Gå til innhold

Windows Xp Home-edition aktivering.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo, har 1 dag igjen til jeg må aktiverer, jeg hadde håpet på at noen ac dere hadde en slik aktiverings kode som virker =)  Har prøvd med den eg installerte med men den funker visst ikke..

 

Takker for hjelpen jeg får =)

6127314[/snapback]

Den du installerte var ikke en piratversjon nei. Da kan du ringe til MS og få en kode der ganske lett tror jeg.

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen, men vet dere hva? Jeg fikk det til uten å engang skrive inn noen key =) Bare trykket der det stod aktiver uten å registrere og etter noen sekunder stod det "windows xp er nå aktivert" .. Har prøvd før men da måtte jeg trykke inn cd-key osv.. og den ble feil =(

 

Takker for hjelpen !

Lenke til kommentar

Den hender at Microsoft finner en serial som er plutselig aktivert på flere PC'r og dermed gjør dem den ugyldig eller noe tror jeg. Har opplevd dette en gang ved at jeg fant er random cd-key via en crack-side og fikk merkelig nok aktivert den over tlf :cool:

Derimot fungerte den ikke den neste gangen jeg prøvde med samme koden når jeg ringte. Regner med da at Microsoft har lagt den som ugyldig eller at noen andre som har aktivert via nettet har brukt den selvsagt...sikkert mange også.

 

Hvis du har ringt aktiveringssupport først og dem sier at dem skal lese opp en kode for deg så er det i tillegg mulig å aktivere via nettet hvis du bare legger på etter at de har sagt dette. De har dermed gjort den gyldig èn gang for aktivering.

 

Har forstått hvordan de jobber etter sikkert 50 aktiveringer over tlf.. :p

 

Edit: Det du gjør er jo i prinspippet ulovlig mener Windows, for hvoren du har funnet den CD-keyen, om den er din eller ikke, så må du ringe via tlf for å få aktivert den hvis den er blitt brukt før.

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Du må jo ha skrevet inn en cd-key ved installasjonen av Win Xp Home, ikke sant? Det er jo den Xp bruker til å aktivere...

Du kan jo ikke installere Windows uten å skrive inn en cd-key uansett. (Med mindre du har en veldig godt cracka piratversjon av xp hvor det er satt inn crack for nettopp dette cd-key-vinduet... tror ikk det finnes noe slikt :p)

:roll:

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Sorry viss eg overtar tråden no, men eg lurar litt, eg har jo serial, i motsetning til diverse andre.

Kva gjer du når du ringjer inn? Tastar inn serial og får opplest aktiveringskode?

EDIT. Så viss eg er uheldig, så stenger dei begge pc'ane som brukar den same serialen (som eg har kjøpt)?

Endret av Fjott
Lenke til kommentar
Sorry viss eg overtar tråden no, men eg lurar litt, eg har jo serial, i motsetning til diverse andre.

Kva gjer du når du ringjer inn? Tastar inn serial og får opplest aktiveringskode?

EDIT. Så viss eg er uheldig, så stenger dei begge pc'ane som brukar den same serialen (som eg har kjøpt)?

6128511[/snapback]

 

Du skjønner det vel ganske raskt når du ringer, de sier det gaaanske tydelig og veeeldig sakte :!: Serialen taster du jo inn ved installering av Windows. Når du starter opp Windows, kommer det fram et aktiveringsvindu. Der bare følger du bruksanvisningen. Du får utdelt en aktiveringsnøkkel. Den skal du taste inn på telefonen eller si til den koslige mannen i den andre enden. Microsoft kan IKKE stenge datamaskinen din på noen som helst måte. Men om nøkkelen din blir ugyldiggjort av Microsoft, får du ikke bruke den neste gang du installerer Windows. Men om den er lovlig, trenger du ikke være redd for det. Fikk utlevert en serial hos Universitetet i Bergen, og denne var fullt lovlig. Har sikkert brukt den 50 ganger på diverse maskiner, både mine egne og andres :whistle:

Lenke til kommentar
Sorry viss eg overtar tråden no, men eg lurar litt, eg har jo serial, i motsetning til diverse andre.

Kva gjer du når du ringjer inn? Tastar inn serial og får opplest aktiveringskode?

EDIT. Så viss eg er uheldig, så stenger dei begge pc'ane som brukar den same serialen (som eg har kjøpt)?

6128511[/snapback]

 

Litt uklart for meg her nå...

Er cd-keyen som du nå bruker DIN, altså at den fulgte med på PC'n eller i en OS-boks med cd elns? Hvis det er tilfellet, og IKKE at du har gitt bort cd-keyen til kompisser eller brukt den på installasjoner på andre PC'r, så skal du kunne aktivere greit via tlf; for det er jo tross alt din, og da antagelig den enste som har aktivert med den cd-keyen ;) Den samme cd-keyen kan aktiveres på samme maskinen mange ganger selvsagt. Man reinstallerer jo som regel Windows noen ganger vanligvis.. :p

 

Derimot om det er en tilfeldig cd-key du har funnet - en tilfelig en - så er det hipp som happ om den blir godkjent eller ikke via tlf. Hvis det ikke går får du vite at "det er et problem med denne cd-keyen" og går du igjennom rabalder uten like for å komme deg fram til en aktiveringskode som du til slutt skal skrive inn på pc'n din.

-Nei, windows stenger verken den enes eller den andres PC uansett hva du gjør. problemet er jo bare at du ikke kan bruke Windows etter at aktiveringstiden er gått ut. :p

 

håper du fikk noen svar

 

Edit1: ivarnyland var før meg gitt :p hehe

Riktig også det at du kan få til å aktivere på flere maskiner samtidig :) Det er vel kanskje heller nå cd-keyen er publisert at den blir ugyldig. Som på crack og serial-siden osv..

 

Men jeg fikk vite her en gang fra den snille supportmannen i tlf at denne var blitt installert på flere maskiner..(??) Da skvatt jeg litt for det hadde den ikke blitt gjort. Har heldigvis ikke opplevd noe av det igjen, så jeg regner med at det var et engangstilfelle hvor det var misforståëlse på gang.. :p

(begynner å kjenne igjen navnene og stemme for hver gang jeg aktiverer faktisk.. :!: )

 

jeg bruker personlig en lovlig kjøpt cd-key på mange av maskinene mine her i huset. Det har aldri vært noe problem. Bruker jo alle maskinene mine under samme router, så det burde jo ikke være noe problem så lenge de kontrollerer IP (kanskje?) Jeg vet personlig ikke om de i det hele tatt kan finne ut at den er installert på flere maskiner utenom at den er publisert offentlig.. :hmm:

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Hehe, tror ikke de i supporttelefonen tar sjekken så veldig nøye i hvert fall. Da de spurte meg om hvor mange jeg hadde aktivert Windows med nøkkelen min, og jeg svarte "Et par ganger, kanskje?" (selv om det riktige var nærmere 20), sa de bare: "Åja. Skriv inn denne koden, du!" :whistle:

Lenke til kommentar
Hehe, tror ikke de i supporttelefonen tar sjekken så veldig nøye i hvert fall. Da de spurte meg om hvor mange jeg hadde aktivert Windows med nøkkelen min, og jeg svarte "Et par ganger, kanskje?" (selv om det riktige var nærmere 20), sa de bare: "Åja. Skriv inn denne koden, du!" :whistle:

6128724[/snapback]

 

hehe :D Den har jeg brukt mange ganger også. "Nja, 4-5 ganger tror jeg?"

hehe. De er så snille så ;) Men de kunne gjerne ha bytta ut kan gneldrete automatiserte mannestemmen på starten. Ble redd de første gangene jeg aktiverte... :p

Lenke til kommentar
Så du får snakke med "virklige" folk?

Det er ikkje noko auto-support-opplegg?

6128766[/snapback]

 

Jo, ganske kort:

1. Du prater med en automatisert stemme som guider deg til å taste inn din "installasjons-ID Som du ser på skjermen forran deg".. :p

Hvis gubben sier at den ikke ble godkjent blir du satt over til "den neste ledige kunderepresentanten".

Personen du da snakker med spør:

1 "Kan du lese opp de fem første tallene i boks 1 takk"

2 "Har du aktivert Windows før?"

3 "har du aktivert denne Windows-versjonen på flere maskiner enn den du installerer på nå?" :p

4 "Er det noe forandring i hardware du har gjort i det siste som gjør at du må aktivfere på nytt nå"?

 

Som regel det du blir spurt om så.. Til slutt får du vite Aktveringskoden du skal skrive inn i boksene på skjermen :D

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Noen som vet om man kan ringe hele døgnet?

6129655[/snapback]

 

Man kan ringe hele døgnet, men kundeservicen er åpen mellom 08.00 og 22.00 om jeg ikke husker helt feil. Om man bare skal aktivere ved hjelp av den automatiske aktiveringshjelpen, kan man ringe når man skulle ønske! (Typisk meg å ringe i 3-tida om natta, så har prøvd.. :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...