

Lenke til kommentar

helt enig med abrj.. hvorddan kan man det.. tror det er mye mer mellom himmel og jord en det vi vet.. det er heller ikke sikkert at vi noensinne får vite det...

 

har gjordt det samme selv da jeg ikke var store karen..husker jeg brukte kobberrør med noen beveglige pinner på som gjorde utslag i tide og utide på plenen hjemme, og kun over vannrør og slikt.

Lenke til kommentar

Det er mye vi ikke vet, men det betyr ikke at vi ikke trenger å utelukke overnaturlige fenomener. Hvis jeg sier at det sitter en rosa elefant på Mars, så sier det seg selv at det er vrøvl fordi om det er mye vi ikke vet.

 

"Det er mer mellom himmel og jord enn vi vet", er en setning som blir brukt ofte, for å forsvare overtro. Men den er ikke et argument godt nok.

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen har postet dette, men enden av pinnen vil jo peke ned mot bakke (eller hvis du står på ett fjell vil den peke ned mot dalen) og dær vil du jo finne en elv.

 

Det kan jo ha noe med det å gjøre, hvis du går nedover hele tiden kommer du jo til havet til slutt. Hvis du ikke går neddi en hule elle noe slikt da. :w00t:

Lenke til kommentar

Husker bestefar fortalte om olderfaren min som gravde brønnen på seteren. Olderfar brukte en y-formet kvist og gikk fram og tilbake over hele området. Resultat: En brønn som ikke har vært tom for vann siden krigen. (Ihvertfall når det var folk på seteren). Min bestefar var overhodet ikke overtroisk, men han var helt sikker på at kvisten "fant" vannet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det eksisterer en organisasjon, husker ikke navnet, som har utlovet stor pengepremie til den som klarer å gjøre noe overnaturlig i et kontrollert forsøk.  Hittil har det ikke blitt betalt ut noe som helst.  De har også testet mange pinnebrukere, men ingen har klart å finne noe som helst utover ren gjenting.

 

Ute i terrenget er det lettere å "bruke pinnen".  Man kan da vurdere terrenget og finne et sted der det sannsynligvis kan være vann.

6129289[/snapback]

 

 

Har lest en historie om det i Donald, da skulle de teste det med pinner, men de fikk det ikke til :tease:

 

Onkel Skrue fant masse gull og diamanter i ørkenen i et annet ekspriment de hadde ;)

Lenke til kommentar
At du er overbevist over å ha funnet noe beviser ingenting. Ikke for å henge ut deg som person på noen måte, men det er utrolig hva man kan bli overbevist om.

6164179[/snapback]

Vel, hvis noen beviser for deg at jorda er rund, er du overbevist da? Er man overbevist om noe, så vil det si at man er sikker på at det er sånn. Så i bunn og grunn faller det på hvor gode bevis som må legges til grunn for at man blir overbevist.

Lenke til kommentar
Har selv funnet vann ved hjelp av kvister og søkepinner uten å "lese terrenget" på noen som helst måte Alle levende og ikke levende objekter har energifelter, og vil derfor gi utslag. Ellers er bruken av såkalte søkepinner godt beskrevet på denne siden: http://www.larsrolle.net/Artikler/sokepinner2.htm

6164124[/snapback]

Siden dette er forum for teknologi og vitenskap, så kan det være på sin plass å påpeke at det ikke finnes noe innen vitenskapen som heter energifelt. Det er bare et new-age tulleord.

Lenke til kommentar
Det er mye vi ikke vet, men det betyr ikke at vi ikke trenger å utelukke overnaturlige fenomener. Hvis jeg sier at det sitter en rosa elefant på Mars, så sier det seg selv at det er vrøvl fordi om det er mye vi ikke vet.

6168492[/snapback]

Mye av det som vi kan i dagens samfunn var nok overnaturlig for folk som levde før i tida......

 

Kan nok utelukkes at vannet påvirker pinnen med en eller annen kraft ganske enkelt fordi den da ville gitt et imponerende utslag på åpent hav. Er jo selvfølgelig en mulighet for at vannet på en eller annen måte utløser en kjemisk reaksjon i pinnene som får de til å myke av. Men tror nok det mest sansynlige vil vere at det faktisk er brukeren som finner vannet. Er jo enkelte dyr som "vet hvor vannet er". Husker ikke helt hva dyret heter, men er en fiskelignende skapning som trekker opp fra elver o.l for å få legge egg i dammer, når ungene blir store nok forlater de dammen og går alltid i retning av vannet..... (kan hende jeg roter grådi nå....)

 

Poenget er i alle fall at dette hadde vert en grådi nytting egenskap og ha og om dyr har utvikla den ser jeg ingen grunn til at menesker ikke kan ha fått det og. Det vil jo øke overlevelsessjangsene i mange typer tereng og klima og om man da kjører en darwin på det så har man en vinner :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 år senere...

Det virker helt usannsynlig at dette faktisk fungerer, men det er utrolig nok sant!

Jeg har aldri fått det til før, heller ikke faren min.

Jeg vet ikke hvordan evnen starter, men man må få den overført av noen som har den fra før av.

Jeg fikk kraften overført fra faren min som igjen fikk den overført av en nabo, som igjen fikk det av svogeren sin en gang de var på tur.

Utslaget pinnen gjør når den finner vann er å peke ned mot bakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...