Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Hei du,

Jeg leverte mobilen min der for tja, lenge siden. De drepte den. Nå har den vært på Nokia HUB i tja, lenge. Skulle få den igjen for 1 1/2 uke siden trodde de. Men har enda ikke fått noen beskjed om at de har fått den igjen. Skal ringe på mandag og få en forklaring på hvorfor det har tatt så lang tid som det har gjort. var ikke det de lovet meg. I utgangspunktet skulle det ta to dager ;p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen spørsmål om FRING og N80:

 

1. Er det noen av dere som har testet dette/bruker det aktivt?

 

2. Kan man kun bruke Fring (VoIP) til å ringe andre Fring (SKype) brukere gratis, eller er det gratis uansett sålenge jeg finner et WLAN?

 

3. Noen kommentarer generelt om dette?

 

Edit:

Fant dette, og det gir vel meg egentlig svar på spm. 2

 

Yes, fring is intended for WLAN and 3G and I can confirm that it works extremely well over WLAN (I couldn’t test 3G due to phone incompatibility with US 3G networks). And yes, that means free VoIP calls to any Skype/GoogleTalk/fring users (and low cost to other destinations with SkypeOut)!

 

Men hvordan bruker man da VoIP til andre med IPtelefon fra f.eks Telenor, BKK e.l?

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Har hatt min nye n80 i en uke nå, og har opplevd en feil med den som jeg lurer på om også skjer med andre.

 

1.Umulig å få slått av blitsen, fra før av blinker blitsen 2 ganger, men selv om jeg slår den av så blinkern en gang.

 

2. Kobler seg både ut av internett og slår av av nettsiden mens jeg surfer. Dette pleier å skje innimellom.

 

3. Greier ikke alltids å koble til wlan, det står bare "kobler til" i all evighet. Bruker wlan hjemme og på skolen min, men har dette problemet kun hjemme. Selv om det fungerte helt uten problemer i starten.

 

 

4. Innimellom vises Wlan ikonet selv om jeg ikke bruker internett og har valgt å logge meg ut. (firkløveren i høyre hjørne)

 

5. Var forberedt på dårlig battertid, men batteriet har hittils ikke vart mer enn 2 ganger engang. Ved mye surfing er den ferdig på under 1 dag. Trodde den ikke skulle være så mye værre enn min tidligere n70.

 

 

Vurderer nå ta den med til et service senter siden det burde dekkes av produktgarantien, men tenkte jeg skulle høre litt på et mobilforum om andres synspunkter.

Beklager viser jeg høres ut som en mobilnoob, men er nok det :p

Lenke til kommentar

Har ikke helt skjønt meg på Fring. Når jeg er inne på programmet (satt WLAN som tillgangspunkt), så er den vanlige kontaktlista der og når jeg velger "call" og så kommer det bare opp "gsm call". Er dette gratis da, eller er det sånn at kontaktene dine også må ha Fring for å ringe som VoIP?

Lenke til kommentar
Har hatt min nye n80 i en uke nå, og har opplevd en feil med den som jeg lurer på om også skjer med andre.

 

1.Umulig å få slått av blitsen, fra før av blinker blitsen 2 ganger, men selv om jeg slår den av så blinkern en gang.

 

2. Kobler seg både ut av internett og slår av av nettsiden mens jeg surfer. Dette pleier å skje innimellom.

 

3. Greier ikke alltids å koble til wlan, det står bare "kobler til" i all evighet. Bruker wlan hjemme og på skolen min, men har dette problemet kun hjemme. Selv om det fungerte helt uten problemer i starten.

 

 

4. Innimellom vises Wlan ikonet  selv om jeg ikke bruker internett og har valgt å logge meg ut. (firkløveren i høyre hjørne)

 

5. Var forberedt på dårlig battertid, men batteriet har hittils ikke vart mer enn 2 ganger engang. Ved mye surfing er den ferdig på under 1 dag. Trodde den ikke skulle være så mye værre enn min tidligere n70.

 

 

Vurderer nå ta den med til et service senter siden det burde dekkes av produktgarantien, men tenkte jeg skulle høre litt på et mobilforum om andres synspunkter.

Beklager viser jeg høres ut som en mobilnoob, men er nok det :p

8025966[/snapback]

Høres ut som om du har fått deg en mandagsmobil. det lukter service her ja..

 

Hvilken FW har du?

Lenke til kommentar

Har akkurat oppdatert min Nokia N80 ved hjelp av Nokia Software Updater. Og etter litt søking på Internett viste det seg at den var oppdatert til samme Firmware som Nokia N80ie. Etter enda litt mere søking på nettet fant jeg et forum på Nokia sine sider http://discussions.europe.nokia.com/discus...message.id=9585

 

Og der sier Nokia at nå kan an oppdatere sin standard Nokia N80til Nokia N80ie ved hjelp av dette programmet :-)

 

Så da er det vel ikke lenger nødvendig å "Hacke" telefonen for å få de tingene N80ie har.

 

Det eneste man må være klar over som det står er at etter å ha satt telefonen tilbake til det oppsettet du hadde blir de nye mappene lagt uner mappen

"mine egen"

 

Så lykke til med oppateringen fra Nokia :-)

 

Graveyard

 

"edited noen skrivefeil ;-)"

Endret av graveyard85
Lenke til kommentar
Har hatt min nye n80 i en uke nå, og har opplevd en feil med den som jeg lurer på om også skjer med andre.

 

1.Umulig å få slått av blitsen, fra før av blinker blitsen 2 ganger, men selv om jeg slår den av så blinkern en gang.

 

 

3. Greier ikke alltids å koble til wlan, det står bare "kobler til" i all evighet. Bruker wlan hjemme og på skolen min, men har dette problemet kun hjemme. Selv om det fungerte helt uten problemer i starten.

 

 

4. Innimellom vises Wlan ikonet  selv om jeg ikke bruker internett og har valgt å logge meg ut. (firkløveren i høyre hjørne)

 

 

8025966[/snapback]

 

1. Det er ikke en sånn anti-rødøye funksjon du har på da?

 

3. Dette skjer med meg innimellom også. Hjelper noen ganger å 'rekoble'. Kan hende det er dårlig forbindelse som gjør det...?

 

4. Har sett dette noen ganger, men det er pga at jeg har kontakt med et nettverk. Tror det skjer med meg etter at jeg har vært koblet til samme nettverk. Da har jeg bare koblet meg av, og det har funket.

Lenke til kommentar
Så da er det vel ikke lenger nødvendig å "Hacke" telefonen for å få de tingene N80ie har.

8034819[/snapback]

Jepp du kan nå oppgradere N80 -> N80ie via FOTA, dvs direkte fra mobilen. Gå til enhetsbehandling, og velg "se etter oppdateringer".

 

Jeg gjorde dette igår, og telefonen virket helt død etterpå. :-( Kunne ikke starte den og fikk mld systemfeil. Må resette hele telefonen med hard reset og da virket den. Har nå nyeste FW.

Lenke til kommentar
Fikk problem med min n80 etter oppgradering med FOTA,får bare systemfeil.korleis tar eg ein hard reset

8036434[/snapback]

Fikk akkurat samme problemet. Løste det på følgende måte:

 

Hold nede Ringe knappen (Grønn) + * + 3 + PWR i noen sekunder. (ca 10 sek) måtte prøve 2 ggr før jeg fikk det til.

 

Deretter måtte jeg slette alle prg jeg hadde installert på minnekortet mitt og formatere dette. Muligens du kan prøve å gjenopprette de fra minnekortet først, jeg glemte denne muligheten.

 

Fortvil ikke, min mobil ble reddet

 

Les ellers ...

Lenke til kommentar

Denne FW forsvant rimelig fort ja. Søkte etter den og fant den, men avbrøt p.ga litt backup osv. Søkte igjen, og den var borte :(

 

 

Edit: Har også store problem med å få NSU til å starte. Har skjedd før og. Stopper bare på "Starter program.." og henger seg der. Noen forslag evnt. løsninger?

Endret av _LA_
Lenke til kommentar
Fikk problem med min n80 etter oppgradering med FOTA,får bare systemfeil.korleis tar eg ein hard reset

8036434[/snapback]

Fikk akkurat samme problemet. Løste det på følgende måte:

 

Hold nede Ringe knappen (Grønn) + * + 3 + PWR i noen sekunder. (ca 10 sek) måtte prøve 2 ggr før jeg fikk det til.

 

Deretter måtte jeg slette alle prg jeg hadde installert på minnekortet mitt og formatere dette. Muligens du kan prøve å gjenopprette de fra minnekortet først, jeg glemte denne muligheten.

 

Fortvil ikke, min mobil ble reddet

 

Les ellers ...

8036983[/snapback]

 

Takker og bukker,nå fungerer n80en som den skal

Lenke til kommentar
Edit: Har også store problem med å få NSU til å starte. Har skjedd før og. Stopper bare på "Starter program.." og henger seg der.

8038527[/snapback]

Hadde samme problemet. Det hele endte for min del med at jeg avinstallerte hele PC-Suite og NSU, og reinstallerte hele pakken. Da virket det OK.

 

Angående FW over the air, så var den tydeligvis ikke helt perfekt nei. Håper den kommer igjen i en bedre utgave, selv om N80'en min fungerer OK igjen nå. Litt dr*t å reistallere alle prg jeg hadde installert, men det går nå for såvidt av seg selv. Litt opprydding i systemet trenger vi vel alle innimellom :)

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

 

1. Det er ikke en sånn anti-rødøye funksjon du har på da?

 

3. Dette skjer med meg innimellom også. Hjelper noen ganger å 'rekoble'. Kan hende det er dårlig forbindelse som gjør det...?

 

4. Har sett dette noen ganger, men det er pga at jeg har kontakt med et nettverk. Tror det skjer med meg etter at jeg har vært koblet til samme nettverk. Da har jeg bare koblet meg av, og det har funket.

8035205[/snapback]

 

 

1.Nei, er ikke det

 

3. Jeg får ikke koblet meg i det hele tatt hjemme lenger, gikk før men..

 

4. Saken er at selv om jeg kobler av så står ikonet der. Mobilen tror jeg er koblet til et nett når jeg ikke er det ser det ut som. I natt sovna jeg med wlan ikonet på og morgenen var hele batteriet ferdig, selv om det var fullt før jeg la meg.

 

 

Et annet problem er at jeg får ofte "minne fullt" meldingen når jeg surfer og må dermed laste siden på nytt, noen ganger kommer denne meldingen flere ganger slik at jeg ikk får surfet.

 

 

Og det mest irriterende av alt skjedde idag, når noen prøvde å ringe meg, fikk jeg kun meldingen om at minnet var fullt i sekunder uten noe annen form for beskjed over hvem som ringte meg og samtalen kom heller ikke fram. '

 

Venter bare på kvitteringen som skal gjennom posten imorra og sende den til reprasjon asap!

 

Dritt lei nå, savner min gamle n70.

Lenke til kommentar
Har fått igjen mobilen min fra service (tok "bare" fire uker).

Nå tror jeg det er ie, har iallefall fw:

V 4.0632.0.38

13-10-2006

RM-92

Nokia N80 (03)

 

Er dette ie?

Hvordan får jeg opp at det viser tilgjengelige w-lan på displayet?

8041056[/snapback]

Ja dette er IE versjonen.

 

Jeg forstår spørsmålet ditt slik at du ikke har WLAN wizarden liggende på displayet?

Du må først installere selve WLAN wizard programmet. Dette kan du enten hente ned fra support sidene til Nokia, eller via "Last ned" som du finner i Meny -> Internett -> Last ned. Der ligger mange ekstra program, blant annet WLAN Wizard.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...