Gå til innhold

Spill med fengslende historie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale meg et spill med en god historie. Helst ikke for gamle titler. Har nettopp godt igjennom Dreamfall og trenger et nytt spill med god historie.

Andre spill jeg har likt historien på som jeg kommer på i farten er:

Den Lengste Reisen

Fahrenheit

Neverwinter Nights

Mafia

Half Life/Half Life2

KOTOR 1

Noen anbefalinger? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helt klart MGS 1 og 2! Selvom de kan være litt gamle i ditt syn. MGS-serien er de eneste spillene jeg har rundet 10 ganger +. :)

Endret av Bertelsen
Skrevet

Når jeg tenker gammelt spill, tenker jeg så langt tilbake som Den Lengste Reisen.

No One Lives Forever ja. Artig historie sier du, alltid skøy med litt humor.

Skrevet

Siden du likte KOTOR1 kan du jo fortsette med KOTOR2

Forsåvidt er det mange andre RPG som bra historie som man kan leve seg inn i:

Baldurs Gate 1/2 (pc-versjonene, ikke Dark alliance)

ekspansion pakkene til NWN(hvis du ikke har spillt de)

Jade Empire(når det enderlig kommer ut)

Ghotic 1 og 2(med xp)

Av fps spill kan jeg anbefale:

Sniper elite(et WW2 spill som skiller seg litt ut)

FarCry

NOLF 1/2

Det finnes nå også RTS med velfungerende story:

Spellforce 1/2 (2 er'n anbefales)

Warcraft 3 + xp

Warhammer

Og til slutt så må vi også nevnt GTA3 og GTA Vice City, 2 fantastiske spill...

Alle spill nevnt i denne posten har vertfall jeg levd meg godt inn i historien på, og koset meg når jeg har vært inne i spillverdnen.

Skrevet
Hm, interessant. Det er vel noe liknende Splinter Cell serien er det ikke?

6118408[/snapback]

Både ja og nei, har kun spilt det første Splinter Cell-spillet. Men MGS kan bli taktisk med action-elementer, eller ren sniking uten noen drap på samvittigheten, untatt der du ta livet av folk, som er bosser og andre sekvenser. Ellers kan du gå helt rambo på spillet å, men spillet har en så sinnsykt og innviklet historie som jeg nesten aldri har sett maken av i spill. Det er ikke vanskelig å forstå det grunnleggende, men det er så mye mer. Skal ikke røpe noe nå.

Spillet består vel av en 4 timer +/- med bare snakking gjennom "codecen" som er en slags innebygd mobil i øret ditt, hvor du da snakker med teamet ditt om mange forskjellige ting, man knytter et forhold til hver eneste person man snakker med. Noe som gjør spillet ganske uvanlig, sinnsykt bra spillserie som jeg virkelig anbefaler! Du får vel begge spillene meget billige å vil jeg tro. :)

Skrevet

Mye bra nevnt her, og mye jeg ikke har vært borti men absloutt skal prøve. Fordi å bli oppslukt i historien til et spill er noe av det kjekkeste som fins.

Selv anbefaler jeg Freelancer.

Skrevet

Spellforce: Order of Dawn m/expansions Breath of Winter + Shadow of the Phoenix, deretter Spellforce 2: Shadow Wars. Anbefales på det sterkeste :)

Skrevet

Ser noen har anbefalt Kotor 2 - og det støtter jeg fullt ut. Utrolig bra spill.

Andre bra spill med bra historie er Max Payne. Så kan du forøvrig følge med på Alan Wake. Som virker som en Stephen King historie i spillform. Lovende.

Skrevet

Planescape Torment har trolig en av de beste historiene i et spill noensinne spør du meg.

Vanvittig bra plot, litt gammelt spill nå, men fortsatt moro.

Janster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...